Verbruik
#1
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort een trotse Suzuki rijder.
Ik rijd een Suzuki Alto uit 2012, Nu merkte ik dat ik in het begin veel meer kilometers kon rijden met mijn tank dan nu. Ik rijd ongeveer 1 op 15/1 op 16, nu is mij verteld door de verkoper dat ik makkelijk 1op 20/1 op 23 zou moeten rijden. Nu vraag ik me af of ik verkeerd rijd of dat er iets aan de hand kan zijn. De garage zegt dat er niks is en dat ze alles hebben nagekeken, ik voel me daar niet serieus genomen en vroeg me af of de mensen hier mij kunnen helpen, alvast bedankt!
Reply

#2
Welke bandenmaat ligt er onder je auto?
Rij je veel in de stad of buitenaf/snelweg?
Rij je veel lange of korte stukken?
Wat bedoel je met 'in het begin'? Wanneer was dit?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#3
1op15 16 is niet normaal voor deze auto, 1op 18-22 moet in praktijk makkelijk haalbaar zijn. Hebben zelf 130.000km met een alto uit 2011 gereden dus hebben redelijk idee wat normaal is en wat niet.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#4
Ligt er natuurlijk ook aan hoe en waar je rijdt.
Rijd je vooral snelweg dan is dat veel zuiniger dan rijden in de stad Wink

Groetjes, Andres








Reply

#5
bandenspanning eventueel iets hoger en rond de 2500rpm schakelen en bij een bereikte gewenste snelheid nog een keer opschakelen zodat je rond 2000 (of lager) zit. 100 a 110 op de snelweg.
39



Reply

#6
Vergeet niet in de winter/herfst is verbruik altijd iets hoger,kijk ook eens hoe de bougies zijn, heb je veel rommel in de kofferbak.Verder hoe zwaar is je rechtervoet.Misschien vervuild egr systeem of een sensor die niet goed werkt. Je zegt dat die nagekeken is,weet niet of Alto EGR klep heeft anders die ook eens schoonmaken.luchtfilter nog schoon?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
Rij zelf in een Alto 1.0 van 1999

Merk ook dat mijn auto nu het kouder is mer brandstof verbruikt. Afgelopen zomer met gemak 1:19 en nu met de kou 1:16.5

Mijn alto is helemaal standaard, geen electrische ramen, geen airco en banden 145/80/14 geloof ik...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.