Suzuki Club Nederland Forum
Nieuwe Suzuki Swift rijder - Printable Version

+- Suzuki Club Nederland Forum (https://www.suzukiclubnederland.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen (https://www.suzukiclubnederland.nl/forum/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Wie is Wie (https://www.suzukiclubnederland.nl/forum/forumdisplay.php?fid=19)
+--- Thread: Nieuwe Suzuki Swift rijder (/showthread.php?tid=27731)



Nieuwe Suzuki Swift rijder - Basie - 03-10-2017

Hoi ik ben Bas en ik rijd sinds kort een Suzuki Swift en dat bevalt me tot op heden prima.

Hiervoor heb ik een Fiat Stilo 1,9 JTD gereden, maar deze is met 320.000 kapot gelopen. Daarvoor had ik een Mercedes C220 uit 1996 en die moest ik van mijn vriendin na 500.000km wegdoen omdat er geen airco in zat.
Op dit moment heb ik geen auto meer nodig om lange afstanden mee te rijden en dan leek mij een Suzuki Swift uit 11-2006 (bijna 2007) een mooie optie.
In deze Suzuki ligt een lpg-tank en dat bevalt me prima.

Ik ben bij dit forum terecht gekomen omdat ik af en toe wat aan mijn eigen auto's knutsel, maar echt geen hoogstaande zaken hoor. Maar ik ben af en toe ook benieuwd hoe andere rijders iets gedaan hebben.
Zo ben ik op zoek naar velgen voor op mijn auto en dat mogen best standaard aluminium velgen zijn, maar daar voor zal ik zelf wel eens op de "te koop" afdeling gaan rond neuzen.
Daarnaast wil ik nog gaan kijken of een cruise-control nog eenvoudig zelf in te bouwen is, maar daar zal ik een apart topic voor openen, nadat ik uiteraard eerst goed gekeken heb of het niet al besproken is, maar tot op heden heb ik er nog niet veel over kunnen vinden helaas.

[Image: 206diso.jpg]


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - cabrio_rob - 04-10-2017

Welkom !


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - Tomswiftswiftswift - 04-10-2017

Welkom Bas


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - Basie - 11-10-2017

Dank jullie wel.


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - Villa - 16-10-2017

Welkom bij de club Basie.

Wegdoen omdat er geen airco inzat ... Puzzled
Die dingen gaan alleen maar stuk is mijn ervariing Wink
Ik heb nu ook geen airco maar heb de Swift gekozen omdat ie apart is
en een 'unieke' spoilerset heeft Biggrin


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - Basie - 16-10-2017

(16-10-2017, 15:26)Villa Wrote: Welkom bij de club Basie.

Wegdoen omdat er geen airco inzat ... Puzzled
Die dingen gaan alleen maar stuk is mijn ervariing Wink
Ik heb nu ook geen airco maar heb de Swift gekozen omdat ie apart is
en een 'unieke' spoilerset heeft Biggrin

De Mercedes begon ook wat mankementen te vertonen, maar voor een vakantie naar Italie is een airco zeker wel aan te raden. En de Stilo van mijn ouders kwam beschikbaar.


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - Villa - 16-10-2017

Ok.
Mooie mk6 heb je overigens Wink


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - Lily - 27-01-2018

Beste Suzuki rijders,

Ik heb een vraagje nog vóór ik de Suzuki Swift in mijn bezit heb.

Het zal mijn eerste Suzuki worden, heb nu de Citroën DS3 diesel, maar de wegenbelasting is zo extreem hoog dat ik daar van af wil.

Ben van plan om de meest luxe uitvoering van de Swift te kopen,
maar zit nog met een dilemma.
Ga ik voor handgeschakeld of een automaat.
Iedereen die ik ken die met een automaat rijd (niet Suzuki) zegt dat het rijden met een automaat heerlijk is.

