ronnie09 swift 1.3 gls
#1
Hallo spook hier al een tijdje rond dus dacht nu maar eens ff voorstellen.

Ik ben Ronnie en heb een blauwe swift 1.3 gls uit eind 96.(ist nou mk2 of mk3???)
Zoals in mn project topic gezegd zou die naar de sloop gaan.
Heb hem toen overgekocht voor een appel en een ei.
Project zal t waarschijnlijk niet meer worden, na verhuisd te zijn naar een woning zonder garage en slecht slecht nieuws over mn gezondheid.
Ben natuurlijk nog wel lekker aan t hobbyen aan de swift.
Ow jah en t is allemaal nieuw voor me Biggrin

Wat ik ondertussen gedaan heb is:
Technisch:
Blok olie dicht gemaakt (nokkenas keerringen en klepdeksel pakking).
Kleppen stellen
Distributieriem vervangen.
Van achteren laten aanrijden.
Rechts achter ander fusee stuk.
Achter wiel lagers vervangen.
Andere dempers en veren (niet verlaagd).
Stuurbekrachtiging er af.

Wat nog moet:
Andere radiateur.
Complete uitlaat vervangen (jah nog steeds, voor die genen waar ik um weg heb).
Kopelingplaat, drukgroep en dat lager vervangen, of een gti bak er onder.
Links voor orginele draagarm (zit nu imitatie en dat vind ik gewoon *** ).
Links voor ander fusee.
Stuurbekrachtiging er weer op.
C.V.
Elecktriesche ramen.
En als dat alles klaar is en t bevalt me nog steeds dat gepruts en gesleutel ooit een GTI blokkie dr in hangen.

En de lak daar weet ik nog niks anders voor dan over laten spuiten, is zeer gevarieerd, Her en der een sinaasappelhuidje, her en der dof, scheurtjes, krasjes, compleet weg enz. bedenk t en je zal t vinden in/op mn lak......
Denk dak eerst maar een een paar dagen flink aan t poetsen moet met van alles.

Voor de rest:
Achter zij ramen geblindeerd.
Witte Fibersport voorbumper.

Wat nog moet:
Spiegels wit spuiten.
Witte dak spoiler.
Stoot strips verwijderen.
Side skirts (kleur weet ik nog niet).
Achterbumper (kleur weet ik nog niet).
Boos kijkers.
Velgjes opknappen.
Achter raam blinderen.
Voorkant verlagen.
Dorpel dicht lassen en weer spuiten.
Andere (stevigere) stoelen (vriendin schuift nog wel een heen en weer zeg maar Wink ).


Heb verder geen haast en doe wat ik goedkoop tegen kom of kan doen.

(foto"s komen ga van t weekend ff nieuwe maken)

Hier zijn ze dan. (niet int weekend gemaakt was ik vergeten)
Zoals ze er nu bij staat:
[Image: Grotefoto-C6NBLNTD.jpg]
[Image: Grotefoto-H3FNPY4U.jpg]

Zo wil ik t eerst hebben:
..... Veranderd zow snel die ideeën Wink
En ff een foto van mn oude, waar ik mee dacht te kunnen laag vliegen, rally rijden en varen daarna in beslag genomen liefde.
[Image: Grotefoto-FSROOPYY.jpg]

Dat wast eerst wel ff





Reply

#2
Heb ff een vraag.
Vraag me dit al af vanaf dat ik mn swiffer heb.
Is het normaal dat bij een 8v blokje een boel getik te horen is???
Heb ook een lek spruitstuk wat zoon trekker geluid produceert.
Maar hoor ook heel duidelijk getik boven uit het blok komen.
Kleppen heb ik een paar maand geleden afgesteld maar daar was weinig mis mee.

bvd :p
Reply

#3
Zit er genoeg olie in?
Reply

#4
Jep net onder de max.
Heeft wel teveel olie in gezeten bij de vorige eigenaar.
Dat is er toen via oliekeerringen en klepdeksel pakking uitgekomen.
Iets krom misschien??? ff zoek functie gebruiken Smile
Reply

#5
Wat voor olie is erin gestopt? Niet veel te dikke?
Reply

#6
Kijk eens aan...een fibersports bumpert Smile
Reply

#7
(05-09-2013, 16:34)robin_swiftsensation Wrote: Kijk eens aan...een fibersports bumpert Smile

Vette bumpert jongen!

Oja, welkom hier.
Reply

#8
@ snelle jelle: ik heb geen flauw idee, heb er nu ff action olie in maar dat wil ik ook zo snel mogelijk vervangen voor de juiste.

@robin swiftsensation: Jah zag um staan op mp en moest hem hebben, nu nog sideskirts enz. want op zich is dit geen porum. alleen de euros werken niet mee Wink en gebruik um ook bijna dagelijks.

