Aarde autoradio Alto uit 2000
#1
Hallo Suzuki-tuners,

Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende? Ik wel graag weten waar ik de aarde moet koppelen met de massa van de Suzuki Alto uit 2000 om de autoradio te laten werken.

In het kort: autoradio kapot, nieuwe gekocht, alle stekkers waar ze passen, alles doorgemeten, radio werkt niet. Volgende de caraudio-leverancier hier om de hoek ligt het aan het feit dat de aarde niet aan de massa van de auto zit. Ik heb van alles geprobeerd, maar geen sjoege. Kan iemand mij vertellen / laten zien waar ik deze draad aan de massa van de auto vastmaak? Alvast bedankt.

[Image: aarde-suziki-alto.jpg]

Op de afbeelding zie je connectoren die in de autoradio moeten, dat past allemaal. Ook de antenne-kabel is aangesloten. Alleen de aarde-draad niet.
Reply

#2
de radio aarde moet je gewoon op een stuk blank staal vast schroeven. dus hoeft niet persee op het massa punt van de auto. sterker nog het is beter om deze appart massa te laten maken. gewoon ergens onder bij je dashboard moet voldoende zijn. eventueel wel een stukje kaalschuren zodat hij goed aarde kan maken.
スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#3
Radio aarde, massapunt, massa, aarde maken... Juist ja.
Allereerst noemen we het standaard een massa omdat er geen aardpen de grond in gaat Wink
En waarom zou je niet het centrale massapunt gebruiken dat vlak bij zit? Da's dé plek bij uitstek voor deze draad. Als je die niet kunt vinden dan past optie 2... Stukje kaal metaal opzoeken en vastschroeven in de hoop dat dat stukje kaal metaal wel goed massa maakt.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#4
Goed, gaan ik jullie opties eens proberen. Dankjewel
Reply

#5
Gelukt Smile dank voor de hulp!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.