aanhaalmoment
#1
hallo.

kan iemand mij vertellen wat de aanhaal momenten en volgorde zijn voor de kopbouten van een swift gti uit 94

ik heb al gezocht maar wil het graag zeker wetenIdea

alvast bedankt
Reply

#2
Voor gti (trouwens voor elke swift als ik autodata geloven mag);
Stadium 1, 30-35Nm
Stadium 2, 50-55Nm
Stadium 3, 70-75Nm

Volgorde staat er niet bij, wij hebben dit weekend bij een 1.0L het gewoon van binnenuit gedaan.
Bij een gti zijn het er 10, dus kan nog mooier dan als het er zijn 8 zijn.
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

#3
oke en.die auto rijd ook weer?:p haha iig bedankt . en aan wat voor bouten moet ik denken.. gewoon 6kant ?
Reply

#4
Nee, auto rijd nog niet, komt een ander blok in.
Je kan na mijn weten gewoon de oude bouten gebruiken of nieuwe (dezelfde), maar beslist geen andere bouten.
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

#5
Aanhaalvolgorde cilinderkopbouten bij uitbouwen, inbouwen is in omgekeerde volgorde van uitbouwen:

[Image: aanhaalmomentvolgorde.png]
[Image: DKBUEhx.jpg]
Reply

#6
okee heel erg bedankt met die tekening,

maar wat voor bouten zijn het. gewoon los te draaien met een dop van de dop sleutel set

grte
Reply

#7
Ja, gewoon zeskant.
Handig die tekening, idd van binnen uit, maar maakt het dan uit hoe ze los gedraait moeten worden? Wij zijn toen aan een kant begonnen.
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

#8
ik denk dat ze in het midden beginnen om de kracht te verplaatsen zegmaar. anders duw je hem bol denk ik
Reply

#9
GTi kopbouten kun je hergebruiken geloof ik ja..
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#10
iemand nog tips voor het op tijd houden of zetten van de nokkenassen ..
Reply

#11
Wil morgen wel even een printscreen maken van de tekening.
Maar voor gti moeten ook alle poelies gelijk staan met merktekens zoals nokjes in de kleppendeksel, pijlen of strepen. Maar als je niks verzet of voor de zekerheid alles borgt, is er ook niks aan de hand.
Je kan ook even de workshop manuals downloaden, die wel ergens hier te vinden zijn, daar staan ook tekeningen en zelfs uitleg bij.

Heb zelf nog nooit en distributie riem vervangen van eeb gti en dit weekend pas eentje voor het eerst. Maar dit is wat ik weet.
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

#12
als je een printscreen kan maken ... graag alvast bedankt
Reply

#13
Alstublieft.

[Image: 83408713.png]
[Image: 98982087.png]
[Image: 56599716.png]
[Image: 97102677.png]
[Image: 86259016.png]
[Image: 81463382.png]
[Image: 97727842.png]
[Image: DKBUEhx.jpg]
Reply

#14
heel erg bedankt . hier kan ik wat mee ik snap alleen de zin : draai de krukkas aan de centrale bout 2 volle slagen rechtsom.. waarom zou dat zijn?
Reply

#15
De krukas twee volle slagen draaien is een complete 4-takt cyclus. Wink
Na het draaien moet je controleren of de merktekens weer met elkaar overeenkomen, indien dat het geval is dan heb je het goed gedaan.
[Image: DKBUEhx.jpg]
Reply

#16
oke dit is dus een test voor jezelf... zodat je niet de zaak naar de kloten draaid met rijden?
Reply

#17
Da's een juiste -vrije- vertaling van de laatste zin van MrShifra
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#18
deze tekening is voor motoren tot 92.. de mijne is 94 klopt het dan nog?
Reply

#19
Ja het klopt gewoon hoor, kun je gewoon gebruiken.
[Image: DKBUEhx.jpg]
Reply

#20
oke thnx
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.