Ratel/tikkend gevoel in gaspedaal
#1
Beste leden,

Ik heb een Suzuki Alto 1.1 uit 2002 waarvan ik nu 2x een ratel/ tikkend geluid/gevoel in gaspedaal heb geconstateerd.
De 1e keer was ruim een maand terug in Duitsland toen ik een weekendje weg was. Na paar 100km begon dat ratelen bij 110km/u ca 3000tmp. Zodra ik gas gaf werd het trillen heviger. Liet ik het gas los en toen was er geen trilling meer. Volgende dag met rijden nergens meer last van.

Nu ruim een maand later geen last te hebben had ik het vandaag weer. Precies hetzelfde wat hierboven staat. Wel viel mij het dit keer op dat als ik naar links stuurde dat het trillen minder werd en zodra ik naar rechts stuurde werd het heviger.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Of zelf ook hebben gehad?

Groet Hendrik
Reply

#2
Kan het niet je uitlaat zijjn die tegen de onderkant trilt of een motorsteun?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(17-07-2017, 11:26)Leibniz Wrote: Kan het niet je uitlaat zijjn die tegen de onderkant trilt of een motorsteun?

Zou kunnen hoor. Want ik heb sinds anderhalve maand idd een nieuwe uitlaat er onder gezet.
Zal vanmiddag/vanavond de auto ff omhoog krikken.
Reply

#4
Je kan hem op de bokken zetten aan de voorkant en iemand gas laten geven en schakelen terwijl je even eronder kijkt. Natuurlijk niet met je hoofd eronder gaan zitten, maar dat spreekt voor zich. Zo kwam de overbuurman erachter dat het een hitteschildje was dat bij mij rammelde jaren terug. Zorg voor vlakke ondergrond,want je wilt ook niet een Alto bovenop je hebben Biggrin
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
Ik heb het gedaan zoals je het zei, maar ik heb niets kunnen vinden. Ik zal het in de gaten houden, en als het vaker gaat voorkomen zal ik maar ff langs de garage gaan.
Reply

#6
Kan alsnog zijn dat het je uitlaat of motorsteun is hoor, bij mij was een kreunend,trillend geluid alsof de hele auto het ging begeven, bij de Suzuki dealer geweest, hulpknechtje meegeweest wist van niks, ik vermoedde uitlaat. Toen bij een ander geweest binnen 5 minuten heen en weer rijden, flink linkse en rechtse bocht: uitlaat, even verhitten en wat buigen en sinds 3 jaar niks, en dat gratis! Zelf heb ik geen brug dus geintjes als met gasfles in de weer terwijl je zo dicht met je snufferd erop zit ga ik niet doen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
Dan ga ik toch nog even een keer kijken. En je had het over een hitteschildje? waar zit die bij een Alto?
Reply

#8
Zit meestal vooraan rondom de katalysator of voorste deel uitlaat. Als je ertegenaan tikt met schroevendraaier dan klinkt het wat blikkerig.Kijk hier eens: http://e2a.obolen.com/hoe-te-katalysator...-repareren . Het is krom Nederlands wat daar staat, maar je hebt een idee. Van de uitlaat lijkt me sterk als die pas een maand oud is.Hitteschildje kan je gerust eraf halen, heb die van mij er ook afgehaald mocht het dat zijn. Kijk ook even of je spoorstangen, motorsteunen, draagarmen, assen geen speling hebben, nu je er toch nog naar gaat kijken dat kan namelijk ook nog.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
Dank voor je reactie. Ik heb nog niet kunnen kijken ivm tijd.

Toevallig had ik het gister weer. Ik moest naar Roosendaal om mijn vriendin op te halen. Op de heen weg niks geen last. Daar in Roosendaal op een klinkerweg met die vervelende hoge drempels gebeurde het. Ik voelde alsof mijn gaspedaal er af viel. En dat terwijl ik er rustig overheen reed. Je voelt dan een soort van geklapper. En op de snelweg weer de hele tijd hetzelfde. Zo irritant.

Bij tankstation ff gestopt. Gekeken onder motorkap. Auto veert goed. Schokdempers ook. Draagarmen heb ik paar maanden terug vervangen door nieuwe. Motorsteunen visueel bekeken. Zitten goed.
Aandrijfas zit ook goed. Stuurstang ook gevoeld. Niks geen speling. Heel bijzonder dit.
Reply

#10
Roosendaal is vergeven van dorpels en slechte wegen, maak het mee in Roosendaal Wink! Is heel vervelend dat de auto zo trilt en plezier verpest. Als je volgende keer deze kant op komt,stuur een pb, ken ik wel iemand waar je langs kunt gaan heeft mij toen met geluid onder de auto prima geholpen en is heel schappelijk qua prijs,heeft me toen er niks voor gerekend maar prima kerel.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.