Wilco - Update
#1
Hallo,

ik ben Wilco Kramer, 20 jaar jong en rij sinds een half jaartje een Swift Gti!
heb nog niet zoveel veranderd aan men auto sinds de aankoop maar ben druk bezig om onderdelen te zoeken voor een Turbo Project! (turbo en intercooler zijn all binnen Biggrin) ben automonteur dus doe alles zelf op men werk!

Foto's komen nog!
Suzuki Swift Mk1 Automaat (bordeaux rood)
Suzuki Swift Mk1 GXI (Circuit bak) (bordeaux rood)
Reply

#2
Welkom hier! Foto's vanaf hyves is niet zo'n succes... Laat vooral weten en zien wat je met je turboproject gaat doen.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#3
welkom (:
'01-'04 Toyota Corolla '89 1.3 XLI R.I.P. steeg op stationair Thumbsdown
'04-'10 Audi A3 '96 1.8 5V 125 pk ingeruild voor :
'10-?? Suzuki Ignis '04 1.5 GTI sport 120 pk (piggyback +11 pk)
[Image: STA41192-1.jpg]
Reply

#4
hier eindelijk foto's die werken Biggrin

[Image: 38779464003_large.jpg]

[Image: 38779464001_large.jpg]

[Image: 38779464002_large.jpg]


ben eindelijk ook begonnen met het bouwen van een turbo blok! het idee is
dat ik een ander blok ga reviseren en die aanpassen voor turbo Smile
Reply

#5
Leuk wagentje, turbo project is nog leuker.
Specs van je toekomstige setup??
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#6
Mooie fotoś, eigenlijk ziet zoń Swift er verlaagd en verder redelijk standaard al heel gaaf uit.
Veel plezier hier!
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#7
Staat goed in de lak, zeg! Idd specs van je turboproject 39
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#8
vandaag is het eindelijk zover, na lang wachten haal ik vanmiddag m'n andere motorblok op Smile
het gaat om een kaal motorblok wat een paar kleine dingetjes mist (zoals paar klepstoters en nokkenas boutjes)

mijn idee is om dit blok zo goed als helemaal te reviseren en dan een turbo erop te zetten!

hier wat bezigheden waar ik de komende tijd wel druk mee ben Tongue

zuigers afdraaien
drijfstang lagers vervangen
krukas keerring vervangen
in en uitlaat poorten uitvrezen
in en uitlaat poorten polijsten
verbrandingsruimte (rond de kleppen) polijsten
kleppen opnieuw inslijpen
cilinderkop vlakken
uitlaat spruitstuk lassen
440cc injectoren
brandstofrails aanpassen voor externe brandstofregelaar
suzukird rally/race nokkenassen
4 pads race koppeling
Charade Gt-ti turbo (olie en water gekoeld)
frontmount intercooler
nieuwe dynamo
nieuwe startmotor
nieuwe oliepomp
nieuwe waterpomp
lichtervliegwiel
lichte underdrive poulie

foto's van het blok en de vorderingen komen wel Smile
Reply

#9
Welkom!

De turbo is alleen wat aan de kleine kantWink
[Image: 29257570233_large.jpg]
Reply

#10
Allereerst, nette auto !

Specslijst klinkt okee, maar ik denk dat de Daihatsu Charade turbo te klein voor een GTI is, die zal vrij snel uitgeblazen zijn... Ook kan ik nergens vinden hoe je de brandstofinspuiting onder boost gaat regelen (aftermarket ECU, piggyback?)
Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)
Reply

#11
deze swift is netjes man
en ben benieuwd naar je 2e blokWink



Reply

#12
de turbo is opzich niet klein! groter dan de Garrett die de meesten hier gebruiken (15...)
en mijn collega heeft een Charade Gt-ti en ik moet zeggen hij blaas erg hard, alleen begin hij pas rond de 3500 rpm.
opzich vind ik dit niet erg want het blokje alleen heeft onderin wel veel koppel en rij opzich toch veel in de hogere toeren Smile

(21-08-2010, 09:52)BaLeon Wrote: Allereerst, nette auto !

