Posts: 165
Threads: 14
Joined: Jun 2010
hallo.
kan iemand mij vertellen wat de aanhaal momenten en volgorde zijn voor de kopbouten van een swift gti uit 94
ik heb al gezocht maar wil het graag zeker weten
alvast bedankt
Posts: 225
Threads: 12
Joined: Apr 2010
Auto: mk1, mk3, mx5 & Legacy
21-11-2010, 15:16
(This post was last modified: 21-11-2010, 15:18 by niels v.v.)
Voor gti (trouwens voor elke swift als ik autodata geloven mag);
Stadium 1, 30-35Nm
Stadium 2, 50-55Nm
Stadium 3, 70-75Nm
Volgorde staat er niet bij, wij hebben dit weekend bij een 1.0L het gewoon van binnenuit gedaan.
Bij een gti zijn het er 10, dus kan nog mooier dan als het er zijn 8 zijn.
Posts: 165
Threads: 14
Joined: Jun 2010
oke en.die auto rijd ook weer?:p haha iig bedankt . en aan wat voor bouten moet ik denken.. gewoon 6kant ?
Posts: 225
Threads: 12
Joined: Apr 2010
Auto: mk1, mk3, mx5 & Legacy
Nee, auto rijd nog niet, komt een ander blok in.
Je kan na mijn weten gewoon de oude bouten gebruiken of nieuwe (dezelfde), maar beslist geen andere bouten.
Posts: 391
Threads: 5
Joined: Jun 2009
Auto: Swift mk2 1.3 4WD
21-11-2010, 15:48
(This post was last modified: 21-11-2010, 15:49 by MrShifra.)
Aanhaalvolgorde cilinderkopbouten bij uitbouwen, inbouwen is in omgekeerde volgorde van uitbouwen:
Posts: 165
Threads: 14
Joined: Jun 2010
okee heel erg bedankt met die tekening,
maar wat voor bouten zijn het. gewoon los te draaien met een dop van de dop sleutel set
grte
Posts: 225
Threads: 12
Joined: Apr 2010
Auto: mk1, mk3, mx5 & Legacy
Ja, gewoon zeskant.
Handig die tekening, idd van binnen uit, maar maakt het dan uit hoe ze los gedraait moeten worden? Wij zijn toen aan een kant begonnen.
Posts: 165
Threads: 14
Joined: Jun 2010
ik denk dat ze in het midden beginnen om de kracht te verplaatsen zegmaar. anders duw je hem bol denk ik
Posts: 1.447
Threads: 39
Joined: May 2007
Auto: '89 GL, '07 Sym Shark RS
GTi kopbouten kun je hergebruiken geloof ik ja..
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50
Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Posts: 165
Threads: 14
Joined: Jun 2010
iemand nog tips voor het op tijd houden of zetten van de nokkenassen ..
Posts: 225
Threads: 12
Joined: Apr 2010
Auto: mk1, mk3, mx5 & Legacy
21-11-2010, 23:37
(This post was last modified: 21-11-2010, 23:39 by niels v.v.)
Wil morgen wel even een printscreen maken van de tekening.
Maar voor gti moeten ook alle poelies gelijk staan met merktekens zoals nokjes in de kleppendeksel, pijlen of strepen. Maar als je niks verzet of voor de zekerheid alles borgt, is er ook niks aan de hand.
Je kan ook even de workshop manuals downloaden, die wel ergens hier te vinden zijn, daar staan ook tekeningen en zelfs uitleg bij.
Heb zelf nog nooit en distributie riem vervangen van eeb gti en dit weekend pas eentje voor het eerst. Maar dit is wat ik weet.
Posts: 165
Threads: 14
Joined: Jun 2010
als je een printscreen kan maken ... graag alvast bedankt
Posts: 391
Threads: 5
Joined: Jun 2009
Auto: Swift mk2 1.3 4WD
Posts: 165
Threads: 14
Joined: Jun 2010
heel erg bedankt . hier kan ik wat mee ik snap alleen de zin : draai de krukkas aan de centrale bout 2 volle slagen rechtsom.. waarom zou dat zijn?
Posts: 391
Threads: 5
Joined: Jun 2009
Auto: Swift mk2 1.3 4WD
De krukas twee volle slagen draaien is een complete 4-takt cyclus.
Na het draaien moet je controleren of de merktekens weer met elkaar overeenkomen, indien dat het geval is dan heb je het goed gedaan.
Posts: 165
Threads: 14
Joined: Jun 2010
oke dit is dus een test voor jezelf... zodat je niet de zaak naar de kloten draaid met rijden?
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Da's een juiste -vrije- vertaling van de laatste zin van MrShifra
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 165
Threads: 14
Joined: Jun 2010
deze tekening is voor motoren tot 92.. de mijne is 94 klopt het dan nog?
Posts: 391
Threads: 5
Joined: Jun 2009
Auto: Swift mk2 1.3 4WD
Ja het klopt gewoon hoor, kun je gewoon gebruiken.
Posts: 165
Threads: 14
Joined: Jun 2010