Suzuki Club Nederland Forum
Twijfel 1e of 2e model WagonR - Printable Version

+- Suzuki Club Nederland Forum (https://www.suzukiclubnederland.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen (https://www.suzukiclubnederland.nl/forum/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Algemeen (https://www.suzukiclubnederland.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thread: Twijfel 1e of 2e model WagonR (/showthread.php?tid=27675)

Pages: 1 2 3


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Faxie83 - 31-08-2017

Oké dus sowieso goed roest in de gaten houden. 2e Type heeft daar stukken minder problemen mee?

De paarse van de vorige links heb ik even nagekeken... 3 eigenaren die er lang in gereden hebben, alleen in 2015 en 2017 een apk punt over chassisraam/carrosserie deel corrosie.... reden tot zorgen of zal dit bij een goede reparatie geen probleem mogen geven?

Ik denk er toch wel aan om even naar die auto te kijken...ziet er best goed uit verder namelijk.


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Faxie83 - 31-08-2017

Hm die grijze bij jouw-1e-auto heeft ook 2 keer overmatige olielekkage punten gehad...

Ik ga vandaag in ieder geval een stuk rijden. Ben van plan om eerst die zwarte nieuwere type in EttenLeur te bekijken, dan door te gaan naar jouw-1e-auto in Strijen, en dan nog de paarse in Lekkerkerk. Mochten ze het alledrie niet helemaal zijn, dan ga ik zondag waarschijnlijk naar de groene in Roosendaal kijken Smile

Bedankt voor de tips tot nu toe Smile Ik zal wel laten weten wat de dag gebracht heeft. (wellicht ook handig voor iemand anders die een WagonR op het oog heeft)


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Nothingmatters - 31-08-2017

Denk dat je goedkoper uit bent met het nieuwere model. Kost waarschijnlijk een tientje in de maand meer belasting, maar als je er een paar jaar langer mee kunt doen heb je dat er zo weer uit. Volgens mij hebben die veel minder last van roest. Je kunt ook nog zoeken op een Opel Agila, is dezelfde auto.


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Leibniz - 31-08-2017

Een kennis van me had een opel agila, hij vervloekte dat ding. Er was altijd wel iets mee! Ooit zei een monteur van de Suzuki tegen me dat Suzuki mtorisch beter waren dan Opel,qua afwerking had Opel dan het dan weer beter voor elkaar.Zelf reed hij ten in een Vectra,maar werkte bij de Suzuki, Biggrin Toen kocht hij een Yaris Verso van Toyota en was er erg enthusiast over.. Het is een oerlelijk ding, maar heeft veel ruimte, binnenin heb je geen last van de lelijke buitenkant. Nadeel, aanschafsprijs is voor een Yaris Verso ng steeds pittig.


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Faxie83 - 31-08-2017

Ik wil even iedereen bedanken voor alle tips Smile

Ben eerst langs Etten-Leur gereden, en gelijk geslaagd. Deze was in een dusdanig goede staat dat ik niet eens meer de behoefte had om naar de 2 oudere types te kijken.

Had de APK geschiedenis toch ook maar even bekeken, en slechts 1 puntje over het dimlicht en 2 jaar geleden bandenprofiel. Ook maar 3 eigenaars gehad, die er behoorlijk lang in gereden hebben.

Motor was brandschoon, olie schoon, kvs schoon, volledig laten opwarmen tot de fan aansloeg en geen gekkigheid kunnen ontdekken. Zo goed als geen roest. Slechts wat kleine optische dingen (parkeerschade, hier en daar een krasje, en scheur in voorbumper)

Plastic kap bij voorspatbord lag er wel af waardoor je het wiel kon horen aanlopen, dat gaat de garage even maken voor me en dan haal ik 'm vanmiddag weer op.

Kwam over als een eerlijk bedrijf (vader en zoon) Klein beetje kunnen afdingen ook. Prijs was inderdaad al scherp maar heb er 50,- afgehaald nog. Lager bieden vond ik eigenlijk niet nodig.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/21167290_10154963683126313_2991993583255286067_o.jpg?oh=73f4969bf8310927b5022ec5f7bdb437&oe=5A2C7C60

Hier zal ik nog wel een aantal jaar mee moeten kunnen rijden Smile

(img via FB gaat niet? .... )


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Nothingmatters - 01-09-2017

Advertentie is al offline, maar dat is er een uit 2001? Dus het nieuwere model? Foto's kun je uploaden via Tinyic.


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Faxie83 - 01-09-2017

2001 Inderdaad Smile

[Image: 2djb1ib.jpg]

De andere ga ik maar te koop zetten voor de klusser. APK tot maart dacht ik, en nog voldoende profiel op de banden. Nieuwe versnellingsbakolie erin, koppakking vervangen, en je kan er nog wel even mee vooruit denk ik.


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Leibniz - 01-09-2017

Zet de bullbar over van je oude is echt stoer! De kleur van je nieuwe Wagon is net als van mijn oude swift 1.6


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Faxie83 - 01-09-2017

(01-09-2017, 11:08)Leibniz Wrote: Zet de bullbar over van je oude is echt stoer! De kleur van je nieuwe Wagon is net als van mijn oude swift 1.6

Haha, mja wie weet. Moet even kijken of het mogelijk is hoor. Ben alleen bang van niet (nouja niet zonder aanpassingen)


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Leibniz - 01-09-2017

Zou stoer zijn om op een baleno station te plaatsen Tongue Al die niet oplettende fietser, lijken wel stieren in een arena kijken nergens naar hoppa zo de straat op .


