Posts: 116
Threads: 21
Joined: Dec 2004
Auto: Swift GTi Mk3 '92
Hallo
Ik wil binnenkort een nieuw spruitstuk plaatsen samen met een katvv
Voor wat extra power in de hoge toeren
In eerste instantie wou ik die van ssgti kopen (ivm de lage prijs en de chrome finisch
) maar deze worden niet meer gemaakt
Toen ben ik maar verder gaan speuren op i-net en heb deze 3 gevonden
klik1
klik2
klik3
In eerste instantie wou ik die van JanSpeed maar deze is erg duur vind ik...
Die van SRD is mooi ni zo duur maar was nog wel es krom las ik in een topic..
Vandaar mijn vragen
- Weet iemand nog een andere plek waar je een spruitstuk voor de Gti kan kopen?
- Wie heeft er momenteel 1 van deze 3 gemonteerd of heeft er ervaring mee?
- Wat is jullie advies
k kom er ff niet meer uit
b.v.d
Na al die jaren de GTi in de verkoop, tijd voor wat anders
Posts: 323
Threads: 22
Joined: Feb 2005
Ik heb destijds de groepsinkoop gedaan bij SRD en de GTI spruiten waren idd bijna allemaal krom.
Ik heb 1 van die gasten van dat bedrijf ook in me MSN lijst staan, en heb em toen gezegd dat ze niet goed waren.
Ik spreek em nog regelmatig en hij heeft me verzekerd dat de spruitstukken nu wel goed zijn, dus als je voor goedkoop wil gaan moet je em daar kopen.
Posts: 3.019
Threads: 64
Joined: Dec 2004
Auto: SAAB/Volvo
Ik denk idd niet dat het veel uitmaakt. Wil je echt het verschil weten moet je natuurlijk 3 mensen zoeken die die verschillende hebben, maar ja, vind ze maar eens. Nja iig die jan=speed en SuzukiRD zijn wel te vinden, die eerste had ik nog nooit gezien.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Posts: 160
Threads: 4
Joined: Dec 2004
Auto: Suzuki Baleno GSX
Ik heb zelf een janspeed spruit op me swift zitten. En ik moet zeggen de afwerking en pasvorm zijn heel goed. Alleen het kreng roest wel dus is niet zo mooi als een chrome.
No Rotor No Motor
Posts: 714
Threads: 12
Joined: Jan 2005
Auto: Opel Astra G 2.216V
Razor Burn Wrote:Ik heb zelf een janspeed spruit op me swift zitten. En ik moet zeggen de afwerking en pasvorm zijn heel goed. Alleen het kreng roest wel dus is niet zo mooi als een chrome.
Idd! helemaal mee eens!
Posts: 3.019
Threads: 64
Joined: Dec 2004
Auto: SAAB/Volvo
Ik bedoelde eigenlijk meer de verschillen aan prestaties. Dat lijkt me toch het belangrijkste als je een nieuw spruitstuk koopt. Anders kan je op de sloop ook hele goedkope, nog "goed" spruitstukken kopen.
Maar pasvorm is idd ook belangrijk. Oh en de Janspeed kan als je geen roest wilt hebben natuurlijk ook ge pioedercoat worden bijvoorbeeld.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Posts: 116
Threads: 21
Joined: Dec 2004
Auto: Swift GTi Mk3 '92
Razor Burn Wrote:Ik heb zelf een janspeed spruit op me swift zitten. En ik moet zeggen de afwerking en pasvorm zijn heel goed. Alleen het kreng roest wel dus is niet zo mooi als een chrome.
Ja ik ben benieuwd naar de prestaties of daar verschil in zit Aangezien Jan Speed duurder is zou die ook meer vermogen/kwaliteit moeten hebben toch
Merk je veel verschil na het plaatsen?
Uiterlijk is bijzaak voor mij
Het is toch zo hoe beter de flow hoe meer vermogen?
Pasvorm MOET goed/perfect zijn vind ik hoor.. als je iets koopt voor paar honderd euri wat voor de swift gemaakt is en het past niet Is er iets niet goed lijkt mij
Na al die jaren de GTi in de verkoop, tijd voor wat anders
Posts: 323
Threads: 22
Joined: Feb 2005
Ik heb zelf dus een Srd spruit op me gti zitten, en die pasvorm was idd klote, heb een hoop aan moeten (laten) passen.
