24-11-2018, 13:53
omdat ik op zoek was naar een redelijk zuinige auto voor dagelijks gebruik ter vervanging van mijn Opel Kadett uit 1991 was ik eigenlijk op zoek naar een Opel Agila. Na met een exemplaar te hebben proefgereden kwam ik tot de conclusie dat ik eigenlijk op z'n minst cruise control wilde omdat ik een slordige 130 km per dag afleg als forens. Het bleek echter heel lastig te zijn een geschikt exemplaar te vinden tot iemand mij de tip gaf eens te gaan kijken bij een Suzuki Wagon R+. Zo gezegd, zo gedaan. Auto beviel me goed, was ook nog eens een automaat, dus al vrij snel besloten de auto over te nemen.
Alleen knaagde er iets: ik vind, en dat is waarschijnlijk vloeken in de kerk, het uiterlijk van een Agila leuker dan dat van de Wagon R+. Daarnaast zag hij er vanwege de kleur niet echt aantrekkelijk uit. Echter is de Japanse techniek wel veel beter, dus, besloten Agila onderdelen te verzamelen en de auto als Agila te vermommen.
Proefrit met de Agila:
Wagon R+ gekocht:
ombouw kon beginnen:
Alleen knaagde er iets: ik vind, en dat is waarschijnlijk vloeken in de kerk, het uiterlijk van een Agila leuker dan dat van de Wagon R+. Daarnaast zag hij er vanwege de kleur niet echt aantrekkelijk uit. Echter is de Japanse techniek wel veel beter, dus, besloten Agila onderdelen te verzamelen en de auto als Agila te vermommen.
Proefrit met de Agila:
Wagon R+ gekocht:
ombouw kon beginnen: