sigaretten aansluiting susuki alto
#1
Hallo ik heb een susuki alto waar geen sigaretten aansluiting in zit
om toch gebruik te maken van usb apparaten heb ik een usb aansluiting aangesloten op de sigaretten aansluiting werkt perfect maar na 1 dag blijkt
de accu langzaam leeggetrokken te zijn hierdoor terwijl ik als ik contact af zet
geen spanning kon meten bij die aansluiting weet iemand hoe ik deze usb
toch kan aansluiten zonder dat de accu steeds leeg trekt heb nu losgetrokken en
nu is er niks aan de hand met de accu ligt dus echt aan die aansluiting
Reply

#2
klopt, de USB adapter moet van 12 volt naar 5 volt maken en de rest gaat naar massa.
Daily: MK4 Swift 1.3 GS '00
Project: nvt
Fun: Tomos AT50 '82
Reply

#3
Leg eerst maar eens uit hoe je iets op de sigarettenaansteker hebt aangesloten als deze er niet zit.

Ten tweede heb ik in lange tijd niet zo'n zever gelezen als het leegtrekken van de accu door de omvormer die van de 12V 5V maakt door 7V naar de massa te sturen. Google eens op DcDc converter...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#4
(15-02-2014, 19:37)The Force Wrote: Leg eerst maar eens uit hoe je iets op de sigarettenaansteker hebt aangesloten als deze er niet zit.

Ten tweede heb ik in lange tijd niet zo'n zever gelezen als het leegtrekken van de accu door de omvormer die van de 12V 5V maakt door 7V naar de massa te sturen. Google eens op DcDc converter...

Ik snap dat je zo reageert sorry ben echt een leek op dit gebied Het zit zo
er heeft nooit een sigaretten aansteker ingezeten al 2 keer geprobeerd in te
bouwen maar steeds maakte die sigarettenaansteker kortsluiting en werd gloeiendheet ijzere gedeelte raakte elkaar steeds met inzetten toen dacht ik waarom erin zetten en risico lopen dat wagen daardoor afbrand ik zet daarvoor in de plaats een speciale usb aansluiting die je ook in boot kunt plaatsen is nu mooi ingebouwd geheel doorgemeten en werkte perfect maar dag erna bleek de accu leeg te zijn en nu ik hem los heb getrokken is alles weer oke ik begrijp dat hij dus toch spanning blijft trekken van die usb in jou berichtje wat moet ik nu doen hoe aan te sluiten zonder dat accu leeg raakt Grt een leek op dit gebied hoop dat een turner zoals jij me kan helpen wil niet te veel uitgeven aan monteurs en als ik weet wat te doen weet ik zeker dat me dit lukt
(15-02-2014, 18:15)Dr. Speed Wrote: klopt, de USB adapter moet van 12 volt naar 5 volt maken en de rest gaat naar massa.

Hoe kan ik die usb aansluiten zonder dat mijn accu leeg raakt er hangen 2 draden los bij waar de sigaretten aansluiting heeft gezeten die zat er niet meer in bij aankoop is altijd al iets mee geweest vermoed alles doorgemeten en werkte goed alleen begrijp ik dus dat hij spanning blijft vreten wat nu te doen van radio aftappen of moet er iets tussen Help worstel hier al lang mee vind klote dat we
geen navigatie of andere apparatuur kunnen aansluiten in de auto hoop dat exper zoals u antwoord weet
Iemand die me kan vertellen hoe ik die usb aan kan sluiten zonder dat deze 7 volt terug stuurt naar de min
zelfs monteur is er denk ik niet uitgekomen want zat nooit geen sigaretten aansteker in bij aankoop
Die usb is bij conrad te bestellen en staat daar op de site speciaal voor inbouw in auto of boot
Kijk ik ben geen tuner van auto's en wil gewoon usb aansluiten ben geen monteur is er iemand op deze site die me kan vertellen hoe ik deze usb kan aansluiten zonder accu leeg te trekken mooi dat antwoord van dcdc converter u heeft er verstand van maar heb nu nog steeds geen antwoord wat ik moet doen Grt een leek op auto gebied WAT JE NIET WEET KUN JE LEREN TOCH iedereen van jullie is ook ooit begonnen en ik wil hier niet mijn hobby of vak van maken vraag hulp bij expers hoop dat die hier zijn dacht het wel te zien aan deze site
Reply

#5
Het beste manier om de USB adapter aan te sluiten is de plus aan contactslot te zetten en min op massa, anders plus op accu met een schakelaartje ertussen.
Daily: MK4 Swift 1.3 GS '00
Project: nvt
Fun: Tomos AT50 '82
Reply

#6
Waat woon je ergens? Als het bij mij in de buurt is ben je van harte welkom zodat ik het goed voor je in kan bouwen.

Twee zaken baren me zorgen:
- De inbouw is mogelijk niet goed gegaan
- Je accu loopt binnen een nacht leeg.

Even uitgaande van de accu dat een 40Ah type is en een tijd van 12 uur tussen inbouw en constatering dat de accu leeg is dan trekt die USB plug erg veel ruststroom.
Ik zou het graag eens doormeten voor je.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#7
Zoals dr.speed zei, + usb op geschakelde plus aansluiten en de - op aarde,carrosserie, dan trekt die niet je accu leeg als je de motor afzet.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#8
Even een opmerking nikky, je gaat er vanuit dat hij nog een goede accu heb.. De piekspannkng van xenon aanzetten was al genoeg om mijn oude accu helemaal leeg te trekken, voordat ik de motor starte.. Paar seconde.. Voor hetzelfde geld Zit er een 35a accu in die nog maar de helft afgeeft Wink

Reply

#9
Eens, maar als het probleem ineens optreedt na deze installatie ga ik er even voor het gemak van uit dat de accu nog prima was...
Dat is immers ook wat de TS aangeeft in zijn openingspost.

Als je trouwens niet eens je lampjes aan kunt zetten is je accu al wel ver hemelen 34
Even makkelijk gerekend dan:

35Ah accu op 50% capaciteit, 12h stil laten staan.
Benodigde lekstroom: afgerond 1,5A. Da's nog steeds behoorlijk veel voor een lekstroom...
Een gemiddelde USB lader van Action kwaliteit levert dat maximaal.

Als je deze dus aan zou sluiten op een geschakeld contact (waar ik nu even van uit ga aangezien de TS het heeft over losliggende draadjes die van de sigarettenaansteker zijn en deze is geschakeld) dan kan het niet dat er zoiets gebeurt.

Vandaar mijn vraag: hoe sluit je dit nu aan?
Mijn vermoeden is dat deze toch op de constante + aangesloten (radio?) zit en je een behoorlijk slechte kwaliteit omvormer te pakken hebt die in rust gewoon hetzelfde vermogen wegtrekt als in bedrijf.

Gijsje: maak eens een foto van hoe het nu zit en de bedrading die je gebruikt hebt?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#10
Zws aansluiten op de radio is het makkelijkste, en zit je zws goed.. let wel op dat de gele draad van de radio op de gele draad van de auto zit, en de rode draad op de rode draad van de auto zit.

Deze 2 draden kan je omdraaien, dan zal je autoradio altijd aan blijven staan en zul je hem handmatig aan/uit moeten zetten. maar in jou geval kan je het beter kleur op kleur doen Wink

Vervolgens moet je de plus van de usb adapter op de rode draad van de auto zetten, of op de rode draad van je autoradio, als die een zijvertakking heeft, zolang die draad maar aangesloten zit op de rode draad van je auto Smile

maar zws een foto posten wat nikky vraagt, fotos maken is misschien wel handiger, kunnen we je meteen vertellen of alles degelijk zit aangesloten en geen kroonsteentjes werk is Smile
Reply

#11
Neen, de autoradioaansluiting is voor de autoradio.
De sigarettenaanstekerplug is voor de accesoires.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.