Stoelen suzuki alto 2006
#1
Beste,

Sinds n jaar of 2 eigenaar van een suzuki alto uit 2006. Enorm rot ding maar dat gaat langzaamaan veranderd worden!
Het eerstvolgende puntje wat ik graag zou willen veranderen zijn de voorstoelen. Deze ondersteunen je totaal niet in de bochtjes en van de bestuurdersstoel is het schuim eronder gescheurd (vraag me niet hoe). Kortom de stoelen zijn ruk en dienen vervangen te worden. Weet iemand van jullie toevallig of er setjes stoelen zijn die zo zonder al te veel aanpassingen overgezet kunnen worden? De auto wordt voornamelijk gebruikt voor wat langere stukken dus zat wel te denken aan normale stoelen met iets meer zijdelingse steun.

Hopelijk weet iemand zo een setje!
Reply

#2
Je zou eventueel stoelen erin kunnen plaatsen van een Baleno station oudere type of de Swift met meer zijsteun. Ik heb zelf ASS-stoelen gescoord voor in mijn Baleno, maar had de rails uit mijn vorige auto. Stoelen heb ik voor weinig kunnen scoren.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(21-04-2019, 20:21)Leibniz Wrote: Je zou eventueel stoelen erin kunnen plaatsen van een Baleno station oudere type of de Swift met meer zijsteun. Ik heb zelf ASS-stoelen gescoord voor in mijn Baleno, maar had de rails uit mijn vorige auto. Stoelen heb ik voor weinig kunnen scoren.

Past dat zonder al te veel aanpassingen denk je? En rail over zetten vindt ik geen probleem maar extra gaten boren oid doe ik liever niet. In ieder geval bedankt voor je antwoord!
Reply

#4
Gaten zitten op dezelfde plek denk ik, je zou een stoel van de sloop eens kunnen passen. Mijn Swift en baleno hadden gaten op dezelfde plek alleen moest ik de rails wat in positie tikken. Kwestie van proberen denk ik.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
Stoelen van een ignis sport of swift sport zoeken op de sloop kan ook leuk zijn maar misschien niet 100% plug&play.
39



Reply

#6
Pfft, afgelopen weken bij een aantal sloperijen wezen kijken hier in Deventer. Niks leuks op passend ertussen. 1 setje gevonden van een oude Swift maar daar werd de hoofdprijs voor gevraagd. Zou het mogelijk zijn om de stoelen die ik nu heb te repareren/verbeteren? Inmiddels heb ik al behoorlijke beenspieren gekregen van mezelf tegenhouden bij sportieve bochten.
Reply

#7
Heb je gekeken uit een Baleno sport of zo? Oudere type Baleno, Ignis, heeft iets betere stoelen,ga ook eens bij kringlopers, soms hebben ze ASS -stoelen of Sheel voor paar 10 jes moet je wel iemand vinden die een frame kan lassen, sloop, voor weinig. Hier zijn vast mensen die dat kunnen. Verder MP. Kijk ook eens bij Nissan voertuigen, Toyota's etc. Mijn ASS stoelen komen van MP, heb ze letterlijk, nou voor nog minder dan ergens koffie drinken met 3 man op terras met gebak. Scheel, stoel of ASS bij jou in de buurt. Ben zelf niet lang maar bovenbenen kwamen ondersteuning te kort. Dus ik ben er super blij mee, kan mijn Baleno gewoon hoeken Biggrin Hopelijk heb je hier iets aan! P.S je overdrijft met ALto en sportief de bocht om Wink
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#8
De Recaro stoelen uit mijn Ignis komen zeer waarschijnlijk te koop. PM maar als je dat wat vindt.
Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)
Reply

#9
Bedankt allemaal voor de reacties! Heb helaas niks kunnen vinden wat 1 op 1 paste. Een beetje laswerk en knutselen kan ik zelf wel dus denk dat ik gewoon nog meer sloperijen langs ga en eens ga opmeten waar de gaten zitten. Het liefste knutsel ik zo mij mogelijk aan die rails, heb geen zin dat tijdens het remmen iets af breekt xD

Inmiddels zit ik trouwens met mijn schouder constant op de plastic kuip. Het schuim begint nu echt kapot te gaan.
Reply

#10
Als je een stevige frame last en daar een stoel op plaatst, werkt alles gewoon hoor. Breekt niks af, mits goed gelast uiteraard.En paar uur rijden om een goede stoel is echt de moeite! Je zit op een goede stil veel prettiger,minder geƫrgerd en uitgerust en niet zo gebroken.Ik heb vr 1 stoel ook ruim 1,5 uur gereden, 25 euro en klaar.Frame had ikgelukkig uit oude auto, paste ook niet gelijk 1 op 1 met wat tikken en buigen zit het prima.Marktplaats.nl,ebay, noem ze maar op en zoek ASS of Sheel stoelen.zorg dat je even op gemak kunt passen.Kringlopers willen ze ook wel eens hebben !
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#11
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik rij nu regelmatig 3+ uur op een dag en merk dat na een lange zit je rug toch begint te klagen.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.