Suzuki Club Nederland Forum
Suzuki Swift 1.2 Bandit || Nieuwe foto's - Printable Version

+- Suzuki Club Nederland Forum (https://www.suzukiclubnederland.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen (https://www.suzukiclubnederland.nl/forum/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Wie is Wie (https://www.suzukiclubnederland.nl/forum/forumdisplay.php?fid=19)
+--- Thread: Suzuki Swift 1.2 Bandit || Nieuwe foto's (/showthread.php?tid=28748)

Pages: 1 2 3


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit - Ciedric - 03-05-2019

Ja of Imageshack, dan dwalen je foto’s rond op Russische servers of zo :p
Ik zal eens kijken.


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit - Ciedric - 03-05-2019

Foto’s toegevoegd eerste post! Meer foto’s komen t.z.t. ook van het interieur, die hier en daar is afgewerkt met een rood stiksel.


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit detailing pagina 2 - Ciedric - 26-05-2019

Vrijdagavond de auto gewassen en de motorkap gekleid.
Gistermiddag afgemaakt.
Wassen met een ontvettende ‘shampoo’ (afwasmiddel)
Kleien met Monello klei, geen prettige klei maar had ik nog liggen. Doet zijn werk.
Auto drogen met droogdoeken
Auto behandeld met Monello Finale cutting factor 2/5 op een zwarte pad. Hier en daar met een witte pad en Monello Mezzo, cutting factor 3.5/5.
Vervolgens de auto in de snowfoam i.c.m. Adams shampoo gezet.
Gedroogd en tot slot de auto in een laag Fusso coat gezet.
De ruiten had ik ook gekleid en na het foamen gereinigd met Invisble glass. Tot slot behandeld met Glaco. Ik vergeet de bandenzwart nog! Kenotek rubber en plastic trim (goedkoop en veel) als basis en afwerken met tyreshine van de Action die goed glimt, bevalt mij best.

Al met al ff met de Franse slag een middagje (12:45-18:15) zoet geweest. Mijn vrouw is er weer blij mee.

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit detailing pagina 2 - Bo652 - 26-05-2019

Heel erg netjes gedaan hoor!39
Heb je dat met de hand gedaan of met een machine?


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit detailing pagina 2 - Walter - 27-05-2019

39

Ziet er fraai uit!
Lijkt me een beste klus Tongue


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit detailing pagina 2 - Ciedric - 27-05-2019

Wassen, kleien met de hand. Polijsten met een Dap 900 v3.
De wax breng ik met de hand aan, vervolgens poets ik deze met een zwarte pad i.c.m. de Dap verder op en tot slot buff ik het met de hand uit met een microvezeldoek. Liefst met lange haren omdat ik dit fijner vind poetsen.

Verder kijk ik nog naar een front lip, wil alleen geen rubber plakding a la EZ hebben.


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit detailing pagina 2 - jeroenboer1993 - 04-06-2019

netjes!!!!


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit detailing pagina 2 - cabrio_rob - 05-06-2019

Welkom en wat een prachtig resultaat.


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit detailing pagina 2 - Ciedric - 07-06-2019

Bedankt heren!

Kan allemaal nog beter hoor, als je goed kijkt kom je nog krasjes en hier en daar swirls tegen. Al met al is hij ook door de vorige eigenaar best netjes behandeld geweest. Met een middagje poetsen leer je de auto ook weer beter kennen.


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit detailing pagina 2 - Ciedric - 02-07-2019

Zo afgelopen zondag de Swift uitgelaten richting TT Assen. Nu echt ff langer de auto gereden ruim 400km. Opvallend is dat als hij eenmaal gaat, dat hij ook wel gaat, 168 op de GPS. Wel jammer als je van het gas af moet, het weer even duurt voordat je weer op snelheid zit. Je hebt overigens best wat last van de wind, is ook een licht karretje natuurlijk. Bijna 1 op 15 en heb veel 120/150 gereden, netjes ben ik ook niet gewend. Alleen die midden armsteun, wat een onding! Veel te smal voor mij en opgeklapt ook maar een lelijk ding.


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit detailing pagina 2 - Mafkikker - 03-07-2019

Is het met die nieuwe Swiftjes ook niet net zo als met de oude, dat ze in zijn 4 harder lopen als in zijn 5?


