1.3 GTI twin cam in suzuki alto 1999 GLS plaatsen
#1
Hoi allemaal,

Ik ben zojuist lid geworden op dit form om informatie te winnen over het plaatsen van een 1.3 GTI blok in een suzuki alto.

Het idee is gekomen na het bekijken van een gelijk project, zie: 2003 Maruti zen engine swap.

Nu heb ik op verschillende sites gekeken of dit mogelijk is, en wat daar bij komt kijken. Over de volgende onderwerpen krijg ik verschillende antwoorden:

  1. Kan ik de ECU van de alto gebruiken om het GTI blok aan te sturen? Zo niet kan je bijvoorbeeld een MK2 ECU op een MK1 blok gebruiken?
  2. Past het GTI blok op de motorsteunen van het 1.0 Alto blok.
  3. Heb ik de draadboom van een GTI nodig om het blok werkend te krijgen?

Kan iemand dit voor mij beantwoorden? Alvast bedankt voor info!
Reply

#2
Als je dan toch dat idee hebt, lees dan dit topic even door van Salto (Jan), dan ben je al een stuk verder Idea

https://www.suzukiclubnederland.nl/forum...p?tid=9722
Reply

#3
(14-05-2019, 07:15)Mafkikker Wrote: Als je dan toch dat idee hebt, lees dan dit topic even door van Salto (Jan), dan ben je al een stuk verder Idea

https://www.suzukiclubnederland.nl/forum...p?tid=9722

Bedankt! Ik heb Salto zijn project bekeken en moet eerlijk zeggen dat de hoeveelheid werk mij tegenvalt ten opzichte van het project dat ik eerder genoemd heb. Zo dacht ik dat de motorsteunen allemaal 1:1 overeen kwamen.

Het verschil tussen mijn plan en Salto zijn project is dat ik geen donor auto heb met alle benodigde onderdelen. Ik kan op dit moment een GTI MK1? blok kopen van iemand uit het buitenland die niet veel details geeft. Zie foto voor het blok. Nu wil ik graag weten wat het minimale is wat ik nodig heb voordat ik het blok aanschaf.

Ik had bijvoorbeeld ook niet nagedacht over de GTI benzine pomp en versnellingsbak.

Tot nu toe is mijn lijstje:
  • GTI blok
  • Bijbehorende ECU of alto ECU?
  • Uitlaatspruitstuk van standaard 1.3?
  • GTI versnellingsbak of standaard alto bak
  • GTI pomp of standaard alto pomp
  • GTI draadboom of alto draadboom beunen
  • Standaard uitlaat 1.3 swift

De reden waarom ik bijvoorbeeld over de ECU twijfel, is omdat in het eerdergenoemde project er verteld wordt dat het GTI blok prima loopt op de alto ECU Puzzled
Reply

#4
Dat blok kan ook iets mankeren, dus verkijk je er niet op, en weegt het wel tegen de moeite en kosten op om de boel om te bouwen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
Het kan makkelijker dan ik het heb gedaan, maar een GTi kun je niet op een alto ECU draaien.
Motorsteunen passen niet 1 op 1
Makkelijkst is als je een donor auto hebt want dan heb je alle onderdelen. Al is het voordeel dat je je alto assen kunt gebruiken.

Quote:Tot nu toe is mijn lijstje:

Tot nu toe is mijn lijstje:
GTI blok
Bijbehorende ECU of alto ECU?
*1.3 gti ECU of carbs*

Uitlaatspruitstuk van standaard 1.3?
*bovenste gedeelte past, onderste gedeelte moet custom*

GTI versnellingsbak of standaard alto bak
*standaard alto bak, kun je evt upgraden met gti internals*

GTI pomp of standaard alto pomp
*gti brandstofpomp of universele upgrade pomp*

GTI draadboom of alto draadboom beunen
*gti motorboom of carbs*

Standaard uitlaat 1.3 swift
*gti spruitstuk pas maken op alto uitlaat of custom pijp laten lassen*
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#6
(14-05-2019, 17:36)Leibniz Wrote: Dat blok kan ook iets mankeren, dus verkijk je er niet op, en weegt het wel tegen de moeite en kosten op om de boel om te bouwen.

Daar heb je gelijk in. Er zijn echter weinig blokken te koop, waardoor ik best een gokje durf te nemen.

(15-05-2019, 11:45)Salto Wrote: Het kan makkelijker dan ik het heb gedaan, maar een GTi kun je niet op een alto ECU draaien.
Motorsteunen passen niet 1 op 1
Makkelijkst is als je een donor auto hebt want dan heb je alle onderdelen. Al is het voordeel dat je je alto assen kunt gebruiken.

Quote:Tot nu toe is mijn lijstje:

Tot nu toe is mijn lijstje:
GTI blok
Bijbehorende ECU of alto ECU?
*1.3 gti ECU of carbs*

Uitlaatspruitstuk van standaard 1.3?
*bovenste gedeelte past, onderste gedeelte moet custom*

GTI versnellingsbak of standaard alto bak
*standaard alto bak, kun je evt upgraden met gti internals*

GTI pomp of standaard alto pomp
*gti brandstofpomp of universele upgrade pomp*

GTI draadboom of alto draadboom beunen
*gti motorboom of carbs*

Standaard uitlaat 1.3 swift
*gti spruitstuk pas maken op alto uitlaat of custom pijp laten lassen*

Bedankt voor je aanvulling Salto! Ik denk dat ik het eerste gewoon met de Alto bak probeerTongue Ik ga even de onderdelen online zoeken en een kosten overzicht maken. Indien iemand weet wat voor onderdelen ik nog meer van een GTI nodig heb, hoor ik het graag!
Reply

#7
Gti remmen en mogelijk andere velgen want veel 13 inch krijg je zonder kleine aanpassingen niet om de gti remmenWink
39



Reply

#8
Opzich zijn remmen niet zo'n heel groot issue, tenzij je heul heftig aan de bak gaat. Lang slepend remmen etc.
Het is maar 100pk op 700 kilo. Je wilt wel een degelijke band hebben om remkracht op het asfalt over te brengen
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#9
(15-05-2019, 20:37)Tomswiftswiftswift Wrote: Gti remmen en mogelijk andere velgen want veel 13 inch krijg je zonder kleine aanpassingen niet om de gti remmenWink

Als het zover is zal ik het ff testen en indien nodig upgradenTongue
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.