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Faxie83 - 01-09-2017

(01-09-2017, 11:34)Leibniz Wrote: Zou stoer zijn om op een baleno station te plaatsen Tongue Al die niet oplettende fietser, lijken wel stieren in een arena kijken nergens naar hoppa zo de straat op .

Kopuh? 42


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Faxie83 - 01-09-2017

Hm, accu waarschijnlijk overleden. Bij testrit slecht starten, maar auto stond al een tijd stil natuurlijk. Maar na een rit van 50km vandaag weer gestart, en ging toch wat langzaam rond. Multimeter erop en 14,6 volt, met motor uit 12,4 volt, maar tijdens starten zakte hij terug richting de 8...

Morgen of volgende week eens bellen... hij had nog een WagonR staan die niet meer reed, misschien is de accu daar wel beter van.

Heb er nu tijdelijk de oude Optima van m'n andere auto erin gedaan. Die was ook niet helemaal goed meer, maar de Wagon startte er al een stuk beter mee.

En ja anders maar een nieuwe... zo duur zijn die dingen nou ook weer niet...

Er zitten trouwens bredere banden op. Volgens boekje 165, maar er zit 175 op (verhouding b/h niet op gelet,maar GPS klopt wel met de teller) Lijkt me niet echt kwaad te kunnen toch? Zoveel steken ze nou ook weer niet uit.


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Leibniz - 01-09-2017

Neem een iets zwaardere accu, is altijd fijn een iets zwaardere accu te hebben,


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Faxie83 - 01-09-2017

Ja beetje extra sap kan nooit kwaad inderdaad. Standaard is 40Ah met 330CCA zo uit m'n hoofd.

Verder gedraagt de auto zich nog heel netjes Smile Nog geen gekke dingen kunnen ontdekken.


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Leibniz - 01-09-2017

Had in mijn swift ook 45 en heb er 54 eringezet, nu in de Baleno zit er 60 en zat er 54 A. Je moet ook niet overdrijven met zwaarte van accu. 54 A is goed te doen, wellicht dat je adapters nodig hebt omdat de accupolen dikker zijn, Die kosten maar een paar euro


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Nothingmatters - 02-09-2017

Standaard voor een Baleno is dacht maar iets van 35 34

Bijzonder om te zien hoe sommige mensen zo goedkoop mogelijk kunnen (en willen) autorijden. Een gebruikte accu, zou ik nooit verzinnen. No offence hoor, maar wel bijzonder om te zien Tongue

En 175 i.p.v. 165 is alleen maar beter. Is de hoogte van de band wel origineel? Dan zal de totale omtrek van je wiel maar een fractie groter zijn en dat merk je denk ik niet.


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Leibniz - 02-09-2017

35 Ah is wel erg weinig, toen ik die van mij kocht zat er 54 in.Vor de rest was alles standaard, cd speler en niks bijzonders.Trouwens heb de accu van mij vervangen was nog ok, staat aan de druppellader, is ok.Een goede accu is rond de 100 euro wel te krijgen


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - joseppe - 02-09-2017

Wow die bullbar is inderdaad vet.
Hierna komt er bij mij ook een nieuwer type maar eerst een paar jaartjes nog deze.
De Agila is inderdaad minder,tweedehands regelmatig nog goedkoper dan de oudere WagonR. Dacht dat deze destijds in Turkije of een voormalig oostblok land gemaakt werden.
Veel plezier met je nieuwe auto.


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - Faxie83 - 02-09-2017

(02-09-2017, 13:05)joseppe Wrote: Wow die bullbar is inderdaad vet.
Hierna komt er bij mij ook een nieuwer type maar eerst een paar jaartjes nog deze.
De Agila is inderdaad minder,tweedehands regelmatig nog goedkoper dan de oudere WagonR. Dacht dat deze destijds in Turkije of een voormalig oostblok land gemaakt werden.
Veel plezier met je nieuwe auto.

Ik heb vroeger een Opel gehad.... en mja, het vertrouwen is er niet echt meer Tongue


RE: Twijfel 1e of 2e model WagonR - joseppe - 02-09-2017

(02-09-2017, 13:54)Faxie83 Wrote:
(02-09-2017, 13:05)joseppe Wrote: Wow die bullbar is inderdaad vet.
Hierna komt er bij mij ook een nieuwer type maar eerst een paar jaartjes nog deze.
De Agila is inderdaad minder,tweedehands regelmatig nog goedkoper dan de oudere WagonR. Dacht dat deze destijds in Turkije of een voormalig oostblok land gemaakt werden.
Veel plezier met je nieuwe auto.

Ik heb vroeger een Opel gehad.... en mja, het vertrouwen is er niet echt meer :P

Heel vroeger stond dit merk nog aan de top,vanaf de jaren zestig /zeventig gleed het af naar de auto voor de gewone an. Nu al sinds jaren ondergeschikt aan het Koreaanse Chevrolet en nu weer frans. Het merk is zijn identiteit kwijt geraakt.

Ik blijf maar Japans rijden,ondanks dat dat ook minder geworden is.
En ben echt tevreden met de WagonR.