Weer eens wat afstoffen hier. Het is immers lente dus kan ik weer buiten sleutelen aan de Alto en de cabrio.
Beide auto's hebben een grote beurt gehad, dus het standaard werk is uitgevoerd. Nieuwe olie, filters, multiriemen, bougies, ruitenwissers en dergelijke heb ik weer gemonteerd.
Daarnaast heeft de cabrio een nieuw wiellager en een nieuwe homokineet (eigen schuld, ashoes was gescheurd en ik heb er te lang mee doorgereden, dus kapot).
Een ashoes van de Alto scheurde ook en die heb ik gelijk vernieuwd. Daarnaast kreeg de Alto 4 nieuwe schokbrekers, want achter was 1 lek en voor was 1 gescheurd, zie foto's.
Schokbreker rechts achter:
en links achter:
Rechts voor: (en ook links voor)
Schokbreker in de verenklemmen:
En dit was de reden van vervanging; aandachtspuntje bij de laatste APK:
Door roest scheurt dit steeds verder en breekt het wiel opeens af. En dit wilde ik voorkomen: (plaatjes geleend van internet)
Voor de multiriemen van de Alto moeten de voorbumper en koplamp eraf. Anders heb je geen ruimte voor een steeksleutel, zo krap is het daar:
Ashoes gescheurd......
Met alle gevolgen van dien; de wielkuip zal ook vol met vet:
En een nieuwe hoes over de homokineet:
Beide een wasbeurtje: