Suzuki - Open Source Software
#1
Wie weet hoe je de nieuwste Suzuki - Open Source Software installeert op de infotainment van de nieuwe Baleno en de Vitara.
Of waar ik het kan vinden op internet.
Ben al dagen aan het zoeken maar kan niet vinden hoe het moet.
Ik heb nu versie 830 erop staan maar daar zitten bugs in en er is wel een nieuwe zag ik de versie 850.
Dealer heeft hier ook geen antwoord op vind ik raar.
Jammer want de 830 is van 3-8-2015 dus al oud.

Gr Wil.

Update over mijn verhaaltje.
De Dealer gaat nu november 2016 navraag doen voor software update.
In de nieuwe auto`s zit nu versie 8.40 en er is alweer een versie 8.50 nu afwachten waar ze mee komen.
Hou hoger de versie dan ondersteund hij ook meer telefoons en er zijn bugs uit gehaald.
Ik hou jullie op de hoogte.

Gr Wil.

Vandaag 11-11-2016 gebeld door Dealer en afspraak gemaakt voor 28 Nov nieuwe software radio en nieuwe software airbags dus nog even afwachten wat het gaat worden.
Maar duidelijk is nu wel wie niet vraagt wordt overgeslagen, dus mijn advies is vraag erom bij de Dealer.
En voor de nieuwe Baleno rijders vraag dan ook om de airbagsoftware.
De nieuwe maps komen ook binnenkort.

Gr Wil.

Vandaag 28-11-2016 is de auto terug geweest voor de software van de airbags en voor de software van de radio.
Nu heb ik de software van de radio gecontroleerd en daar is niks aangedaan is nog dezelfde, dus hier volgt weer een gesprekje over.
Ze weten gewoon niet waar ze over praten of ze snappen er zelf niks van dat kan ook.
In de showroom staat bij de nieuwe auto`s wel de versie 8.40 erop.
Dus weer maar afwachten wat ze gaan doen.

Gr Wil.

Vandaag 9-12-2016 inruilaanbod gehad had ik zelf om gevraagd want de problemen worden nog niet opgelost.
Nu komt de binnen vloerbekleding ook los als je hem stofzuigt.
De Radio is nog steeds niet goed.
En ik heb de velgen laten controleren bij Profile en die hebben allemaal hoogteslag, niet de banden maar de velgen moeten dus ook vervangen worden.
Nee de Baleno maakt slechte start zo, oorzaak denk ik licht in India waar hij gemaakt wordt.
En de radiosoftware is nu bij Bosch ook al weer drie versies verder vanaf vandaag.
Ik ga me beraden wat te doen nu.

Gr Wil.

Hallo,

Ik heb vandaag 29-12-2016 bericht van Suzuki NL gehad dat er over twee weken een update voor de Infotainment komt van de Baleno en de Vitara en dat is versie 8.50 met verbeteringen en meer ondersteuning voor mirrorlink toestellen.
De update is dus over twee weken bij de dealer te krijgen, en daar moet je zelf om vragen anders hoor je niks.
De dealer kan hem dan via de server downloaden bij Suzuki NL.
Pin me niet vast op twee weken, maar zeker is januari.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Gr Wil.


Vandaag 24-01-2017 is de software vernieuwd naar versie 8.50 nu even proberen van de week of het beter is.
Voor zover ik kan merken tot 11-2-2017 is hij sneller en veel stabieler.
Tot nu toe nog geen storing gehad.

Gr Wil.


update 12-2-2017
Toch een vastloper gehad van het radio gedeelte tijdens het starten van de auto.
Heel jammer.
Verder niemand met problemen van de infotainment van de nieuwe Baleno of Vitara.

Gr Wil.
Reply

#2
Weinig reacties Willy,

Ben hier ook zeer in geïnteresseerd, net als voor een update op de kaart voor de navigatie. Zijn inmiddels al zoveel veranderingen op de Nederlandse wegen.