@Walter: thanks
Reply

#9
FF over de olie, ik lees hier op t forum dat 10w40 goed is. Ik heb zelf 15w40 er in zitten. Zou overstappen op 10w40 iets kunnen helpen.

en nog ff wat, ik krijg regelmatig niet passende onderdelen toe gestuurd.
Ik wil nu van de onderstaande afbeelding pakkingen enz. gaan bestellen voor een originele uitlaat. Dan zou t toch goed moeten komen of niet???

[Image: Grotefoto-HHZNFNLY.jpg]


BVD
Reply

#10
Die voorpijp en katalysator is voor n gti. De rest past.
Reply

#11
okay, dan krijg ik daarom dus de verkeerde onderdelen denk ik.
Motorcode is g13ba en dan krijg ik dit te zien
Reply

#12
Ff op winparts zoeken op basis van je kenteken, dan heb je t juiste artikel nummer, en dat vervolgens op Google zoeken:-)
Reply

#13
dan zijn het MK1 uitlaatdelen
Daily: MK4 Swift 1.3 GS '00
Project: nvt
Fun: Tomos AT50 '82
Reply

#14
krijg een beetje t idee dat mijn swiffer niet echt orgineel meer is. Als ik de motor code overneem die op het plaatje in de motor ruimte dan krijg ik bijna altijd onderdelen die niet passen. Ik zal er van de week maar eens goed goed naar kijken, wordt er een beetje naar van.
Reply

#15
@Robin en Walter, De sideskirts en achter bumpert hebben mij ook gevonden Wink
Zoals t nu lijkt 21-9 ophalen Biggrin jeah Biggrin

Reply

#16
Trieste mededeling:
Vanochtend op de terugweg van de auto onderdelen zaak helemaal blij met mn onderdelen, is mijn arme swiffie in puin gereden door een vrachtwagen Unhappy Unhappy
Verder geen persoonlijk letsel na controle. Maar mn swiffie is niet te redden.
Front balk afgescheurd, onderblok gescheurd (kon wel zien dat ik nog mooi schone olie had, lag allemaal op straat Wink ) zijscherm en daar waar die op vast zit netjes opgekruld als een smack blikje ophanging l/v afgebroken en de boel verbogen. kort om RIP.

Maar nu heeft mn vriendin al weer een andere gevonden. deze keer een cabrio, nu is mijn vraag: waar moet je extra op letten bij de aankoop van een cabrio swift???
Reply

#17
Balen man. Voor de swift cabrio geld roest als probleem nog meer dan voor de andere versies. Cabrio zakt gewoon door als t frame teveel is aangetast.
Reply

#18
Behoorlijk balen, Okay daar was ik al een beetje bang voor. Hij staat dan nu wel droog binnen maar zit al een jaar of 4 geen apk op. eerst maar es ff kijken.
Reply

#19
Kijk even goed naar de volgende zaken:

Dorpels, er zit een naadje in ter hoogte van de deurschakelaar.
Als er op dat naadje al roest te zien is, is het een lastig verhaal...
Haal even de binnenbekleding los en kijk of je roest ziet. Direct achter de buitendorpel loopt een steunframe dat de auto omhoog houdt, als dat is aangetast heb je aardig wat werk.

Het dak is van PVC en dat krimpt met de tijd, probeer het dak eens open te doen en dan weer dicht. Dat moet goed gaan, zit er te veel spanning op dan kun je wat verstellen met een balkje achter maar het beste is een nieuw dak.
Kijk meteen even naar de achterruit, die scheuren snel.
Het dak moet aan de zijkanten ook goed aangesloten zijn, anders regent het binnen no time binnen met alle roestgevolgen van dien.

Check de stoelen, Cabriostoelframes zijn anders dan andere frames en verdraaid lastig aan te komen... Met een kleine aanpassing passen non-cabrio stoelen ook, maar frame is uniek!

Rubbers van de ramen zijn niet meer te krijgen, zit het los of is het kapot dan is het zoeken geblazen. Er zijn wel rubbers verkrijgbaar maar die kosten goudgeld! Ik ben nog steeds op zoek naar andere opties, wil maar niet lukken.

Ga er mee rijden en let op kraken van chassis door torsie (extreem t.o.v. hatch), te veel torsie duidt op slecht chassis.
Verder de bekende punten van de Swift meenemen en check ook de stuurbekrachtiging.

De meeste panelen zijn gelijk aan de hatch maar voor- en zijruiten zijn anders. Grote beschadigingen op de zijruiten zijn mogelijk door het raammechanisme. Nieuwe ramen zijn bijna niet meer aan te komen (ik heb gelukkig een setje gevonden!) dus hou dat ook goed in de gaten.

Dat was het wel zo'n beetje Smile
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#20
Zow das een bult info. waar ik wat mee kan Biggrin
Zal er goed op letten thanks.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.