Toeren GTi 16v
#1
Ik heb een vraagje Idea

Hoeveel toeren rijdt een GTi 1.3 16v als je 80 km/h uur rijd?
Ik ben namelijk alleen maar auto's gewend met meer cc inhoud en heb het idee dat deze blokjes hoger in toeren rijden met een 1300.
Reply

#2
Welke versnelling?Tongue Ik weet dat 120 in de 5de versnelling dat ie rond de 4000 toeren draait.
Reply

#3
Oh ja, in de 5de versnelling rij ik tussen de 2500 en 3000 toeren 80 km/h Tongue
Reply

#4
Ja klopt.Vanwaar deze vraag?
Reply

#5
Was gewoon ff nieuwsgierig 42.
Ik ben namelijk gewend dat een auto lager in toeren rijdt snap je?

Niks mis mee, wilde gewoon even weten of het klopte 39.
Reply

#6
ok , het klopt Wink
Reply

#7
heeft overigens niets met het aantal CC's te maken.
De GTi maakt meer toeren dan de gewone 1300 (de 1000 durf ik niet met5 zekerheid te zeggen) en de 1600.
De baleno 1800 maakt meer toeren dan de baleno 1600.
En een honda en mazda323f maken weer meer toeren dan een suzuki met dezelfde of kleinere motorinhoud.[/align]
(16-07-2011, 21:06)Maartje Wrote: Was gewoon ff nieuwsgierig 42.
Ik ben namelijk gewend dat een auto lager in toeren rijdt snap je?

Niks mis mee, wilde gewoon even weten of het klopte 39.

gewoon de 5 van een gs in de GTi bak zettenWink
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#8
En dat is plug and play? Maar verlies je dan geen vermogen met doortrekken wanneer je er een andere bak onder monteert?
Reply

#9
Je moet niet de gehele GS-bak eronder hangen, alleen de 5de versnelling overzetten in de GTI-bak, is hij wat rustiger op de snelweg, scheelt volgens mij 1000 toeren.
En ja dit is plug en play.
De verhoudingen van een GS-bak zijn anders als die van een GTI-bak dus zou ik gewoon de eerste 4 versnellingen van de GTI houden voor het snelle optrekwerk.Idea
Gang is alles, remmen is angst.
Reply

#10
Die janktoeren moest ik ook erg aan wennen. Mijn impreza maakte echt weinig toeren, als k op de snelweg zat amper 3000 dacht ik, over de WRX maar niet te spreken als hij in zn 6 rijdt...
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#11
Met mijn swift sedan 1.6 zat ik ook zo rond de 3500 toeren in zijn 5 bij 120 km/h, zelfde als bij mijn Baleno 1.8.

Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.