Mitch' BMW E30 '89 + MK3 Swift Cabrio '93
#1
Hey,

ik ben dus Mitch (you dont say..) 23 jaar oud en woon in Almere en werk bij een ijzerwarenzaak


Auto verleden: (klik op de tekst voor een foto)
Honda Civic eg4
Mazda 323f BF
Subaru Justy (Swift mk4 model)
Suzuki Swift GLX mk4
Mazda Mx-5 '92 1.8
Seat Ibiza '96
BMW e36 323i
Suzuki Swift mk1 ph1 SA310 '84
Suzuki Swift mk1 ph2 gl '89


Nu in het bezit:
Rode Suzuki Swift Mk1 ph1 GS uit 1986.
Donkerblauwe Swift mk1 ph2 GLX uit 1986
[Image: IMG_20170130_084255_zpsjqdzuj7w.jpg]

Dingen die nog gedaan moeten worden:
- Uitlijnen
- Deuren beter afhangen
- rvs uitlaat afmaken
- Skirts opnieuw rood spuiten
- Digitaal dashboard inbouwen
- GTI Swap
- Rolkooi

Klik ff door naar de laatste pagina voor het meest actuele Wink
Reply

#2
Zo jij hebt ff een flink verhaal getypt op je mobiel! Welkom hier. Leuke ideetjes heb je ermee. Gti swap is wel te doen, maar het is redelijk wat werk. Voordat je dat gaat doen zou ik zorgen dat hij "roestvrij" is, zodat je achteraf niet voor nare verrassingen komt te staan.
Wel mag je tegen je vriend vertellen dat het fijn zou zijn als hij gewoon netjes op mailtjes reageert als hij een auto te koop zet op internet.
Reply

#3
als je gti remmenswap doet geen 13" staal nemen, da pas nie
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#4
(21-03-2013, 23:34)robin_swiftsensation Wrote: Zo jij hebt ff een flink verhaal getypt op je mobiel! Welkom hier. Leuke ideetjes heb je ermee. Gti swap is wel te doen, maar het is redelijk wat werk. Voordat je dat gaat doen zou ik zorgen dat hij "roestvrij" is, zodat je achteraf niet voor nare verrassingen komt te staan.
Wel mag je tegen je vriend vertellen dat het fijn zou zijn als hij gewoon netjes op mailtjes reageert als hij een auto te koop zet op internet.

Ehm, hoe bedoel je? Die vriend van me had zijn civic verruild met louwie voor de justy, en heeft voor zover ik weet de auto nog nergens te koop aangeboden?

En inderdaad een flinke lap tekst... Maarja.. kheb zon htc chacha met een full qwerty toetsenbord, dus dat scheelt Smile

Kan trouwens die justy nu zonder problemen een turbo aan? Of moet ik echt eerst gaan swappen? En wat is dan de maximale aantal bar wat raadzaam is?

bedoeling iig met deze auto dat hij een poosje blijft Smile
Reply

#5
Die justy stond 2 keer geadverteerd op speurders en ik wilde hem kopen. Weet niet of hij er nog staat. Je wilt eerst gaan swappen voordat je er turbo op gaat knopen Smile Maximale aantal bar is afhankelijk van wat je met je internals van de motor doet en met wat voor computer je rijdt. Zoek eens rond op het forum zou ik zeggen. Er zijn al best wat topics over turboprojecten geschreven.
Reply

#6
Ik had dit account perongeluk nog ingelogd staan.. foutje.. Tongue

(22-03-2013, 00:05)robin_swiftsensation Wrote: Die justy stond 2 keer geadverteerd op speurders en ik wilde hem kopen. Weet niet of hij er nog staat. Je wilt eerst gaan swappen voordat je er turbo op gaat knopen Smile Maximale aantal bar is afhankelijk van wat je met je internals van de motor doet en met wat voor computer je rijdt. Zoek eens rond op het forum zou ik zeggen. Er zijn al best wat topics over turboprojecten geschreven.

Was dat voor of na 11-01-2013?

En RickSwift tnx voor de tip Smile

Ik ga zowiezo eerst een gti remmenswap ga doen voordat ik ook maar iets qua motorisch verander Tongue

Is een turbo voor een gti anders dan voor een standaard blok?

Fotos:
[Image: 2ptqcz7.jpg]
[Image: 2h5n2v8.jpg]
[Image: 23mppoi.jpg]

Subwooferkist (past precies in de kofferbak, maat gemaakt en zelf bekleed)
[Image: 9vfpl3.jpg]

Trouwens, m'n vorige autos:

Civic
Voor:
[Image: 704265_416231881775292_1770376008_o.jpg]
Na:
[Image: 469866_439069019491578_984960366_o.jpg]

323F
[Image: 420267_451127114952435_2088677818_n.jpg]
Reply

#7
3/3/2013

http://www.speurders.nl/overzicht/f_part...ml?q=justy
Reply

#8
Die civic is zo op te lappen, nieuw bumpertje, spuiten en gaan 39
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#9
Welkom mede-almeerder
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#10
(22-03-2013, 09:01)RickSwift Wrote: Die civic is zo op te lappen, nieuw bumpertje, spuiten en gaan 39

Niet helemaal.. de ophangingsbalk aan de kant van de bestuurder is helemaal door de midden gebroken, heb daar ook nog een duidelijke foto van:

[Image: 842987_439069162824897_1377366445_o.jpg]

dat stuk met die 2 grijze lipjes van de koplamp hoort aan de balk vast te zitten die er schuin onder zit..

(22-03-2013, 13:12)Jordi532 Wrote: Welkom mede-almeerder

Tnx! welke kant van Almere woon jij? :p
Reply

#11
SarcasmeIdeaWink
Reply

#12
Ja, was puur een momentje sarcasme... Excuses Wink
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#13
(22-03-2013, 14:29)AWDEBIEL Wrote: Tnx! welke kant van Almere woon jij? :p

Faunabuurt Wink

Jij kruidenwijk zo te zien?
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#14
(22-03-2013, 17:37)Jordi532 Wrote:
(22-03-2013, 14:29)AWDEBIEL Wrote: Tnx! welke kant van Almere woon jij? :p

Faunabuurt Wink

Jij kruidenwijk zo te zien?

Ja idd, knap dat je dat zo aan die fotos ziet Tongue,

fotos van de Justy zijn bij hem voor de deur genomen, ik woon aan de andere kant van de wijk :p
Reply

#15
Oke dan!

Nou misschien zien we elkaar nog wel is rijden dan Wink
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#16
hoy

de justy gewoon achter op gti schijven zetten
dan past 13 wel

ik heb een kat voor je liggen en bij interes heb ik nog set 14 verbreed
Reply

#17
Een tubo zet je niet zomaar op een blok zowel niet op een normale als op een gti. Je moet een hoop aanpassen wil je het blok heel laten. Drijfstangen zuigers injectoren ecu enz.
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#18
Op een standaard GTi blok kun je wel degelijk turbo rijden. Goed afstellen en low boost rijden, het is misschien niet ideaal maar het kan wel.
Reply

#19
Gisteren de Justy opgehaald... Net een stuiterbal Biggrin heb mn dubbelesubwoofer kist al achterin gegooid, met een doek eroverheen wat gebruikt gaat worden als ik mn hoedenplank heb gemaakt.

Had al wat stickers besteld via stickerdump, deze zijn ook binnen gekomen en gister avond even geplakt. Ook had ik toch maar even een db killer besteld... Die ik vandaag binnen gekomen... Zon kat en middendemper vervanger maakte toch wel de nodige herrie... Mn ouders hoorde me al van 500m aankomen :p

Zal vanavond nog ff wat fotos posten... Zit weer op mn mobiel :p
Reply

#20
Goed, daar is dus niks van terecht gekomen, dat fotos posten... Ben druk bezig geweest met een mdf hoedenplank die ik ga bekleden met een rising sun vlag.

Morgen avond ga ik die afmaken en warsch beginnen aan de bekabeling voor mn versterkers, vrijdag avond de rest van de bekabeling afmaken, en dan heb ik vrijdag avond eindelijk mn subwoofers aangesloten Biggrin

(niks lulligers dan met een kist met 2 woofers erin rond rijden in de kofferbak... En ze niet af kunnen spelen Unhappy)

Iemand ervaring met een laguna/espace lip onder een justy of mk4/5 swift? Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.