Suzuki SC100, review
#1
Op youtube ( where else ) kwam ik dit filmje over een Suzuki SC100, een grappig autootje dat eind jaren 70 op de markt kwam.Dit is echt een kleine dondersteen, leuk vr de gein omte hebben. Zou ik hem kopen?Weet ik niet, een keer erin rijden misschien. Hier het filmpje,meesten zullen hem niet in het wild hebben gezien, misschien wel de naam: https://www.youtube.com/watch?v=9exiXKxmKgE
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#2
Als liefhebber wel vaker gezien. Ik noem het meestal een gx100 (coupe). Hier hebben er vroeger veel van rond gereden in Nederland.
39



Reply

#3
Ik herinner me nog in '95 toen ik voorstelde een Suzuki te kopen dat mijn moeder zei: 'ik moet geen rugzakje'.Lol, ik mis de Swift sedan 1.6 glx,ben blij met mijn Baleno station maar, je eerste auto....
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
Prachtig! Als je er handig mee bent dan zou eentje kopen nog best de moeite waard kunnen zijn. Deze wagens gaan tegenwoordig voor niet veel minder dan €10.000,- de deur uit.

Denk echt dat je je helemaal te pletter lacht als je in zo'n bakkie kan rondcrossen.
Reply

#5
Zonde om er mee te gaan crossen, of bedoel je mee te rijden?Toen die auto's nog rondreden vond ik ze geen bal aan, nu met al het downsizen van motoren en vol met computers hebben auto's hun ziel verloren. Toch verbruiken al die auto's van vroeger minder brandstof als je nagaat.Wat me opvalt dat Jappen uit de jaren 80 echt hun tijd ver vooruit waren qua design van dashboard etc. Ik wil mijn Baleno station trouwens zo lang als het mogelijk blijven rijden. Al zou ik wel eens iets anders willen kopen, ben ik bang dat ik spijt ga krijgen.Boven wielkast en wielkuipen achter zit wat roest. Dus binnenkort als ik ruimte ergens kan vinden om dat binnen te doen,het regent zowat elke dag nu.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
Het is zeker aan te raden om een sc 100 te rijden. Ik heb er ook 2 staan en al aardig wat uit elkaar gehaald. Helaas roesten ze wel heel snel weg op de bekende punten. Maar verder rijd het geweldig
Reply

#7
(12-12-2019, 20:49)Justin Wrote: Het is zeker aan te raden om een sc 100 te rijden. Ik heb er ook 2 staan en al aardig wat uit elkaar gehaald. Helaas roesten ze wel heel snel weg op de bekende punten. Maar verder rijd het geweldig

Welkom Justin.
Heb je ook foto's Biggrin
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.