De prestaties daarentegen ben ik heel tevreden over, hij pakt sneller op en ik heb het gevoel dattie een stuk meer kracht heeft vanaf de 3000 toeren.
Ligt er ook nog aan dat ik tegelijkertijd een katvervanger erop heb gezet dus dat raad ik ook gelijk aan om die er ook op te zetten.
Posts: 412
Threads: 13
Joined: Dec 2004
Auto: Astra 2.2 station
Blurky Wrote:Ik heb zelf dus een Srd spruit op me gti zitten, en die pasvorm was idd klote, heb een hoop aan moeten (laten) passen.
De prestaties daarentegen ben ik heel tevreden over, hij pakt sneller op en ik heb het gevoel dattie een stuk meer kracht heeft vanaf de 3000 toeren.
Ligt er ook nog aan dat ik tegelijkertijd een katvervanger erop heb gezet dus dat raad ik ook gelijk aan om die er ook op te zetten.
ja ik heb de zelfde hij was wel krom dus moest rechtgebogen worden en ik moest een buegel weg haalen anders paste hij niet en hij zit zowat nog steeds tegen het blok aan
maar ik denk wel dat die heel goed flowt heel kort is die
en ja prestaties ik weet niet hoeveel als je alles standaard hebt op een swift gti
bij mij waaren dit de prestaties
109.7 hp op de krukas @6397rpm 135nm@4795 rpm
95.0 hp op de wielen @6432rpm 120nm@3179 rpm
verandert aan me swift is
andere bouchies
andere bouchie kabels
4.1 spruitstuk
geen kat
geen middendemper
japstyle eindemper
merkte wel duidelijk verschil toen dat spruitstuk erop zat
maar der stond toch nog een nieuwe te koop in aangeboden voor 180 euro ofzo
al hoef je hem aleen maar een beetje recht te buigen enzo warm stooken en buigen maar
Posts: 323
Threads: 22
Joined: Feb 2005
gifgroenswift Wrote:ja ik heb de zelfde hij was wel krom dus moest rechtgebogen worden en ik moest een buegel weg haalen anders paste hij niet en hij zit zowat nog steeds tegen het blok aan
......al hoef je hem aleen maar een beetje recht te buigen enzo warm stooken en buigen maar
Rechtbuigen kan je als gewone boerenlul niet zelf hoor, mits je ervaring hebt natuurlijk, maar ik raad het je dus af, voordat je de spruit verkloot.
Ik heb et laten doen bij een staalverwerkingsbedrijfje en hij heeft em stukje bij beetje telkens verwarmd en verbogen totdattie uiteindelijk recht naar achter onder de auto uit kwam.
Koste me 35 euro bij elkaar en ik heb nu dus ook die beugel weer teruggezet
.
Posts: 160
Threads: 4
Joined: Dec 2004
Auto: Suzuki Baleno GSX
Volgens mij merk je van een spruitstukje alleen niet zo veel.
Helemaal niet op een standaart motor dan kan je er beter gelijk een kat vervanger aan hangen dan ga je het merken.
No Rotor No Motor
Posts: 116
Threads: 21
Joined: Dec 2004
Auto: Swift GTi Mk3 '92
Ja ik was ook van plan om gelijk de kat te vervagen
die is al tijd terug besteld maar is nog ff wachten tot die gemaakt wordt voglens mij.
Over het spruitstuk ben er nog steeds niet helemaal uit SRD is ongeveer 100 goedkoper en mooi chrome maar pasvorm is maybe niet goed...
JanSpeed is zeer duur en kan gaan roesten maar past wel ideaal
keuzes
keuzes
Na al die jaren de GTi in de verkoop, tijd voor wat anders
Posts: 1.170
Threads: 14
Joined: Dec 2004
Auto: Honda Civic 1.4
Effe een schopje voor de uitlaatspruit-zoekende man
Heb je wel eens gekeken naar het spruitstuk van SuziSport uit Australi
....Drivin' the Rival....