stinken
#1
hai allemaal,

swift sedan 1.6 '92.

Als ik optrek met raam open dan stinkt het binnen naar uitlaatgassen,
is dit van een lekke uitlaat??
Wat denken jullie??

Reply

#2
jip ga er maar vanuit van wel de lucht blijft onder de auto hanegn en word naar binne gezogen
heb hetzelfde probleem maar volgende week heb ik geheel nieuwe uitlaat onder me swiffer en hoop er dan ook vanaf te zijn

is geen pretje die stank..
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#3
Check ook je pakking van je spruitstuk even. Kan ook zijn dan het spruitstuk zelf kapot is.
In ieder geval moet je het ergens voorin bij je uitlaat zoeken.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#4
idd. heb ik op dit moment ook ff last van.... echt smerig...puke bij lekt ie bij de verbinding tussen spruitstuk en kat....
Reply

#5
maar als je pijp lek hoor je dat toch wel neem ik aanPuzzled
Reply

#6
Quote:Originally posted by fastshadow
maar als je pijp lek hoor je dat toch wel neem ik aanPuzzled

Nee hoor, hoeft niet. Toen ik mn auto net had en voor de APK moest bleek dat de pakking tussen motor en spruitstuk en spruitstuk en kat zo goed als verrot waren. Ik had niks in de gaten... stupid
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#7
Komt omdat op die punten de doorloop door de buis zelf altijd nog beter is dan door het lek. Bij je einddemper is er veel meer tegendruk en dan kan het zijn dat de gassen via het lek naar buiten gaan omdat dat dan de weg van de minste weerstand is...denk ik. Wink
Reply

#8
die druk is overal t zelfde
maar t zou best kunnen dat je t niet hoord
Reply

#9
Druk overal gelijk, hm, zou kunnen, je uitlaatlijn wordt steeds dunner, kleiner volume dus, maar de temperatuur daalt en de druk dus ook, kan zijn dat de compensatie in volume ervoor zorgt dat de druk achter in de uitlaatlijn gelijk blijft...nou ja, whatver.
Reply

#10
Quote:Originally posted by Roalt
je uitlaatlijn wordt steeds dunner
Dat betekend juist lagere druk, want de gassen gaan dan sneller stromen -> lagere drukWink

Maar de eind demper geeft wel tegendruk dus dat zou eventueel wel voor kunnen zorgen dat de druk overal min of meer gelijk is.... (weet ik niet zeker)
Reply

#11
als je een vernouwing maakt maak je de druk hoger lijkt mij laat maar een 100 man door een klein deurtje rennen werk ni maar laat je ze door een loods deur gaan gaat makkelijker he..
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#12
Naja gassen zijn wat lastiger verhaal omdat het samendruk baar is, maar bij vloeistoffen heb ik bij mn studie altijd geleerd dat als je bij een bepaalde stoom (dus x aantal m^3/h) dat bij een dunne buis de snelheid hoger is en druk lager en bij een brede buis de druk hoger en de snelheid lager ligtWink

Al geeft een vernouwing idd wel WAT druk verhoging terplekke door wrijving...
Reply

#13
Quote:Originally posted by Snelle Jelle
Naja gassen zijn wat lastiger verhaal omdat het samendruk baar is, maar bij vloeistoffen heb ik bij mn studie altijd geleerd dat als je bij een bepaalde stoom (dus x aantal m^3/h) dat bij een dunne buis de snelheid hoger is en druk lager en bij een brede buis de druk hoger en de snelheid lager ligtWink

Al geeft een vernouwing idd wel WAT druk verhoging terplekke door wrijving...

Welke fles gevuld met gelijke delen water stroomt het snelste leeg, onder dezelfde omstandigheden:
- Een fles met de alleen de dop eraf gedraait
- Een fles met het bovenste deel (de trechtervorm) eraf geknipt



Maar goed, dat was eigenlijk de vraag niet, dus...
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#14
Kan het je wel uitleggen, maar daar is dit topic niet voorWink

Dus laten we maar weer ontopic gaan...
Reply

#15
Idd, stinken met die hap dus...Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.