Suzuki Club Nederland Forum
Andere toeter/claxon - Printable Version

+- Suzuki Club Nederland Forum (https://www.suzukiclubnederland.nl/forum)
+-- Forum: Technisch (https://www.suzukiclubnederland.nl/forum/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Forum: Overige (https://www.suzukiclubnederland.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Andere toeter/claxon (/showthread.php?tid=6978)

Pages: 1 2 3


Andere toeter/claxon - Raampje - 28-03-2006

Ik vind dat verwijfde toetgeval van de MK6 maar niks dus wil wel eens iets anders proberen! Smile

Heb alleen een vraagje;

vriend van me heeft in zijn auto een toeter geplaatst van een vrachtwagen. Leuk effect dus...maar is zoiets nou schadelijk op één of andere manier voor je accu/auto?


Re: Andere toeter/claxon - Nelis - 28-03-2006

Nee lijkt me niet!! Ik denk alleen dat vrachtwagens 24 volt hebbe!! maarja misschien heb je ook wel van die toeters op 12 volt....Idea


Re: Andere toeter/claxon - Raampje - 28-03-2006

heeft dat dan als gevolg dat die toeter minder hard gaat?

was bij die vriend van me wel het geval...maar ja, had een rotte accu ook! Biggrin


Re: Andere toeter/claxon - WireWess - 28-03-2006

Als je een andere toeter koopt krijg je er meest een relais bij.
Dan moet je een voeding trekken direct naar je accu toe.

Bij mij zit er bijv. nog een extra kabel die ik moest afzekeren met 20A.
Dus die toeter is wel een flinke stroomverbruiker.. maar is wel hard devil


Re: Andere toeter/claxon - Hans - 28-03-2006

Ik vind zo'n ferrari-like toeter wel stoer. Iemand een idee waar te halen?
En mag het überhaupt? 't Is toch zo dat een claxon 1 of 2 tonig mag zijn, zolang deze maar tegelijktijdig gaan?


Re: Andere toeter/claxon - Raampje - 28-03-2006

Quote:Originally posted by Hans
Ik vind zo'n ferrari-like toeter wel stoer. Iemand een idee waar te halen?
En mag het überhaupt? 't Is toch zo dat een claxon 1 of 2 tonig mag zijn, zolang deze maar tegelijktijdig gaan?
de 'lokale' ferrari dealer? devil


Re: Andere toeter/claxon - Signum - 28-03-2006

Ik heb een 2 tonige toeter erin zitten.. 2 slakkenhuizen. Nog geen problemen mee gehad, alleen schrikken heel veel mensen van zoveel geluid uit een Swift.


Re: Andere toeter/claxon - Raampje - 28-03-2006

Quote:Originally posted by Signum
Ik heb een 2 tonige toeter erin zitten.. 2 slakkenhuizen. Nog geen problemen mee gehad, alleen schrikken heel veel mensen van zoveel geluid uit een Swift.
ja ben nou ook zoiets tegengekomen.. dat wordt het ook wel waarschijnlijk! kan de oude claxon gewoon vervangen, beweert de verkoper.


Re: Andere toeter/claxon - Signum - 28-03-2006

Yup, ik heb de oude er ook uit gehaald. Het aansluiten is niet moeilijk, er zit als het goed is een relais bij de set waarop staat welke draad waarop aangesloten moet worden.


Re: Andere toeter/claxon - The Force - 28-03-2006

Kom je naar Vianen?! Ik heb het bij mij al jaren zo gemonteerd zitten...

I.p.v. je originele claxon plaats je de relais die weer de voeding schakelt van de hoorn / claxon die je hebt bijgeplaatst... Bij mij is het zo te zien, dus mocht je geinteresseerd zijn... Idea


Re: Andere toeter/claxon - Raampje - 28-03-2006

Nope, maar weet heel goed wat je bedoeld! Wink

heb ondertussen een 2 tonige dubbele hoorn besteld... van de week weer wat te knutselen waarschijnlijk dus! devil


Re: Andere toeter/claxon - aerowswift - 28-03-2006

alleen waar ga je hem laten want zoveel plek is er niet achter de bumper, en die klote bumper moet er weer af, anders had ik ook al zo een koeienhoorn erop 39


Re: Andere toeter/claxon - The Force - 28-03-2006

Je moet er wel wat voor over hebben he?! Wink


Re: Andere toeter/claxon - Raampje - 28-03-2006

Quote:Originally posted by aerowswift
alleen waar ga je hem laten want zoveel plek is er niet achter de bumper, en die klote bumper moet er weer af, anders had ik ook al zo een koeienhoorn erop 39
bumpertje is er relatief simpel af te krijgen en vrij snel ook nog es..vind ik tenminste! (en dat voor iemand die meestal alles sloopt) Biggrin

maar ik vind wel een plekkie.. en zo niet, dan gewoon op het dak! 34


Re: Andere toeter/claxon - Pollux - 28-03-2006

Quote:Originally posted by Raampje
Nope, maar weet heel goed wat je bedoeld! Wink

heb ondertussen een 2 tonige dubbele hoorn besteld... van de week weer wat te knutselen waarschijnlijk dus! devil

Mag ik vragen waar je die besteld hebt ollie?Tongue *ik denk doe eens vrijpostigdevil *


Re: Andere toeter/claxon - Jefje - 28-03-2006

ik heb ook 2 hoornige compressor met relais erbij gekregen geen beschadigingSmile, maar wel aan me oren als ik onder de motorkap iets moet kijken en me vriendin drukt op de claxonThumbsdown


Re: Andere toeter/claxon - Raampje - 28-03-2006

Quote:Originally posted by Pollux
Quote:Originally posted by Raampje
Nope, maar weet heel goed wat je bedoeld! Wink

heb ondertussen een 2 tonige dubbele hoorn besteld... van de week weer wat te knutselen waarschijnlijk dus! devil

Mag ik vragen waar je die besteld hebt ollie?Tongue *ik denk doe eens vrijpostigdevil *
uhm..advertenties staan overal (speurders, marktplaats, ebay)

linkje in zijn mailtje: klik

hij verkoopt heel wat dus je hebt even zoekwerk in dit linkje!

Kostte overigens 19,95 euro.... dus tis te overzien! Tongue


Re: Andere toeter/claxon - Snelle Jelle - 29-03-2006

Ik heb dezeSmile

Klik


Re: Andere toeter/claxon - Jefje - 29-03-2006

Quote:Originally posted by Snelle Jelle
Ik heb dezeSmile

Klik
maar wij hebben ... dezelfde jelle??Tongue en ik heb maar 2 hoorns42


Re: Andere toeter/claxon - Leibniz - 29-03-2006

Quote:Originally posted by Pollux
Quote:Originally posted by Raampje
Nope, maar weet heel goed wat je bedoeld! Wink

heb ondertussen een 2 tonige dubbele hoorn besteld... van de week weer wat te knutselen waarschijnlijk dus! devil

Mag ik vragen waar je die besteld hebt ollie?Tongue *ik denk doe eens vrijpostigdevil *

Ik heb de toeter ook vervangen,er zit een twotone in van alfa,15 euro,leuk als mensen v schrik opzij springen,zelfs oudjes met rollator maken een sprintje.Tongue