Marcel van Essen
Vitara 2015
Reply

#3
(22-10-2016, 12:47)MvE Wrote: Weinig reacties Willy,

Ben hier ook zeer in geïnteresseerd, net als voor een update op de kaart voor de navigatie. Zijn inmiddels al zoveel veranderingen op de Nederlandse wegen.

Marcel van Essen
Vitara 2015

HEEEEELLLLLL misschien kan het helpen als jullie je eerst eens

netjes voorstellen IdeaIdea

Ik weet het niet, ben hier ook nog maar pas Tongue

---
Reply

#4
De meeste mensen hier rijden iets oudere Suzuki's dan de nieuwe Baleno en Vitara.
Misschien klinkt het een beetje gek, maar ik zou voor installatiehulp bij software en kaarten updates gewoon naar de dealer gaan. Die monteurs worden getraind door de importeur en zouden dus precies moeten weten hoe het werkt.
Geen Suzuki meer.
Reply

#5
(12-09-2016, 22:51)Willy Billy Wrote: Wie weet hoe je de nieuwste Suzuki - Open Source Software installeert op de infotainment van de nieuwe Baleno en de Vitara.

Hoe het te installeren is wordt simpel uitgelegd in een handleiding
die kan je zoeken op google met de volgende zoekterm: webportal_slda software update_v1.2.pdf (bij mij is het 2de resultaat het juiste)

Heb mij al zitten gek zoeken naar de update zip bestanden.
Ik denk echter dat je op de site: http://oss.bosch-cm.com/suzuki.html
De source code kan vinden van de 850.
maar daar stopt mijn zoektocht ook en vind ik anders niet van informatie meer.

Misschien dat deze informatie je wat op weg helpt!
Reply

#6
(31-10-2016, 20:45)thomy Wrote:
(12-09-2016, 22:51)Willy Billy Wrote: Wie weet hoe je de nieuwste Suzuki - Open Source Software installeert op de infotainment van de nieuwe Baleno en de Vitara.

Hoe het te installeren is wordt simpel uitgelegd in een handleiding
die kan je zoeken op google met de volgende zoekterm: webportal_slda software update_v1.2.pdf (bij mij is het 2de resultaat het juiste)

Heb mij al zitten gek zoeken naar de update zip bestanden.
Ik denk echter dat je op de site: http://oss.bosch-cm.com/suzuki.html
De source code kan vinden van de 850.
maar daar stopt mijn zoektocht ook en vind ik anders niet van informatie meer.

Misschien dat deze informatie je wat op weg helpt!

Klopt helemaal Thomy er is bijna niks van te vinden.
En Suzuki is zeer traag met het komen van updates, want ze lopen nu ruim een jaar achter.
Daar hoeven we dus niet veel van te verwachten.

Gr Willy Billy.

(22-10-2016, 13:24)Hans53 Wrote:
(22-10-2016, 12:47)MvE Wrote: Weinig reacties Willy,

Ben hier ook zeer in geïnteresseerd, net als voor een update op de kaart voor de navigatie. Zijn inmiddels al zoveel veranderingen op de Nederlandse wegen.

Marcel van Essen
Vitara 2015

HEEEEELLLLLL misschien kan het helpen als jullie je eerst eens

netjes voorstellen IdeaIdea

Ik weet het niet, ben hier ook nog maar pas Tongue

---


Klopt Marcel er is niks van te vinden en bij Suzuki NL lopen ze ruim een jaar achter.
Want er zitten ook bugs in het infotainment en die wil ik er ook uit hebben.
We moeten dus nog geduld hebben.
Kopen gaat sneller als onderhoud hihihihi.

Gr Willy.
Reply

#7
(22-10-2016, 12:47)MvE Wrote: Weinig reacties Willy,

Ben hier ook zeer in geïnteresseerd, net als voor een update op de kaart voor de navigatie. Zijn inmiddels al zoveel veranderingen op de Nederlandse wegen.

Marcel van Essen
Vitara 2015

Hallo Marcel,


Zie boven jou eerste bericht.