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit detailing pagina 2 - Tomswiftswiftswift - 03-07-2019

NeeWink


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit detailing pagina 2 - Ciedric - 04-07-2019

(03-07-2019, 07:13)Mafkikker Wrote: Is het met die nieuwe Swiftjes ook niet net zo als met de oude, dat ze in zijn 4 harder lopen als in zijn 5?

Geen ideeTongue

Wat mij wel opvalt is dat de veren van het onderstel best kraken.
Ook durf ik hem niet echt in de bocht te gooien, er zitten van die eco banden onder en icm fwd weet ik niet wat hij doet. Maar goed daar heb ik mijn STI voor. Ik ben best tevreden met de Swiffer, rijd er uiteindelijk meer in dan mijn vrouw, haha Smile


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit || Nieuwe filters - Ciedric - 09-08-2019

Zo, van de week wat nare luchtjes uit de airco. Het interieurfilter had ik al snel gevonden. Zit bij mijn STI niet heel anders. Filter was wel aan vervanging toe. Heb nog wel met airco vol open gereden en ruim voor aankomst uitgezet en blower vol open gelaten. Dat leek te helpen.
Kwam een Denso filter uit, is dat OEM Suzuki? Bepaalde sensoren in mijn STI komen er namelijk ook van.
Heb nu een koolstoffilter van Bosch aangeschaft.

En nu we toch bezig waren heb ik meteen een nieuw luchtfilterelement aangeschaft. Van K&N, mijn tuner hart zei dat ik die moest kopen Tongue
Op de STI rijd ik er niet mee ivm olie op het filter en een gevoelige maf-sensor, er zit inderdaad erg verl olie op. Op mijn Subaru’s heb ik met zowel Cosworth en HKS droge paneelfilters gereden. Nul verschil, maar ben benieuwd wat het doet op een NA-blok. Het oude filter was ook van Denso en was niet eens zo heel vuil.

Nou spannend verhaal en ook geen gesleutel, heb niet eens gereedschap nodig gehad.


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit || Nieuwe filters - Leibniz - 09-08-2019

Nippon Denso wordt vaker gebruikt in een Suzuki, luchtfilter kan je beter origineel houden ipb K&N voegt niks toe,kan zelfs slechter van lopen.


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit || Nieuwe filters - jeroenboer1993 - 10-08-2019

Niks mis met een in leg filter :p


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit || Nieuwe filters - Ciedric - 12-08-2019

Nee daarom, is een daily drive. Heb het idee dat hij wel beter oppakt. Sowieso heeft een open filter geen zin. Valt zo lekker niet op anders pak ik de STI wel.


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit || Nieuwe filters - jeroenboer1993 - 13-08-2019

Open lucht fulter heeft wel zin maar dan licht het der wel aan wat je neem zo een filter der op plakken tja maar een heel systeem dat je daadwerkelijk koude lucht krijgt dan wel :p


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit || Nieuwe filters - Ciedric - 13-08-2019

(13-08-2019, 15:26)jeroenboer1993 Wrote: Open lucht fulter heeft wel zin maar dan licht het der wel aan wat je neem zo een filter der op plakken tja maar een heel systeem dat je daadwerkelijk koude lucht krijgt dan wel :p

De meeste filters die ik voorbij zie komen op Suzuki Swift Facebook zuigen allemaal warme lucht uit de motorruimte. Ik zie geen één filter dat is weggestoken achter een spatbord of zo. Het standaard systeem heeft dat trouwens ook niet, daar zit de snorkel boven op het blok.

Zag vandaag dat de deurrubbers hier en daar wat droge plekken beginnen te krijgen. Begin van de avond maar even ingesmeerd en vervolgens maar de auto gestofzuigd en afgestoft.

Volgens mij heb ik geen originele matten, de bestuurders mat ligt er los in terwijl deze wel gaten heeft om hem aan de vloer vast te zetten. Zat wel één dopje maar dat zal wel van een oude mat zijn aangezien deze niet past.

Ooit had ik interieurfoto's beloofd dus hier heb ik er drie Tongue

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]


RE: Suzuki Swift 1.2 Bandit || Nieuwe filters - Leibniz - 13-08-2019

Helaas niks zichtbaar....oh en van de matten, zet er rubberen matten in, veel beter, met regen, winters, voorkom je dat het gaat roesten van binnenuit.