bodykit vervangen
#1
hallo,

Ik heb een Suzuki Swift 1.3 GLX uit 1999 39.
Ik wil graag mijn bodykit vervangen naar een iets sportiever uiterlijk.
Nu ben ik op zoek gegaan naar voor en achterbumpers maar kan er geen uit mijn jaar vinden (1999). Mijn vraag is of dat jullie weten waar ik deze bodykit kan bestellen en/of anders een bodykit van een wat ouder model ook op mijn auto past?

ik wacht het af en alvast bedankt

gr. wessel
Reply

#2
Je kan bij RV engineering een lip bestellen die je onder je bumper kan zetten en anders zul je een bumper van een ouder type moeten aanpassen. Het kan wel ik heb namelijk zelf een Fibersports onder een swift uit 1999. Dus het is mogelijk.

Als je achterlichten hebt van een ouder type zul je alleen de stekkers moeten om solderen en moet het volgens mij voor de rest passen. Voor kan je een soort zelfde truc uithalen maar dan moet je schermen koplampen en een motorkap hebben dus dat is een kostbare bezigheid. Anders bumper aanpassen.
http://gtracer.net/profiles/markluitjes
Check out my carlot at GTRacer
Reply

#3
ik heb hier nog een rascal voorbumper liggen (nog nieuw en de laatste van bosch polyester) die zonder problemen op de jouwe moet passen.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#4
oh das mooi!!
ik was inderdaad op zoek naar zo'n rascal kit.
hoeveel zou je er voor willen hebben?
en moet ik er nog speciaal gereedschap voor hebben?
Reply

#5
je hebt Message
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#6
ik heb nog een complete MK3 neus voor je liggen.. of ging het niet over die neus..?
laat maar weten want hij gaat snel weg..

[edit] sorri volgens mij is het een MK2..
[Image: Swift-sig.gif]
AaaaaaaaiiiiiiTongue
Reply

#7
HEb je Mk2 neus?? Rood??
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#8
Een glx? Da's een 5-deurs model. Een complete Rascal set passend maken is op zijn zachtst gezegd uitdagend... Maar het kan wel!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#9
ik heb nog een L + R rascal zijkant liggen die van de justy af komt voor weinig.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#10
(12-04-2010, 23:28)The Force Wrote: Een glx? Da's een 5-deurs model. Een complete Rascal set passend maken is op zijn zachtst gezegd uitdagend... Maar het kan wel!

ff een plaatje gejat van een 5-deurs met rascal voorbumper:
[Image: SDC10213-klein.jpg]
een rascal set op de zijkant van een 5-deurs pas maken? door laten lopen over de deur? Dat wordt geen porem!
Reply

#11
(14-04-2010, 16:01)Pauluzz Wrote:
(12-04-2010, 23:28)The Force Wrote: Een glx? Da's een 5-deurs model. Een complete Rascal set passend maken is op zijn zachtst gezegd uitdagend... Maar het kan wel!

ff een plaatje gejat van een 5-deurs met rascal voorbumper:
[Image: SDC10213-klein.jpg]
een rascal set op de zijkant van een 5-deurs pas maken? door laten lopen over de deur? Dat wordt geen porem!

Dat wordt geen gezicht? wacht maar als ik er klaar mee ben Wink
Reply

#12
Succes ermee!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#13
En keep us posted...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#14
(12-04-2010, 19:08)coltshadow89 Wrote: ....
ik was inderdaad op zoek naar zo'n rascal kit.
...
en moet ik er nog speciaal gereedschap voor hebben?
Een goed gevulde bankrekening en geduld 39


coltshadow89 Wrote:Dat wordt geen gezicht? wacht maar als ik er klaar mee ben Wink
Bluf... Biggrin
Van de ongeveer 5% van de mensen die hier met mooie plannen over een rascal kit komt zet dit ook daadwerkelijk door.
Dus het zal mij benieuwen Wink
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#15
(14-04-2010, 22:51)WireWess Wrote: Bluf... Biggrin
Van de ongeveer 5% van de mensen die hier met mooie plannen over een rascal kit komt zet dit ook daadwerkelijk door.
Dus het zal mij benieuwen Wink

Ik zou hem juist aansporen, want ben benieuwd hoe wat en hoe het er uit ziet....
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#16
Als ik bekijk wat ik nu straks kwijt ben aan standaard rascal sideskirts en rascal voor- en achterbumper custom maken, moet hij echt een dikke bankrekening hebben om die hele set op een 5-deurs pas te maken! En als hij dat daadwerkelijk heeft, had hij denk ik wel wat anders gereden als een 5-deurs swift....

Ook ik ben heel benieuwd hoe het uit zou pakken hoor, net als dat ik benieuwd ben hoe het op een cabrio zou staan... of hoe een swift sedan met 2-deuren uit zou pakken... maar niemand die het doet omdat het gewoonweg veel meer geld kost dan het opleverd... Zoals Wess al zei, van iedereen die schreeuwd met een rascal aan de slag te gaan zet maar 5% door. En als ik kijk naar de 2 rascals die nu in aanbouw zijn, beide eigenaren hebben nooit van te voren lopen schreeuwen dat ze aan een rascal zouden gaan beginnen....

En naast dat ben ik nog steeds van mening dat rascal skirts en achterbumper op een 5-deurs geen porem wordt!

gewoon mijn 2 centjes Smile
Reply

#17
Ook wij mogen ons scharen in een klein groepje dat ooit een Rascal set hebben gemonteerd.
Het bewijs:

[Image: rascalnew.jpg]

Ik blijf het één van de mooiste bodykits vinden voor een Swift. Maar... het is al een monsterklus om op een 3 deurs Swift te plaatsen en de kosten hebben de neiging om extreem uit de pan te rijzen, mede door de vele aanpassingen die er aan de auto gedaan moeten worden.
Om de Rascal set op een 5 deurs te maken is in mijn nobele opinie, compleet gekkenwerk en ik vraag me eerlijk gezegd af of je het juiste resultaat er mee zou bereiken.
Aan de andere kant... pioniers moeten er altijd zijn, dus waarom niet? Succes in ieder geval.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#18
Theoretisch is het mogelijk, maar je blijft aanpassen dan. Of het mooi wordt is een ander punt... De naad over de achterdeur moet gewoon 100% zijn want dat zie je meteen.

Succes in ieder geval!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.