Gr Wil.
Reply

#8
De Open Source Software is vanaf vandaag te verkrijgen bij de dealer.
Ik heb afspraak gemaakt om er die op te zetten.
Het gaat om de versie 0850_160812_AI_PRJ_SUZUKI_EU_SOP5_LINUX_16.0S01.
Dus vraag erom bij de Suzuki dealer en alleen als je deze versie nog niet erop hebt.


Groetjes Wil.
Reply

#9
Op 24-01-2017 is de software vernieuwd naar versie 8.50.
Voor zover ik kan merken tot 7-2-2017 is hij sneller en veel stabieler, de rest moet ik nog even afwachten.
Tot nu toe nog geen storing gehad en ook geen vast lopers meer wat ik met versie 8.30 wel regelmatig had.
Dus ik hoop dat het zo blijft.
Update jammer op 12-2-2017 weer vastgelopen, start de auto en radio speelt 2 sec en stop weer dit herhaald constant tot ik de auto weer een minuut of 5 tot 15 parkeer en uitzet daarna ging het weer goed.
En als hij vastloopt kan je met het Radiogedeelte niks die reageert dan nergens op.

Gr Wil.
Reply

#10
(12-09-2016, 22:51)Willy Billy Wrote: ..
Vandaag 24-01-2017 is de software vernieuwd naar versie 8.50 nu even proberen van de week of het beter is.
Voor zover ik kan merken tot 5-2-2017 is hij sneller en veel stabieler, de rest moet ik nog even afwachten.
Tot nu toe nog geen storing gehad.

Gr Wil.

Moest je daarvoor nog apart betalen om te updaten of was dit service van de dealer?
Hoe lang duurde de update ongeveer, een half uurtje?

Ik heb zelf een Baleno 1.2 High Executive Smart Hybrid met versie 0830_150803 en vind de software ook nogal buggy en traag
Reply

#11
update 12-2-2017
Toch een vastloper gehad van het radio gedeelte tijdens het starten van de auto.
Heel jammer.
Verder niemand met problemen van de infotainment van de nieuwe Baleno of Vitara.

Gr Wil.
Reply

#12
Ik merk dat de SMS-jes niet meer worden getoond en voorgelezen als mijn iPhone6s via Bluetooth is aangesloten, terwijl dat met versie 830 wel het geval was.
Ik heb sinds afgelopen woensdag ook 850 er op maar de monteur trok de USB eruit toen het systeem zei dat de USB verwijderd moest worden omdat het systeem zou herstarten maar hij zette ook meteen het contact uit dus ik weet niet of het wel helemaal is goed gegaan. Volgens het systeem staat er wel gewoon 850 op.

Het lijkt of de DAB+ ontvangst iets slechter is geworden maar dat kan toeval zijn, vooral de zender LXClasics is wat slechter te ontvangen (Westen van het land regio Haarlem-Amsterdam)
Reply

#13
(12-09-2016, 22:51)Willy Billy Wrote: Wie weet hoe je de nieuwste Suzuki - Open Source Software installeert op de infotainment van de nieuwe Baleno en de Vitara.
Of waar ik het kan vinden op internet.
Ben al dagen aan het zoeken maar kan niet vinden hoe het moet.
Ik heb nu versie 830 erop staan maar daar zitten bugs in en er is wel een nieuwe zag ik de versie 850.
Dealer heeft hier ook geen antwoord op vind ik raar.
Jammer want de 830 is van 3-8-2015 dus al oud.

Gr Wil.

Update over mijn verhaaltje.
De Dealer gaat nu november 2016 navraag doen voor software update.
In de nieuwe auto`s zit nu versie 8.40 en er is alweer een versie 8.50 nu afwachten waar ze mee komen.
Hou hoger de versie dan ondersteund hij ook meer telefoons en er zijn bugs uit gehaald.
Ik hou jullie op de hoogte.

Gr Wil.

Vandaag 11-11-2016 gebeld door Dealer en afspraak gemaakt voor 28 Nov nieuwe software radio en nieuwe software airbags dus nog even afwachten wat het gaat worden.
Maar duidelijk is nu wel wie niet vraagt wordt overgeslagen, dus mijn advies is vraag erom bij de Dealer.
En voor de nieuwe Baleno rijders vraag dan ook om de airbagsoftware.
De nieuwe maps komen ook binnenkort.

