Rem conversie Swift MK5 naar GTI
#1
Is er hier iemand met ervaring in het vervangen van de rem trommels naar schijven zoals op de GTI?

Welke onderdelen heb ik nodig van de GTI / wat kan er blijven zitten van de trommels?

Als ik achter de trommels vervang door GTI remmerij, moet de voorkant dan ook worden vervangen door GTI remmen, of zijn deze gelijk aan bestaande remmen?

Graag jullie input.
Reply

#2
Wat ik weet is dat een GTI grotere remmen heeft, daarom kan een gti ook niet op 13 inch rijden. Dus zowel voor als achter vervangen.
Correct me if im wrong.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#3
Als ik alles goed heb begrepen heb ik het volgende nodig:
rem klauwen, schijven en blokken achter
naven achter
rem klauwen, schijven en blokken voor
naven voor

Klopt dit zover en zijn er verder nog iets van leidingen of aanpassingen aan het systeem nodig?
Reply

#4
sommige 13 inch passen wel. iemand hier deed het al en ik ook met licht schuurwerk aan remklauw
Reply

#5
Ik heb er standaard al 14" op liggen, dus dat is geen probleem.
Reply

#6
Ik meen dat Ber_i op zijn Mk4 alleen de achterremmen vervangen had. Ben daar niet 100% zeker van, vraag het hem eens.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#7
Je hebt inderdaad je wielnaven nodig, 13 inch past mits je 2mm vande remklauw wegvijlt o.i.d

Verder schijven klauwen en blokken
Reply

#8
Naven voor zijn anders, daar past je standaard as niet meer in. Je zult dus ook GTI aandrijfassen nodig hebben. Tenminste, dit was bij mij het geval
[Image: 10014092_10153315236727302_580458217628885441_o.jpg]

-- Low and Slow --
Reply

#9
Of gewoon gti schijven met klauwen en blokken op je bestaande naven zetten voor. Dit past
Reply

#10
Allen bedankt voor de info.

Blokken, schijven, klauwen en hoofd remcylinder kan ik al krijgen.

Blijft over naven voor alleen achter?
Reply

#11
Zijn hier niet al topics over? Puzzled
Reply

#12
Niet dat ik kon vinden met de zoekfunctie...
Reply

#13
(30-08-2012, 17:37)soefzoekie Wrote: Of gewoon gti schijven met klauwen en blokken op je bestaande naven zetten voor. Dit past

Dus je hebt dan echt alleen achter nodig??
Heb altijd begrepen dat voor naven ook moesten!?!

'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#14
Ik heb inderdaad GTI remmen onder mijn MK4 gemonteerd toendertijd.

Aan de voorkant de assen, naven en flexibele remleidingen ook over gezet.
Achter naast de naven ook het flexibele deel van de remleiding en de handremkabels over gezet.
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#15
volgens mij de stabilisator stang l.a ook
bij mij in ieder gevak wel
ivm met de onafhankelijke remkracht verdeler als ik het goed heb Smile
[Image: duck2.png]
No judgement's !
Reply

#16
mmm veel verschillende meningen Tongue Ik probeer uit te vinden hoe ik zo min mogelijk kan vervangen.
Als ik het goed begrijp uit alle reacties heb ik naast blokken, schijven, klauwen voor en achter het volgende nodig:
- Hoofd remcylinder (die zou meer druk leveren bij GTI)
- naven achter
- naven en assen voor
- flexibele remleidingen
- handremkabels
- stabilisator stang L.A.
- stabilisator stang achter van een gti zon cross bar
Reply

#17
ik heb wel een mk3 he maar volgens mij zelfde princiepe
heb ook remmerij van een gti achter 34
marja ook stabilisator stang achter van een gti zon cross bar
[Image: duck2.png]
No judgement's !
Reply

#18
Je bent gek als je het doet denk ik hahaa. Waarom wil je dit eigenlijk zo graag?
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#19
Eigenlijk 2 redenen.
1. rem trommels zijn niet in orde en veroorzaken trillingen bij remmen. En 1 remklauw zuiger is lek. (waarschijnlijk hele remklauw vervangen)
2. voorbereiding op een toekomst met meer PK Tongue

Zit nu nog in een onderzoeksfase maar de vraag is niet of de conversie gaat gebeuren, maar wanneer. Zoek eerst de benodigde onderdelen bij elkaar, en daarna nog een monteur / handig iemand zien te vinden die het aandurft dit te gaan uitvoeren voor me Tongue
Reply

#20
Van dat lijstje wat je nu op schrijft is sowieso de stabilisatorstang achter geen verplichting. Als kevin zegt dat die klauwen voor ook op de non gti naven passen, zal hij dat wel zeggen omdat hij dat geprobeerd heeft. Ik ga er dan dus ook vanuit dat dat past. Handremkabels kan ik me eigenlijk ook niet van voorstellen dat de non-gti kabels niet pas te maken zijn. Flexibele deel van remleidingen heb je al geregeld Wink Stabilisatorstang linksachter...neem aan dat hij hiermee de reactiearm bedoelt...die heb je ook niet nodig.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.