Posts: 81
Threads: 7
Joined: Nov 2011
Auto: Swift 1.3 Special MK5
Is er hier iemand met ervaring in het vervangen van de rem trommels naar schijven zoals op de GTI?
Welke onderdelen heb ik nodig van de GTI / wat kan er blijven zitten van de trommels?
Als ik achter de trommels vervang door GTI remmerij, moet de voorkant dan ook worden vervangen door GTI remmen, of zijn deze gelijk aan bestaande remmen?
Graag jullie input.
Posts: 824
Threads: 19
Joined: Mar 2012
Auto: 3x MK5 Swift
29-08-2012, 23:54
(This post was last modified: 29-08-2012, 23:54 by Jordi.)
Wat ik weet is dat een GTI grotere remmen heeft, daarom kan een gti ook niet op 13 inch rijden. Dus zowel voor als achter vervangen.
Correct me if im wrong.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Posts: 81
Threads: 7
Joined: Nov 2011
Auto: Swift 1.3 Special MK5
Als ik alles goed heb begrepen heb ik het volgende nodig:
rem klauwen, schijven en blokken achter
naven achter
rem klauwen, schijven en blokken voor
naven voor
Klopt dit zover en zijn er verder nog iets van leidingen of aanpassingen aan het systeem nodig?
Posts: 1.482
Threads: 10
Joined: Aug 2012
Auto: personenauto
sommige 13 inch passen wel. iemand hier deed het al en ik ook met licht schuurwerk aan remklauw
Posts: 81
Threads: 7
Joined: Nov 2011
Auto: Swift 1.3 Special MK5
Ik heb er standaard al 14" op liggen, dus dat is geen probleem.
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Ik meen dat Ber_i op zijn Mk4 alleen de achterremmen vervangen had. Ben daar niet 100% zeker van, vraag het hem eens.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 31
Threads: 3
Joined: Jul 2011
Auto: Honda Civic 1.6VTEC
Je hebt inderdaad je wielnaven nodig, 13 inch past mits je 2mm vande remklauw wegvijlt o.i.d
Verder schijven klauwen en blokken
Posts: 458
Threads: 13
Joined: Jan 2010
Auto: Crx Del Sol
Naven voor zijn anders, daar past je standaard as niet meer in. Je zult dus ook GTI aandrijfassen nodig hebben. Tenminste, dit was bij mij het geval
-- Low and Slow --
Posts: 90
Threads: 1
Joined: Nov 2007
Auto: suzuki swift 1.3 gti
Of gewoon gti schijven met klauwen en blokken op je bestaande naven zetten voor. Dit past
Posts: 81
Threads: 7
Joined: Nov 2011
Auto: Swift 1.3 Special MK5
Allen bedankt voor de info.
Blokken, schijven, klauwen en hoofd remcylinder kan ik al krijgen.
Blijft over naven voor alleen achter?
Posts: 2.725
Threads: 71
Joined: Aug 2007
Auto: Toyota Avensis + 944s
Zijn hier niet al topics over?
Posts: 81
Threads: 7
Joined: Nov 2011
Auto: Swift 1.3 Special MK5
Niet dat ik kon vinden met de zoekfunctie...
Posts: 1.447
Threads: 39
Joined: May 2007
Auto: '89 GL, '07 Sym Shark RS
(30-08-2012, 17:37)soefzoekie Wrote: Of gewoon gti schijven met klauwen en blokken op je bestaande naven zetten voor. Dit past
Dus je hebt dan echt alleen achter nodig??
Heb altijd begrepen dat voor naven ook moesten!?!
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50
Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Posts: 1.623
Threads: 40
Joined: Nov 2005
Auto: Samurai
Ik heb inderdaad GTI remmen onder mijn MK4 gemonteerd toendertijd.
Aan de voorkant de assen, naven en flexibele remleidingen ook over gezet.
Achter naast de naven ook het flexibele deel van de remleiding en de handremkabels over gezet.
"Gewoon, omdat het kan"
Posts: 224
Threads: 5
Joined: Feb 2011
Auto: Swift 1.6 sedan :)
volgens mij de stabilisator stang l.a ook
bij mij in ieder gevak wel
ivm met de onafhankelijke remkracht verdeler als ik het goed heb
No judgement's !
Posts: 81
Threads: 7
Joined: Nov 2011
Auto: Swift 1.3 Special MK5
30-08-2012, 22:58
(This post was last modified: 30-08-2012, 23:15 by vogelrokker.)
mmm veel verschillende meningen
Ik probeer uit te vinden hoe ik zo min mogelijk kan vervangen.
Als ik het goed begrijp uit alle reacties heb ik naast blokken, schijven, klauwen voor en achter het volgende nodig:
- Hoofd remcylinder (die zou meer druk leveren bij GTI)
- naven achter
- naven en assen voor
- flexibele remleidingen
- handremkabels
- stabilisator stang L.A.
- stabilisator stang achter van een gti zon cross bar
Posts: 224
Threads: 5
Joined: Feb 2011
Auto: Swift 1.6 sedan :)
ik heb wel een mk3 he maar volgens mij zelfde princiepe
heb ook remmerij van een gti achter
marja ook stabilisator stang achter van een gti zon cross bar
No judgement's !
Posts: 824
Threads: 19
Joined: Mar 2012
Auto: 3x MK5 Swift
Je bent gek als je het doet denk ik hahaa. Waarom wil je dit eigenlijk zo graag?
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Posts: 81
Threads: 7
Joined: Nov 2011
Auto: Swift 1.3 Special MK5
30-08-2012, 23:53
(This post was last modified: 30-08-2012, 23:58 by vogelrokker.)
Eigenlijk 2 redenen.
1. rem trommels zijn niet in orde en veroorzaken trillingen bij remmen. En 1 remklauw zuiger is lek. (waarschijnlijk hele remklauw vervangen)
2. voorbereiding op een toekomst met meer PK
Zit nu nog in een onderzoeksfase maar de vraag is niet of de conversie gaat gebeuren, maar wanneer. Zoek eerst de benodigde onderdelen bij elkaar, en daarna nog een monteur / handig iemand zien te vinden die het aandurft dit te gaan uitvoeren voor me
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Van dat lijstje wat je nu op schrijft is sowieso de stabilisatorstang achter geen verplichting. Als kevin zegt dat die klauwen voor ook op de non gti naven passen, zal hij dat wel zeggen omdat hij dat geprobeerd heeft. Ik ga er dan dus ook vanuit dat dat past. Handremkabels kan ik me eigenlijk ook niet van voorstellen dat de non-gti kabels niet pas te maken zijn. Flexibele deel van remleidingen heb je al geregeld
Stabilisatorstang linksachter...neem aan dat hij hiermee de reactiearm bedoelt...die heb je ook niet nodig.