Twijfel 1e of 2e model WagonR
#41
Bullbar kopen? Tongue

Viel me trouwens op dat de knoppen op het dashboard van dit model WagonR zo'n beetje identiek zijn aan de knoppen van de Astra F die ik gehad heb. Apart, aangezien er meer dan 10 jaar tussen de modellen zit.
Reply

#42
Hoezo is Japans ook minder geworden?

En trouwens, een Agila en Wagon R+ verschillen niet zoveel van elkaar. Heb het ooit eens proberen uit te zoeken, maar er is geen touw aan vast te knopen in welke modellen nou een Opel motor en welke modellen een Suzuki motor ligt.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#43
(05-09-2017, 11:59)Nothingmatters Wrote: Hoezo is Japans ook minder geworden?

En trouwens, een Agila en Wagon R+ verschillen niet zoveel van elkaar. Heb het ooit eens proberen uit te zoeken, maar er is geen touw aan vast te knopen in welke modellen nou een Opel motor en welke modellen een Suzuki motor ligt.

Electronica is de zwakste schakel in de huidige auto's. Ook de japanners waarvan steeds minder in Japan zelf nog geproduceerd worden.

Heb begrepen dat de Agila's minder luxe uitgevoerd zijn, daarnaast heeft Opel de naam hard af te schrijven tegenover Suzuki maar veel andere merken.
Het viel me gewoon op toen ik vorig jaar en het jaar ervoor opzoek was naar een WagonR voor mezelf en mijn vriendin. We hebben er twee namelijk.
Reply

#44
Nissan is hard achteruitgegaan sinds ze met Renault zijn samengegaan. Bv Volvo laat zijn kabelbomen in Servië maken, idem voor Hyundai/Kia Mensen werken er 12 uur per dag en moeten er ik weet niet hoeveel per uur maken,tijd voor een check is er nauwelijks, waardoor veel fouten worden gemaakt. Mensen werken er ook zaterdags.Auto's worden ook steeds ingewikkelder,er zit ook steeds meer in en aan.Ik ken 2 collega's van repaircafé een had een Suzuki wagon R en de ander een Agila, als er geen badge op zou zitten zou je niet weten welke opel/suzuki was. Die met de Suzuki rijdt er nog steeds mee, en de ander heeft met alle ellende die hij met de Agila had afscheid van genomen en heeft een toyota Yaris Verso, en blij dat hij ermee is. Volgens hem was er altijd wel iets met de Agila. Dacht dat zijn Yaris Verso uit 2001 of 2003 kwam.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#45
Heb hiervoor Toyota gered,toen de Corolla naast in Japan ook in Engeland gebouwd werd zag je forumleden bewust naar het carrosserie nummer kijken om alleen de Japans gebouwde te kopen. Want toen begon het gedonder. Aygo's werden gemeden. Hadden last van roest in de kuip van het reservewiel en andere plekken. Was daarnaast weinig Toyota aan want het motorblok kwam van Daihatsu.

Maar hoor nog steeds van vele dat tot en met1998 de meest betrouwbare Japanners gemaakt werden. Daarna is door eerder genoemde oorzaak veel ingeleverd. Maar desondanks zijn ze nog steeds beter dan wat er voor de rest geproduceerd word. Mijn ouders zijn van een Volkswagen Polo naar een Suzuki SX4 gegaan en hebben na jaren schik in het autorijden.
Reply

#46
Met m'n Mazda uit 2005 heb ik eigenlijk niet echt problemen. Nu wel bij 3e remlicht roest helaas. Al een keer laten behandelen, maar is na 2 jaar weer teruggekomen Unhappy
Reply

#47
(06-09-2017, 18:25)Faxie83 Wrote: Met m'n Mazda uit 2005 heb ik eigenlijk niet echt problemen. Nu wel bij 3e remlicht roest helaas. Al een keer laten behandelen, maar is na 2 jaar weer teruggekomen Unhappy


Zag laatst een Mazda 3 rijden van nog geen tien jaar oud met een compleet gat geroest net voor het achterspatbord pfff
Reply

