Verlichting swift GS '94
#1
Mensen, sinds kort heb ik een swift GS uit 94. Prima auto, rijdt heerlijk, alleen de laatste paar weken heb ik (onregelmatig) problemen met mijn koplampen.

Ze vallen soms uit, zonder reden, en gaan kort daarna (seconde of 5) weer aan, alsof ik een signaal geef (wat ik niet doe). Soms vallen ze uit en blijven uit, dan kan ik ze ook niet meer aankrijgen.

Als ze uitvallen doet mijn stadslicht het nog wel, en mijn mist-licht (voor) doet het ook gewoon. Wat niet werkt is mijn dimlicht, grootlicht en ik kan ook geen licht-signalen meer geven.

Kan iemand mij vertellen met wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Léon

Edit: Het komt voor zowel met koude als warme motor, soms als ik weg wil rijden doen ze het al niet, maar soms ook als de motor warm is.
Als de motor warm is doen ze het soms ook weer wel, iemand enig idee?
Reply

#2
Waarschijnlijk heb je last van slechte bedrading of corrosie op de massapunt die de lamp vasthoud.
Heb dit zelf gehad met de mistlampen even met schuurpapier er overheen en ze werken weer perfect39

Die klem (opgelet dit is niet een Swift H4 houder maar van een andere auto)
[Image: 20de394fbb44a502d3788baac4b69ed5.jpg]
2007 Fiat Grande Punto Sportsound.
[Image: A6O2Y.png]
Reply

#3
- Kijk even naar de staat van je H4-stekkers. Zijn ze niet verroest etc.
- Controleer je bedrading. Kabelbreuk/ gescheurde isolatie. Kan je beste doen met een multimetertje en dan doormeten op continuiteit.
- En kijk ook je zekeringen ff na.


@Nokiageek.
Dat klemmetje om je halogeen vast te houden zorgt niet voor je massa. Massa heeft een eigen pool op de H4 stekker.
Reply

#4
Ik had enige tijd geleden wel een soort iets met m'n stadslicht, daarvan waren de stekkertjes groenig uitgeslagen, weg gepoetst en dat was opgelost, maar bij mijn dim/grootlicht is dit niet aan de hand. Had dit ook al na gekeken en de zagen er zo goed als nieuw uit.

Het is ook niet dat het óf links óf rechts is, het is allebei tegelijk. Of ze doen het beiden, of beiden niet. Ik zat zelf te denken aan de schakelaar/knipperlichthendeltje (hoe heet dat), of misschien een relais?

Ik heb 2 boekjes in huis van mijn swift, maar kon in beide boekjes niet de locatie van het relais vinden. Weten jullie misschien de locatie, of misschien of dit probleem vaker voorkomt?

-zojuist ook weer even gereden, verlichting deed het wel weer gewoon .. -
Reply

#5
(27-08-2011, 14:27)krinA Wrote: @Nokiageek.
Dat klemmetje om je halogeen vast te houden zorgt niet voor je massa. Massa heeft een eigen pool op de H4 stekker.

Sorry my bad42
Dacht ik ff wijs te kunnen zijn.
[Image: fail3.jpg]
2007 Fiat Grande Punto Sportsound.
[Image: A6O2Y.png]
Reply

#6
Volgens de zoekfunctie (hij werkt echt!) kan je best wel eens met de klassieke verbrande massa van de stuurkolomschakelaar te maken hebben.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#7
(27-08-2011, 21:39)The Force Wrote: Volgens de zoekfunctie (hij werkt echt!) kan je best wel eens met de klassieke verbrande massa van de stuurkolomschakelaar te maken hebben.

Zoekfuncties leveren bij mij altijd precies op wat ik niet nodig heb, ik had het al geprobeerd namelijk Wink.

Maar een klassieke verbrande massa van de stuurkolomschakelaar. Dit komt dus (veel) vaker voor?
En als dit het is, kan het dan wel zijn dat hij het soms nog wel doet? Want als er geen massa is, zou hij toch sowieso niets meer kunnen doen?
+ dat mn stadslicht + knipperlichten het wel gewoon doen, en die ook aan diezelfde schakelaar zitten?
Reply

#8
Is allemaal al gevraagd en allemaal al beantwoord. Ga maar eens kijken in 't stekkertje.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#9
(28-08-2011, 11:42)The Force Wrote: Is allemaal al gevraagd en allemaal al beantwoord. Ga maar eens kijken in 't stekkertje.

Ik ga het binnenkort bekijken, bedankt!

Reply

#10
Heb het toevallig ook, met bijkomend issue dat mijn interval ruitenwisserstand het ook niet meer doet. De andere standen werken wel. Ook bij mij af en toe dit probleem, als lichten het niet doen, interval ook niet. Als lichten het wel doen, interval ook.

Fijn dat ik niet de enige ben! :p
Reply

#11
Weet trouwens niet of de issue verholpen is om alle soldeerpunten nog eens na te lopen met soldeertin, moet je wel wat handigheid hebben met soldeerbout. Bij mij was het echt door mijn eigen stomme schuld, ik trok te hard aan ruitenwisserhendel omdat ik me aan iemand ergerde in het verkeer en ik had die in mijn handen34
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#12
(30-08-2011, 22:41)Leibniz Wrote: Weet trouwens niet of de issue verholpen is om alle soldeerpunten nog eens na te lopen met soldeertin, moet je wel wat handigheid hebben met soldeerbout. Bij mij was het echt door mijn eigen stomme schuld, ik trok te hard aan ruitenwisserhendel omdat ik me aan iemand ergerde in het verkeer en ik had die in mijn handen34

Ik heb gekeken, niets kunnen zien, alles weer dicht gemaakt enzo, probleem opgelost... Geen idee, maar het werkt weer Smile. Gisteren na laten kijken voor de APK, 2 puntjes; lekke uitlaat en rechtsvoor fuseekogel. Nieuwe uitlaat en draag arm in huis, binnenkort maar eens tijd voor maken en dan weer een jaar knurren Biggrin
Reply

#13
Kan zijn dat hij toch slecht contact maakte, door stekkertje losmaken en vastmaken toch weer contact, zou een mogelijkheid kunnen zijn!Idea
Gang is alles, remmen is angst.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.