Koplamp unit vervangen
#1
Hello.

Heb al flink gezocht maar toch deze vraag.

Hoe vervang ik 't makkelijkste mijn koplamp unit (passagierszijde)

Vandaag al auto op de krik gezet en band eraf gehaald om achter t spatscherm te pielen maar op die manier kom ik er ECHT NIET bij.

Op welke manier kan ik de koplamp unit gemakkelijk vervangen zonder raar gereedschap?


Bedankt!
Gr. Jordi
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#2
doppen/ratel setje en je bent er hoor, ook die achter het spatscherm zit.
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#3
Ik kwam er niet bij, er zat een zwarte kunststof behuizing ofzo voor, geen idee waarvoor die is. Maar ik had iig geen ruimte..
Dus hoe oh hoe kom ik erbij.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#4
Dat is waarschijnlijk je luchtfilterbox... Zit als het goed is met een groot zwart stuk elastiek vast, kun je losmaken en dan kun je die behuizing zo lostrekken.
Reply

#5
Ik heb die weggegooid dat zwarte ding.Ademt die wat makkelijker.
Reply

#6
Ja zat met spanrol achtig iets vast. Er is dus geen andere manier?
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#7
Jawel, nieuwe auto kopen Tongue
Reply

#8
Scherm er even afpakken.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#9
HHahha grappenmaker twijfel er wel steeds meer over. Leuke gti ofzo.


Is zijscherm eraf halen makkelijk te doen? Zo ja hoe?
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#10
Door alle boutjes en schroefies van je scherm eraf te halen... Idea
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#11
Ook dat is niet moeilijk, maar om bij het beugeltje achter je zijscherm te komen moet je ook het spatscherm boven je wiel losmaken... Kun je net zo goed even aan de andere kant het boutje van je lamp losmaken, ben je gelijk klaarWink
Reply

#12
Ik snap je verhaal niet haha!
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#13
Als je je zijscherm er af wilt halen, moet je een boutje achter je zijscherm weghalen. Hiervoor moet je het spatscherm in je wielkast ook losmaken, is dus net zoveel werk om het spatscherm aan de andere kant los te maken... Even die luchtfilterbox weghalen en je kunt er bij.
Reply

#14
Hoe kan ik die luchtfilterbox verwijderen dan? Die spanrol alleen of?

Kan ik dit alles rustig op de krik doen of moet ik dan zon steunpilaar ding ( weet niet hoe die dingen heten) hebben Tongue
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#15
Jordi wat is nou het probleem? Je krikt je wagen een stukje op, haalt t kunststof spatscherm los (drukpennetjes en kruiskopschroefjes) daarna haal je die zwarte luchtfilterbox los, zit vast met een zwart rubber elastiek, wip je zo los. En dan kan je bij het boutje...
Reply

#16
Ja ik weet niet of t veilig is om dit op de hulpkrik te doen. Aangezien t eigenlijk alleen voor n bandje wisselen is.

Hoef je niet meteen zo opgefokt te doen. Ik ben ook maar een leek.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#17
Dat je niet weet hoe het moet is niet erg, maar hierbij kan niet veel mis gaan. Gewoon beginnen en het wijst zich vanzelf, al doende leer je en raak je ook die 'beginnersangst' kwijtWink

Op alleen de krik kan wel, maar ik doe het zelf eigenlijk nooit. Veel veiliger om er een assteuntje onder te zetten, straks lig jij net met je hoofd onder die auto en rijdt je buurman jouw auto van de krik af o.i.d.
Reply

#18
Euhm, ik was niet opgefokt, probeerde het alleen maar voor je op een rijtje te zetten Wink

Zelf gebruik ik die krik alleen maar om wat ruimte te creeren in je wielkast, zodat je dat spatscherm los kan maken. Je ligt er niet met je hoofd onder, dus veel kan er niet gebeuren.

Als je echt werkzaamheden ga doen waarbij je de auto dusdanig opkrik, dat er 2 wielen van de grond af komen, ja dan zou ik er een assteuntje onder zetten.
Reply

#19
Ik haal bij dit soort dingen altijd het wiel er af, net wat meer ruimte... Daarom zet ik er ook een assteun onder, zonder wiel land de auto net wat lager:p Laat je het wiel zitten, zou ik er inderdaad ook geen assteun onder gaan zetten, kost alleen maar tijd dan.
Reply

#20
Maar als ik een hulpkrik gebruik 1 wiel eraf en dan de werkzaamheden doe?

( Als ik 't goed heb hang ik dan alsnog met me hoofd onder de auto haha. )
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.