#48
(07-09-2017, 02:47)joseppe Wrote:
(06-09-2017, 18:25)Faxie83 Wrote: Met m'n Mazda uit 2005 heb ik eigenlijk niet echt problemen. Nu wel bij 3e remlicht roest helaas. Al een keer laten behandelen, maar is na 2 jaar weer teruggekomen Unhappy


Zag laatst een Mazda 3 rijden van nog geen tien jaar oud met een compleet gat geroest net voor het achterspatbord pfff

Ik begreep dat sommige modellen een paar beruchte plekjes hebben...
Reply

#49
(07-09-2017, 05:09)Faxie83 Wrote:
(07-09-2017, 02:47)joseppe Wrote:
(06-09-2017, 18:25)Faxie83 Wrote: Met m'n Mazda uit 2005 heb ik eigenlijk niet echt problemen. Nu wel bij 3e remlicht roest helaas. Al een keer laten behandelen, maar is na 2 jaar weer teruggekomen Unhappy


Zag laatst een Mazda 3 rijden van nog geen tien jaar oud met een compleet gat geroest net voor het achterspatbord pfff

Ik begreep dat sommige modellen een paar beruchte plekjes hebben...

Zouden het de Ford genen zijn,heb er een aantal gepoetst,dingen roesten als een dolle.

De Mazda die het betrof had onderaan waar de dorpel in de wielkast overgaat zo'n gat zitten. Past met gemak een flinke vuist in.
Voelde wel goed om ernaast te staan met de twee keer zo oude WagonR.
Reply

#50
(06-09-2017, 14:01)joseppe Wrote: Heb hiervoor Toyota gered,toen de Corolla naast in Japan ook in Engeland gebouwd werd zag je forumleden bewust naar het carrosserie nummer kijken om alleen de Japans gebouwde te kopen. Want toen begon het gedonder. Aygo's werden gemeden. Hadden last van roest in de kuip van het reservewiel en andere plekken. Was daarnaast weinig Toyota aan want het motorblok kwam van Daihatsu.

Maar hoor nog steeds van vele dat tot en met1998 de meest betrouwbare Japanners gemaakt werden. Daarna is door eerder genoemde oorzaak veel ingeleverd. Maar desondanks zijn ze nog steeds beter dan wat er voor de rest geproduceerd word. Mijn ouders zijn van een Volkswagen Polo naar een Suzuki SX4 gegaan en hebben na jaren schik in het autorijden.

En Daihatsu is dan weer gewoon van Toyota. En een Aygo is natuurlijk ook een wegwerpproduct. Koppelingen waren er ook erg slecht van, kwam op de vreemste plekken water binnen enz.

Maar ook later werden er nog goeie auto's gemaakt hoor. Toyota had de 1.4 en 2.0 D4D en de 1.4 en 1.6 VVTI motoren. Daarna de 1.3 VVTI, allemaal onverwoestbare stukken techniek. Ook de Prius is niet kapot te krijgen en is een van de meest betrouwbare auto's die er rondrijden. Alleen de D-cat diesel met 177 pk was een drama. En ooit (in de jaren 90, jawel) hadden ze een 1.8 in een Avensis die bijzonder slecht was.

(07-09-2017, 05:09)Faxie83 Wrote:
(07-09-2017, 02:47)joseppe Wrote:
(06-09-2017, 18:25)Faxie83 Wrote: Met m'n Mazda uit 2005 heb ik eigenlijk niet echt problemen. Nu wel bij 3e remlicht roest helaas. Al een keer laten behandelen, maar is na 2 jaar weer teruggekomen Unhappy


Zag laatst een Mazda 3 rijden van nog geen tien jaar oud met een compleet gat geroest net voor het achterspatbord pfff

Ik begreep dat sommige modellen een paar beruchte plekjes hebben...

Toen ze over zijn gegaan van typeaanduiding (van 323 naar 3, van 626 naar 6) zijn het enorme roestbakken geworden. Waarschijnlijk door de samenwerking met Ford. Neem aan dat het tegenwoordig wel weer goed is.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.