Specslijst klinkt okee, maar ik denk dat de Daihatsu Charade turbo te klein voor een GTI is, die zal vrij snel uitgeblazen zijn... Ook kan ik nergens vinden hoe je de brandstofinspuiting onder boost gaat regelen (aftermarket ECU, piggyback?)
Reply

#13
vandaag weer even bezig geweest met de cilinderkop en ben begonnen met de kleppen te demonteren! en moet zeggen deze waren aardig vies Tongue

[Image: 38779464005_medium.jpg]
Schone en vieze klep
[Image: 38779464007_medium.jpg]
uitlaatpoorten
[Image: 38779464004_medium.jpg]
cilinderkop
[Image: 38779464008_medium.jpg]
uitlaat kleppen gedemonteerd
[Image: 38779464006_medium.jpg]
Schone en vieze klep
Reply

#14
Mooie gti heb je daar 39

Zou alleen wel iets aan de gril doen. Denk dat een originele gril, eventueel zilver gespoten veel mooier staat.
En de deurgrepen horen origineel bij een gti volgens mij mee gespoten te zijn in de carrosserie kleur.

Voor de rest super mooie swift. Lak staat er mooi bij Wink Mooie plannen verder Biggrin
NHTV Breda University of Applied Science - Visual Art
Reply

#15
(24-08-2010, 19:44)Tommy Wrote: Mooie gti heb je daar 39

Zou alleen wel iets aan de gril doen. Denk dat een originele gril, eventueel zilver gespoten veel mooier staat.
En de deurgrepen horen origineel bij een gti volgens mij mee gespoten te zijn in de carrosserie kleur.

Voor de rest super mooie swift. Lak staat er mooi bij Wink Mooie plannen verder Biggrin

Dankje Biggrin

zo als hij er op die foto's bij staat heb ik hem gekocht, uiteraard wel een paar kleine aanpassingen gedaan maar kreeg hem met de deurgrepen zwart dus neem aan dat dat zo hoort Tongue
Reply

#16
(24-08-2010, 19:44)Tommy Wrote: En de deurgrepen horen origineel bij een gti volgens mij mee gespoten te zijn in de carrosserie kleur.
Nope, vanaf '95 (uit mijn hoofd) zijn ze origineel zwart ongeacht de kleur van de auto.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#17
(21-08-2010, 17:55)wilco145 Wrote: opzich vind ik dit niet erg want het blokje alleen heeft onderin wel veel koppel en rij opzich toch veel in de hogere toeren Smile

Ik weet niet, maar je rijdt zelf een GTI. Is het je niet opgevallen dat de meeste koppel JUIST hoger in de toeren is en niet lager? Deze blokjes komen pas tot leven als je de 4500 rpm grens bereiktWink.

Of je moet een 1,6 GTI blok erin hebben hangen. ( wat niet bestaat)

Geloof mij je heb meer profijt van een garret.

Maar goed, voor de rest ben je lekker bezig hoorWink. Mooie swift ja!
Reply

#18
(25-08-2010, 12:58)musQ Wrote:
(21-08-2010, 17:55)wilco145 Wrote: opzich vind ik dit niet erg want het blokje alleen heeft onderin wel veel koppel en rij opzich toch veel in de hogere toeren Smile

Ik weet niet, maar je rijdt zelf een GTI. Is het je niet opgevallen dat de meeste koppel JUIST hoger in de toeren is en niet lager? Deze blokjes komen pas tot leven als je de 4500 rpm grens bereiktWink.

Of je moet een 1,6 GTI blok erin hebben hangen. ( wat niet bestaat)

Geloof mij je heb meer profijt van een garret.

Maar goed, voor de rest ben je lekker bezig hoorWink. Mooie swift ja!

hij begint inderdaad bij 4500 het hardst te trekken maar daaronder vind ik dat hij ook wel voldoende trekkracht heeft! heb hem ook gechipt dus dan trekt ie wat meer onderin Smile maar uit eindelijk blijf ik toch bij mijn besluit om er een IHI turbo op te zetten! en mocht dat toch niet voldoen plug ik er gewoon een andere op Smile

en even buiten dit om! wie weet waar en wat voor olie leidingen voor de turbo je in je cilinderkop kan plaatsen?

alvast bedankt Wink
Reply

#19
Aan de distributiekant van je blok net onder de kleppendeksel inbusje eruit en tadaa olie aanvoer.
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#20
die had ik ook all gevonden Smile maar bedoel de olie leiding zelf waar kan je die weghalen?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.