Los halen stuur/stoelhendel
#1
Ik wil graag deze 2 dingen loshalen,

het langwerpige vierkante kokertje van plastic wat op de hendel van beide stoelen zit om de stoel naar voren te klappen.
wil de kappen van de stoel er namelijk af halen om te spuiten maar krijg die plastice dingen er met geen mogelijkheid af.
heb het op de sloop ook ff uitgeprobeerd Tongue........maar daar moest ik het echt slopen waardoor het ijzer ook afbrak. (het is dan ook een sloperij) 37

iemand tips om die los te halen ?

en mijn standaard stuur ?
moet je eerst die kap van de airbag eraf sjorren op 1 of andere manier ?
zodat je de schroeven/inbussen ervan vind ?
aan de achterkant zit namelijk niks.

gaat om dit stuur ?

[Image: Foto-YEW6YHXX.jpg]

alvast bedankt weer.





[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply

#2
Dat stuur had ik eerder ook. Aan de zijkanten moet je met een sleutel twee bouten/moeren losdraaien, dan kan je de airbag eruit halen. Eventueel kan je ook hier kijken (sportstuur monteren topic), daar staat ook hoe je het stuur los kan krijgen.
Reply

#3
Er staat helaas niks in over dit type stuur. Alleen over oudere types. Trok jij eerst de kap eraf (waar airbag achter zit) of haalde je eerst boutjes los? Zie namelijk geen boutjes of moertjes? Bedankt

[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply

#4
stuur heb ik al gevonden, zitten inderdaad 2 uitsparingtjes met inbus boutjes.

maar wie weet hoe ik die hendeltjes van de stoel eraf krijg zonder de boel te slopen....wie o wie ???


[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply

#5
Moet je eens aan Nibi vragen en zoals ik al had verteld in je wie is wie zitten die kappen vastgelijmd.
Reply

#6
Gewoon niet doen Smile
Reply

#7
(05-03-2012, 18:40)robin_swiftsensation Wrote: Moet je eens aan Nibi vragen en zoals ik al had verteld in je wie is wie zitten die kappen vastgelijmd.


Heb Nibi pb gestuurd......
kappen zitten helemaal niet vastgelijmd.
zijn slechts 2 schroeven dan komt die los !

(05-03-2012, 19:47)Pauluzz Wrote: Gewoon niet doen Smile

kijk daar heb ik wat aan Zzzz

[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply

#8
SuperRobert Wrote:
(05-03-2012, 19:47)Pauluzz Wrote: Gewoon niet doen Smile

kijk daar heb ik wat aan Zzzz

Ja dat is mijn advies/mening. Hetzelfde zou ik antwoorden als je zou vragen hoe je het beste voor de trein kan springen. "Gewoon niet doenSmile"

Constructief meedenken Idea
Reply

#9
Zijn wel twee uiterste wat je daar op noemt en totaal niet vergelijkbaar.....maar goed.....misschien als ik het uitleg WAAROM ik het eraf wil halen, je een beter/normaal antwoord kan geven of natuurlijk gewoon niks.

Uitleg:

de kap die naast de stoel zit is simpelweg kapot,
bevestigingspunt afgebroken en er zit een gat in.
heb een nieuwe kap op de sloop gehaald.
om deze kap erop te monteren moet dus dat hendeltje eraf.
je krijgt hem er anders niet over heen of je moet er een groot gat in knippen,
maar dan kan je net zo goed de oude laten zitten met dat gat erin.
als je een blikje ernaar werpt zie je meteen wat ik bedoel.

dus nogmaals wie weet hoe je dat hendeltje het beste (heel) eraf kan halen of heeft het eerder gedaan ?

dank u voor de medewerking 45






(06-03-2012, 22:43)Pauluzz Wrote:
SuperRobert Wrote:
(05-03-2012, 19:47)Pauluzz Wrote: Gewoon niet doen Smile

kijk daar heb ik wat aan Zzzz

Ja dat is mijn advies/mening. Hetzelfde zou ik antwoorden als je zou vragen hoe je het beste voor de trein kan springen. "Gewoon niet doenSmile"

Constructief meedenken Idea


[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply

#10
Als het vastgelijmt zit, probeer het eens warm te maken met een föhn, misschien dat je het hendeltje wel loskrijgt als de lijm warm is.
Reply

#11
kijk...das n goeie tip....ga ik van het weekend eens proberen..dank u Tongue

[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply

#12
Ik weet waarom je het los wilt halen. Je wilt het spuiten. Been there, done that. Enkele jaren terug wou ik dat ook altijd. Het is een hoop gekloot om los te krijgen en het wordt er niet mooier op. Vandaar mijn mening: gewoon lekker niet doen. Dat is een mening/tip, je doet er wat mee of niet. Simpel, daar hoef je niet zo moeilijk over te doen....Zzzz
Reply

#13
Poeh . . .moet ik er nu ook nog een foto van gaan maken om het te bewijzen? Iedergeval bedankt voor de tip

[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply

#14
Graag gedaan en succes met het loshalen 39
Reply

#15
Ik heb dat bij mijn swift ook losgekregen die kappen bij de beide voorstoelen. Ik kreeg de ene vrij makkelijk los door iets heen en weer te wringen niet met tang, maar met de hand proberen, anders zijn ze kapot. met föhn heb ik aan de bijrijderskant losgekregen(heb gewoon haarföhn gebruikt,geen verfstripper) iets verwarmen en dan trekken, komen ze meestal los.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#16
(07-03-2012, 23:37)Pauluzz Wrote: Ik weet waarom je het los wilt halen. Je wilt het spuiten. Been there, done that. Enkele jaren terug wou ik dat ook altijd. Het is een hoop gekloot om los te krijgen en het wordt er niet mooier op. Vandaar mijn mening: gewoon lekker niet doen. Dat is een mening/tip, je doet er wat mee of niet. Simpel, daar hoef je niet zo moeilijk over te doen....Zzzz



Los halen omdat de kap kapot is !! .......... (toch even fotootje genomen, werd blijkbaar niet geloofd)

[Image: Foto-RGTQHAMX.jpg]

[Image: Foto-WSWYCQJZ.jpg]


(daarom moest die dus los)


omdat ik die kap dan toch los heb, leek het me inderdaad een leuk idee om ze te spuiten......maar dat staat dr los van.

het was overgens een appeltje eitje met de fohn om het los te krijgen.
dus degene die de tip gaf, bedankt 39

of het dr wel of niet mooier op word is ieder zijn persoonlijke smaak/mening.

zo dat moest ik nog even kwijt Tongue

conclusie het is gelukt, komen nieuwe kappen op en liggen nu in de grondlak.....

deze kan dus dicht.



[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply

#17
met de föhn tip was ik overigens, als je kunstof wilt spuiten eerst de boel goed ontvetten en schoonmaken en dan speciale kunstofprimer gebruiken! Anders heb je een slechte hechting. Wanneer zien we het resultaat? Ik had die van mij toen in zilver gespoten net als middenconsole en deurgrepen etc.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#18
Resultaten staan al een paar dagen in mijn wie is wie Tongue

[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply

#19
En de föhntip was al een paar berichten eerder gegeven...

Ontopic, ik vraag me wel af of ze lang netjes blijven? Denk dat de verf er gemakkelijker afgestoten wordt dan dat je krassen in de originele kappen krijgt?
Reply

#20
niet als je het goed bewerkt/spuit Tongue


[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.