Gr Wil.

Vandaag 28-11-2016 is de auto terug geweest voor de software van de airbags en voor de software van de radio.
Nu heb ik de software van de radio gecontroleerd en daar is niks aangedaan is nog dezelfde, dus hier volgt weer een gesprekje over.
Ze weten gewoon niet waar ze over praten of ze snappen er zelf niks van dat kan ook.
In de showroom staat bij de nieuwe auto`s wel de versie 8.40 erop.
Dus weer maar afwachten wat ze gaan doen.

Gr Wil.

Vandaag 9-12-2016 inruilaanbod gehad had ik zelf om gevraagd want de problemen worden nog niet opgelost.
Nu komt de binnen vloerbekleding ook los als je hem stofzuigt.
De Radio is nog steeds niet goed.
En ik heb de velgen laten controleren bij Profile en die hebben allemaal hoogteslag, niet de banden maar de velgen moeten dus ook vervangen worden.
Nee de Baleno maakt slechte start zo, oorzaak denk ik licht in India waar hij gemaakt wordt.
En de radiosoftware is nu bij Bosch ook al weer drie versies verder vanaf vandaag.
Ik ga me beraden wat te doen nu.

Gr Wil.

Hallo,

Ik heb vandaag 29-12-2016 bericht van Suzuki NL gehad dat er over twee weken een update voor de Infotainment komt van de Baleno en de Vitara en dat is versie 8.50 met verbeteringen en meer ondersteuning voor mirrorlink toestellen.
De update is dus over twee weken bij de dealer te krijgen, en daar moet je zelf om vragen anders hoor je niks.
De dealer kan hem dan via de server downloaden bij Suzuki NL.
Pin me niet vast op twee weken, maar zeker is januari.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Gr Wil.


Vandaag 24-01-2017 is de software vernieuwd naar versie 8.50 nu even proberen van de week of het beter is.
Voor zover ik kan merken tot 11-2-2017 is hij sneller en veel stabieler.
Tot nu toe nog geen storing gehad.

Gr Wil.


update 12-2-2017
Toch een vastloper gehad van het radio gedeelte tijdens het starten van de auto.
Heel jammer.
Verder niemand met problemen van de infotainment van de nieuwe Baleno of Vitara.

Gr Wil.

willy bij welken dealer zit jij want ik denk als ik hier de dealer op bel dat die zo een update heeft liggen mischien suzuki nederland een mail sturen voor info ?
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

#14
Ik merk dat als ik muziek van mijn telefoon heb afgespeeld via Bluetooth en de reis onderbreek na het opnieuw starten het afspelen soms niet meer goed gaat. De muziek speelt dan een aantal seconden, stopt dan even, gaat weer verder een aantal seconden, stopt weer etc...
Ik kan dan ook niet meer schakelen naar de radio, het systeem loopt min of meer vast en de optie radio doet niets meer. Ik kan niet kiezen voor AM, FM of DAB+.
Ik kan alleen schakelen naar b.v AUX maar het systeem weigert dan verder.
Ik moet dan echt mijn bluetooth op de telefoon uitzetten, de auto uitzetten en deze een poos uit laten en dan weer starten, met een beetje geluk kan ik dan weer voor radio kiezen.

Iemand enig idee waar ik deze bug kan melden of moet dit ook via de dealer?
Reply

#15
Bij de dealer zolang u garantie heeft?! En persoonlijk zou ik ook bij de fabrikant de bevindingen melden. Tijd dus geld kost het om steeds terug te moeten. Ik hoop dat je via de dealer een 860 versie krijgt die probleemloos is.
39



Reply

#16
Nu is er bij Suzuki een update voor Vitara Baleno en S-Cross zie bericht in link.
Nederland zal wel iets later hier mee beginnen.
Voor Europa is het versie 1840

https://auto.ndtv.com/news/older-maruti-...to-1721375

Dus vraag erom bij je dealer.
En laat is weten of ze het ook doen.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.