Sleutel afgebroken
#1
Mijn sleutel was afgebroken in de bestuurders portier. Mijn garage zei dat ik nieuwe sloten moest maar, ik wilde eerst even zelf verder zoeken naar oplossingen.

Na veel klote met allerlei internet tips ben ik naar een locksmid/slotenmaker gereden. (Bedrijven die mensen helpen die zichzelf buiten hebben gesloten)

Deze wipte heb erin 20 seconden uit!!
10tje gegeven als bedankje.

Dikke tip dus: Ga niet zelf klote, rij ff naar een slotenmaker en ze helpen je waar je bijstaat.
Alto 1.0 '98 --> Swift GLS Globe 1.0 '98 --> Citroën C1 1.0 '05 --> Mercedes E190 1.8 '92 -->Swift 1.3 16V Summum '02 --> Swift 1.3 16V Summum '03
Reply

#2
Goeie tip!

Hoe kan het dat je sleutel afbrak dan? Als het slot zwaar gaat even met WD40 in de weer Tongue
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#3
Geen flauw idee, ik merkte het pas later toen ik de sleutel in contact wilde steken. Ik denk dat het puntje (á 2cm) al gescheurd was. Ik heb de auto redelijk nieuw dus heb dat over het hoofd gezien waarschijnlijk.

Het slot gaat totaal niet stroef of zwaar, ik heb een sleutel bij laten maken bij een schoenmaker (met transponder!) deze zei dat ik te veel gewicht aan mijn bos had hangen. Nu heb ik een haakje gekocht zodat ik de sleutel los kan koppelen wanneer ik ga rijden.

Luuk117
Alto 1.0 '98 --> Swift GLS Globe 1.0 '98 --> Citroën C1 1.0 '05 --> Mercedes E190 1.8 '92 -->Swift 1.3 16V Summum '02 --> Swift 1.3 16V Summum '03
Reply

#4
Haha sorry dat ik lach maar het is mij ook al 3keer overkomen.
Die sleutels hebben een heel kwetsbaar punt (daar waar die ongetwijfeld bij jou ook is gebroken)
Het is mij de 1e keer gebeurd toen ik mijn swift net had. liep een beetje te kutten en schamend genoeg is ie afgebroken door het dashboard klepje.
Ondertussen een goeie met chip. maar laat er even nog 1 bij maken want je kan echt goed de sjaak zijn.

Mocht het nou toch weer gebeuren. de suzuki dealer kan een sleutel bestellen met chip.
Kost je wel echt wat maar goedkoper dan nieuwe sloten en contact slot.
- Swift MK5 2002 1.0 eco
- Swift mk5 2001 1.3 16v
Reply

#5
Je kunt ook gewoon de sleutel met chip onder je contactslot plakken en alleen een sleutel op vorm laten bijmaken voor een tientje 34
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#6
(11-07-2017, 19:30)Dracenta Wrote: Haha sorry dat ik lach maar het is mij ook al 3keer overkomen.

Wat vreet jij allemaal uit met die sleutels? Rij al 8 jaar meerdere Swifts. Gebruik mijn sleutels om blikken verf open te wrikken en dergelijke maar nog nooit een sleutel gebroken. Volgens mij kan jij gewoon niet mikken ofzo 37
Reply

#7
(12-07-2017, 08:30)Nothingmatters Wrote: Je kunt ook gewoon de sleutel met chip onder je contactslot plakken en alleen een sleutel op vorm laten bijmaken voor een tientje 34

Teeeeering slim. Nog beter, de transponder in een hangertje aan je sleutelbos en gewoon met een lege sleutel van een 10tje rijden.
Alto 1.0 '98 --> Swift GLS Globe 1.0 '98 --> Citroën C1 1.0 '05 --> Mercedes E190 1.8 '92 -->Swift 1.3 16V Summum '02 --> Swift 1.3 16V Summum '03
Reply

#8
(13-07-2017, 00:44)Luuk117 Wrote:
(12-07-2017, 08:30)Nothingmatters Wrote: Je kunt ook gewoon de sleutel met chip onder je contactslot plakken en alleen een sleutel op vorm laten bijmaken voor een tientje 34

Teeeeering slim. Nog beter, de transponder in een hangertje aan je sleutelbos en gewoon met een lege sleutel van een 10tje rijden.

Werkt niet, dat is te ver van de chiplezer vandaan. Gewoon onder de kap plakken.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#9
(12-07-2017, 23:14)robin_swiftsensation Wrote:
(11-07-2017, 19:30)Dracenta Wrote: Haha sorry dat ik lach maar het is mij ook al 3keer overkomen.

Wat vreet jij allemaal uit met die sleutels? Rij al 8 jaar meerdere Swifts. Gebruik mijn sleutels om blikken verf open te wrikken en dergelijke maar nog nooit een sleutel gebroken. Volgens mij kan jij gewoon niet mikken ofzo 37

Ik denk het xD maar de 2e en 3e keer ben ik echt voorzichtig geweest maar toch ging het mis... kan misschien ook wel aan mn bos hebben gelegen was destijds redelijk gewicht voor zo een sleutel.
- Swift MK5 2002 1.0 eco
- Swift mk5 2001 1.3 16v
Reply

#10
Dat is ook vaak de reden dat sleutels afbreken, of waarom contactsloten helemaal uitgelubberd raken, die dikke bossen sleutels die er aan hangen te zwaaien...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.