Oliedop vergeten erop te doen (vroege-ochtend-actie)
#1
's ochtends olie bijvullen Thumbsdown


Kap open Zzzz
Pijlstok erin, is wel wat weinig, ff wat erbij doen.
Dop eraf Zzzz
Olie bijvullen Zzzz
Klaar, kap dicht Zzzz

En naar me werk gereden (10 minuten rijden, ongeveer 3 km).
Kom ik bijna op m'n werk, denk ineens, goh had ik de oliedop er wel op gedaan, zal toch wel Puzzled

Op m'n werk toch maar ff gekeken, ben ik gewoon vergeten de dop erop te doen, hij lag nog op m'n kleppendeksel. Dus er was olie uit het blok gekomen aan de bovenkant! Thumbsdown
Kleppendeksel onder de olie, en rondom wat spetters.


Ik heb het allemaal drooggemaakt met een doek. Moet ik nu nog ergens op letten, dat de olie schade aan kan richten?
Ik meen me te herinneren dat het schadelijk kon zijn voor de distributieriem. Daar is volgens mij niks in gekomen maar ik houd hem wel ff in de gaten langs de rand, of hij niet aangetast is.

Tijdens het rijden niks bijzonders gemerkt de afgelopen paar (3) dagen.
Reply

#2
Oei das niet slim, heb je nog mazzel hoor...

Mn ouders hadden de oliedop ook eens vergeten erop te doen en na paar 100 meter rijden was zo'n beetje alles onder de motorkap zwart gespettert!! En stinken johpuke puke


Maar misschien ff een hogedruk spuit op zetten?Wink
Reply

#3
Ja ik rook ook helemaal niks eigenlijk... raam stond zelfs open!
Maar de motorkap hangt vrij laag over het blok heen, er zit ook een plek onderop de kap (op dat isolerende spul).
Daardoor is het misschien niet zo erg geworden. En maar een klein stukje gereden gelukkig!
Reply

#4
riem kan idd niet tegen olie!
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#5
je bent ook weer lekker slim bezig he BiggrinBiggrin hopelijk valt het mee met toekomstige schades


Reply

#6
Ja gaat het niet vanzelf stuk dan sloop ik het zelf wel stupid
Reply

#7
spruitstuk kan er wel tegen maar zou het goed schoonmaken, kan behoorlijk gaan stinken34
Reply

#8
Niks ergs aan de hand hoor...39
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#9
als je oliepeil nog in orde is is er niks aan de hand.. zo niet?? even bijvullen en klaar.. uit je verhaal te begrijpen gaat het niet om veel olie anders had je het wel zien roken en zou je het zelf ook wel geroken hebben...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.