Posts: 73
Threads: 10
Joined: Mar 2010
17-05-2010, 16:49
(This post was last modified: 17-05-2010, 16:51 by Sjaak.)
Beste mensen,
Is deze rotor versleten? 1.0 liter dus levert minder energie dan een GTI (lijkt me). Dus kan minder slijtage hebben lijkt me.
Zit overigens vast met een kliksysteem bij mij (geen schroef dus).
Posts: 220
Threads: 3
Joined: Nov 2008
Auto: Suzuki Swift 1600 AUT MK4
volgens mij slijt dat niet zo snel hoor, als er wat aanslag opzit kan je het er even af vijlen zodat je het kale metaal weer ziet zodat hij weer goed contact heeft..
maar de pro's hiero hebben er ongetwijfeld meer verstand van
Aaaaaaaaiiiiii
Posts: 282
Threads: 23
Joined: Jul 2007
Auto: Suzuki Swift 1.3 GLS mk4
Zou hem vervangen, kijk ook even naar de contactpunten in de verdelerkap. Deze dienen nog helemaal rond te zijn. Kost niet zoveel zo'n rotor + verdelerkap, dus is wel de moeite waard.
gr,
Frank
Suzuki Swift 1.3L mk4 GLS (1997)
Posts: 73
Threads: 10
Joined: Mar 2010
Thanks voor antwoorden.
Puntjes in verdelerkap zijn een klein beetje ingesleten. Eerst zat er oxidatie op en kon je dat niet zien. Dus ik naar een automaterialenwinkel en verdelerkap laten zien en gevraagd of dit aan vervanging toe was. Medewerker: nee, beetje opschuren is voldoende. Maar nu blijkt nadat oxidatie is weggeschuurd dat puntjes klein beetje zijn ingesleten.
Ze zijn niet helemaal rond meer dus dan moeten ze vervangen worden?
Posts: 7
Threads: 2
Joined: Apr 2010
ff opschuren en gewoon terugplaatsen. Over het algemeen kunnen kleine ingesleten baantjes niet veel kwaad.
Posts: 1.170
Threads: 14
Joined: Dec 2004
Auto: Honda Civic 1.4
Omdat de kosten relatief laag zijn voor een verdeelkap en rotor, zou ik ze gewoon vervangen. Neem dan gelijk de bougies mee. Dan ben je er zeker van dat dat voorlopig geen probleem hoeft te zijn
.
....Drivin' the Rival....
Posts: 1.447
Threads: 39
Joined: May 2007
Auto: '89 GL, '07 Sym Shark RS
Op die foto kun je niks zien:S..
Maar sluit me aan bij Marky, kost niet veel en is zo gepiept......
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50
Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Posts: 1.412
Threads: 21
Joined: Mar 2007
Auto: v40 t & Fiat CoupƩ 2.0 t
(17-05-2010, 19:34)Baby-Face Wrote: Op die foto kun je niks zien:S..
Hehe ik wou zeggen ik kan uit deze foto niet opmaken of dat de rotor versleten is, maar de rotor verslijt niet zo snel als de verdeler die is vaak wat eerder aan de beurt
Posts: 159
Threads: 6
Joined: Sep 2009
Auto: Swift 1.300 GTi
En hoe snel verslijt zo'n verdeler dan? want het is toch neit echt iets waar je rekening mee moet houden met onderhoud toch? (of ik ben zo dom
)
Suzuki Swift GTi '92 (R.I.P.)
Subaru Justy GX AWD '97 (in Rebuild)
Volkswagen Polo Steilheck '90 (For Sale)
Lexus IS200 '05 (Daily)
Posts: 282
Threads: 23
Joined: Jul 2007
Auto: Suzuki Swift 1.3 GLS mk4
Wel degelijk iets waar je rekening mee moet houden. Als de verdeler + rotor erg versleten zijn, start je auto gewoon niet meer op een gegeven moment
Qua onderhoud, zo nu en dan even kijken of de contactpunten nog rond zijn. Zo niet, dan even vervangen (zijn de kosten echt niet).
gr,
Frank
Suzuki Swift 1.3L mk4 GLS (1997)