Nu heb ik gehoord dat een automaat veel meer benzine verbruikt,
heeft iemand daar ervaring mee en is dit werkelijk zo?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Groetjes Lily


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - Tomswiftswiftswift - 27-01-2018

het is iets trager en verbruikt iets meer. 1 op 18 wordt dan bijv 1 op 16,5 maat niet zo erg dus dat je dan geen automaat moet nemen. welk bouwjaar en type wordt het?
Persoonlijk schakel ik liever en verwaccht pas automaat te rijden wanneer ik echt op leeftijd benSmile ik zou gewoon even proefrijden met beiden.


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - Lily - 27-01-2018

(27-01-2018, 09:04)Tomswiftswiftswift Wrote: het is iets trager en verbruikt iets meer. 1 op 18 wordt dan bijv 1 op 16,5 maat niet zo erg dus dat je dan geen automaat moet nemen. welk bouwjaar en type wordt het?
Persoonlijk schakel ik liever en verwaccht pas automaat te rijden wanneer ik echt op leeftijd benSmile ik zou gewoon even proefrijden met beiden.

Het wordt de laatste nieuwe versie, dus spikkiesplinternieuw :-)
2018 bouwjaar en de 1.2 versie
Ik hoef de straatstenen niet uit de grond te gooien bij vertrek en waarschijnlijk ben ik wel al wat op leeftijd na ongeveer meer dan 1 000 000 km rijden mag ik wel overschakelen naar deze denk ik.
Maar ga het inderdaad eerst uitproberen, de handgeschakelde heb ik al gedaan en het is een super pittig karretje en oogt ook heel mooi.
Altijd auto gek geweest en een Lamborghini zit net niet in het budget, maar met deze ga ik ook al heel blij mee zijn.


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - Tomswiftswiftswift - 27-01-2018

ja hoor zeker een geweldig autootje. zeer betrouwbaar, veel rijplezier, goede wegligging, directe besturing etc etc en 1 op 20 zal vast haalbaar zijn. Als u toch snel wilt zijn..de 1.4 sport staat binnenkort ook bij de dealer Wink


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - slop - 27-01-2018

Hoi Basie, mooie swift heb je. Wil ik later ook hebben zo`n mooie haha Smile
veel plezier met je nieuwe aanwinst, en info genoeg hierop het forum.
Ik ben zelf ook nieuw hier een al heel wat draadjes doorgespit. Ik dacht dat er een forumlid was die een cc had en niet gebruikte. Misschien een vraag op forum stellen of iemand er een over heeft ?

@Lily,

Ik heb de afgelopen 30 jaar gemiddeld 50000 km/jaar gereden.
De laatste 2 waren een automaat. Ik ben er anders door gaan rijden, veel relaxter, geen gehaast, gewoon ontspannend rijden is het. Dat beetje extra brandstof verbruik zou voor mij zeker niet opwegen tegen het comfort van een automaat.


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - Lily - 28-01-2018

Goede morgen Suzuki rijders,

Heb nog een vraagje aan jullie, vóór ik helemaal overstag ga voor de Swift.
Is er iemand die in de nieuwste benzine 1.2 versie van de Swift rijd met de automatische versnellingsbak?

En dan is de vraag natuurlijk hoe dit bevalt en of je de CVT een goede keuze vind en of het verbruik veel hoger ligt dan de gewone schakelbak.

Met dank van een bijna Swift rijder :-)


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - Basie - 28-01-2018

Onlangs heb ik andere velgen erop gelegd, ziet er meteen een stuk anders uit.

[Image: 1z1cyhd.jpg]


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - Tomswiftswiftswift - 28-01-2018

jep dat is wat er onder hoort te zitten. netjes


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - Rutger97 - 28-01-2018

Nette velgen! Heb ze ook onder m'n Swift. 2setjes. Voor zomer en winter.


RE: Nieuwe Suzuki Swift rijder - Basie - 01-10-2019

Onlangs heb ik de achterkant voorzien van hulpveren, een klein verschil, klein werkje, maar het ziet er meteen beter uit.

[Image: p5ojeck6owjcg.34.53%20a.jpg]