Is deze rotor versleten
#1
Beste mensen,
Is deze rotor versleten? 1.0 liter dus levert minder energie dan een GTI (lijkt me). Dus kan minder slijtage hebben lijkt me.

Zit overigens vast met een kliksysteem bij mij (geen schroef dus).

[Image: img0675lt.jpg]
Reply

#2
volgens mij slijt dat niet zo snel hoor, als er wat aanslag opzit kan je het er even af vijlen zodat je het kale metaal weer ziet zodat hij weer goed contact heeft..

maar de pro's hiero hebben er ongetwijfeld meer verstand van
[Image: Swift-sig.gif]
AaaaaaaaiiiiiiTongue
Reply

#3
Zou hem vervangen, kijk ook even naar de contactpunten in de verdelerkap. Deze dienen nog helemaal rond te zijn. Kost niet zoveel zo'n rotor + verdelerkap, dus is wel de moeite waard.


gr,
Frank
Suzuki Swift 1.3L mk4 GLS (1997) 39
Reply

#4
Thanks voor antwoorden.
Puntjes in verdelerkap zijn een klein beetje ingesleten. Eerst zat er oxidatie op en kon je dat niet zien. Dus ik naar een automaterialenwinkel en verdelerkap laten zien en gevraagd of dit aan vervanging toe was. Medewerker: nee, beetje opschuren is voldoende. Maar nu blijkt nadat oxidatie is weggeschuurd dat puntjes klein beetje zijn ingesleten.

Ze zijn niet helemaal rond meer dus dan moeten ze vervangen worden?
Reply

#5
ff opschuren en gewoon terugplaatsen. Over het algemeen kunnen kleine ingesleten baantjes niet veel kwaad.
Reply

#6
Omdat de kosten relatief laag zijn voor een verdeelkap en rotor, zou ik ze gewoon vervangen. Neem dan gelijk de bougies mee. Dan ben je er zeker van dat dat voorlopig geen probleem hoeft te zijnIdea.
....Drivin' the Rival....
Reply

#7
Op die foto kun je niks zien:S..
Maar sluit me aan bij Marky, kost niet veel en is zo gepiept......
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#8
(17-05-2010, 19:34)Baby-Face Wrote: Op die foto kun je niks zien:S..

Hehe ik wou zeggen ik kan uit deze foto niet opmaken of dat de rotor versleten is, maar de rotor verslijt niet zo snel als de verdeler die is vaak wat eerder aan de beurt Wink

Reply

#9
En hoe snel verslijt zo'n verdeler dan? want het is toch neit echt iets waar je rekening mee moet houden met onderhoud toch? (of ik ben zo dom Tongue)
Suzuki Swift GTi '92 (R.I.P.)
Subaru Justy GX AWD '97 (in Rebuild)
Volkswagen Polo Steilheck '90 (For Sale)
Lexus IS200 '05 (Daily)
Reply

#10
Wel degelijk iets waar je rekening mee moet houden. Als de verdeler + rotor erg versleten zijn, start je auto gewoon niet meer op een gegeven moment Wink

Qua onderhoud, zo nu en dan even kijken of de contactpunten nog rond zijn. Zo niet, dan even vervangen (zijn de kosten echt niet).


gr,
Frank
Suzuki Swift 1.3L mk4 GLS (1997) 39
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.