Geratel uit motorcompartiment
#1
Beste leden,

Sinds kort heb ik een onaangenaam geluid opgemerkt afkomstig uit de motorruimte.

Als ik over hobbelige wegen aan het rijden ben hoor ik geratel vooral versnelling 1 & 2 maar wanneer ik over glad asfalt aan het rijden ben hoor ik dat soms. Het is een geluid dat vrijkomt als ik stevig doortrek in zijn 1 & 2 en daarna lijkt het weg te vallen. En stel ik rij 30-40 km/h in zijn 2 en laat gas los hoor ik licht gezoem lijkt het wel. Als ik koppeling indruk valt het geluid weg of als ik in zijn vrij zet. Wanneer ik rollend weer zijn 2 wil zetten bij de neiging al als ik de pook naar 2 trek hoor ik al dat licht gezoem terugkomen. Wat kan het probleem zijn ik hoop dat het niet weer mijn bak is want die is pas 20.000 km geleden gereviseerd geluid lijkt afkomstig te zijn vanuit de linkerkant van waar ik zit. Ik las diverse dingen (drukgroep,druklager,wiellager,homokineet,aandrijflager) vandaar dat ik dacht van ik vraag het even op de forum ter indicatie.

Alvast bedankt

Muzzie
[Image: mt9ufr.jpg]
Reply

#2
Geen wiellager of homokineet denk ik anders hoor je het ook als je hem laat uitrollen in zn vrij.

Maar kan het niet gewoon uit het blokkie komen.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#3
klinkt als je druklager, ten minste ..het zoemende/schurende geluid.
is beetje lastig te beoordelen zonder een auto gezien te hebben natuurlijkSmile
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#4
En aan die linkerkant zit ook je versnellingsbak!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#5
(19-09-2014, 10:03)swift16vrules Wrote: klinkt als je druklager, ten minste ..het zoemende/schurende geluid.
is beetje lastig te beoordelen zonder een auto gezien te hebben natuurlijkSmile

Ja ik begrijp het, zometeen even een kijkje laten nemen bij een garage ?

(19-09-2014, 08:53)Jordi Wrote: Geen wiellager of homokineet denk ik anders hoor je het ook als je hem laat uitrollen in zn vrij.

Maar kan het niet gewoon uit het blokkie komen.

Dat kan best maar dat mijn blokkie na 20.000 km weer stuk gaat daar baal ik van

(19-09-2014, 11:32)The Force Wrote: En aan die linkerkant zit ook je versnellingsbak!

Echt he, ben dus bang dat het toch mijn bak is (ik hoop het niet maar dit zijn de feiten denk ik)
[Image: mt9ufr.jpg]
Reply

#6
gewoon goede monteur een stukkie laten rijden. als t goed is kan hij het je wel vertellen.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#7
Als het om welke reden dan ook toch je bak is heb ik nog een goede ruilbak liggen. Zit nog in de donorauto dus je kunt 'm testen...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#8
(19-09-2014, 12:06)swift16vrules Wrote: gewoon goede monteur een stukkie laten rijden. als t goed is kan hij het je wel vertellen.

Rond 15:00 heb ik meer info ik hoop het niet eigenlijk.

Maar komt dat wel is voor? Dat een bak na 20.000 weer stuk gaat?
[Image: mt9ufr.jpg]
Reply

#9
Je bak is gereviseerd toch niet je blok?
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#10
(19-09-2014, 12:48)Jordi Wrote: Je bak is gereviseerd toch niet je blok?

Ow ja klopt ik las erovereen. Mijn bak is gereviseerd en niet mijn blok
[Image: mt9ufr.jpg]
Reply

#11
(19-09-2014, 12:40)Muzzie Wrote: Rond 15:00 heb ik meer info ik hoop het niet eigenlijk.

Al meer info?
Reply

#12
(19-09-2014, 16:00)DJLP Wrote:
(19-09-2014, 12:40)Muzzie Wrote: Rond 15:00 heb ik meer info ik hoop het niet eigenlijk.

Al meer info?

Yep versnellingsbak is de kwaal Unhappy
[Image: mt9ufr.jpg]
Reply

#13
lekker gereviseerd dan
Reply

#14
nou zeg dat wel... Of je moet wel heel raar rijden..

alhoewel, tis mij ook gelukt na 7000km en 1 jaar in de bedrijfsbus xD
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#15
als je beetje normaal heb gedaan hoort een bak het langer vol te houden, dingen zoals af en toe goed doortrekken moet gewoon kunnen. zou persoonlijk contact op nemen met de persoon die de bak gereviseerd heeft om te kijken hoe en wat.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#16
(19-09-2014, 16:55)swift16vrules Wrote: als je beetje normaal heb gedaan hoort een bak het langer vol te houden, dingen zoals af en toe goed doortrekken moet gewoon kunnen. zou persoonlijk contact op nemen met de persoon die de bak gereviseerd heeft om te kijken hoe en wat.

Ahahah dat is dan mijn vader, werkzaam bij de suzuki dealer. Zou bakolie verversen niks doen aan het geluid?

(19-09-2014, 16:47)Jordi Wrote: nou zeg dat wel... Of je moet wel heel raar rijden..

alhoewel, tis mij ook gelukt na 7000km en 1 jaar in de bedrijfsbus xD

Nou wat is raar rijden. Ik trek weliswaar wel door maar dan altijd tot 4500 toeren en niet meer. Of ik moet wel een hele pittige tegenstander hebben wil ik hem doortrekken tot de rode lijn.

Maar gewoonlijk rij ik rustig als ik bijvoorbeeld snelweg afkom en licht springt op groen dan wel van 5 naar 2 of 3 bijvoorbeeld maar dan rij ik wel 30-50 km/h kan het daaraan liggen?
[Image: mt9ufr.jpg]
Reply

#17
nee dat moet gewoon kunnen.
en neem aan dat de bakolie is vervangen na het reviseren?
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#18
Na 20.000km mag 'ie wel weer...

Ik heb de bak nog liggen, mocht het nodig zijn dan geef je maar een gil via een PB!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#19
mja dan gaat ie geen raar geluid maken toch? :S
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#20
(19-09-2014, 17:39)swift16vrules Wrote: nee dat moet gewoon kunnen.
en neem aan dat de bakolie is vervangen na het reviseren?

Ja ja was vervangen

(19-09-2014, 17:46)The Force Wrote: Na 20.000km mag 'ie wel weer...

Ik heb de bak nog liggen, mocht het nodig zijn dan geef je maar een gil via een PB!

Wat mag ie bij jou kosten?

Baleno 1.6 sport toch?

(19-09-2014, 18:13)Jordi Wrote: mja dan gaat ie geen raar geluid maken toch? :S

Hoe bedoel je?
[Image: mt9ufr.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.