Klep in uitlaat
#1
Onder mijn swift zou ik een extra uitlaatpijp langs mijn middendemper willen maken. (een pijp die mijn middendemper omzeilt en weer aansluit op de gewone uitlaat) Daar wil ik weer een klep tussen hebben zodat ik kan kiezen tussen gedempt of ongedempt. (dus door de demper of door de pijp langs de demper). Weet er iemand of zo'n soort klep ergens te krijgen is?
En krijg ik problemen met de apk als ik eventueel mijn middendemper gewoon weghaal?

alvast bedankt
Suzuki Swift 1.3 GS 1999 That's the way i drive!!
Reply

#2
nee als je je middendemper weghaalt kom je gewoon door apk als het maar gas dicht is
green machine
Reply

#3
Maar heeft dit niet te maken met het aantal decibel dat je mag maken?
Suzuki Swift 1.3 GS 1999 That's the way i drive!!
Reply

#4
niet dat ik weet had hem er zelf ook onderweg maar nooit problemen gehad
green machine
Reply

#5
politie kan moeilijk doen over DB's,
voor de APK maakt dat niets uit
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#6
(17-03-2009, 21:03)Michaelmagielse1988 Wrote: Onder mijn swift zou ik een extra uitlaatpijp langs mijn middendemper willen maken. (een pijp die mijn middendemper omzeilt en weer aansluit op de gewone uitlaat) Daar wil ik weer een klep tussen hebben zodat ik kan kiezen tussen gedempt of ongedempt. (dus door de demper of door de pijp langs de demper). Weet er iemand of zo'n soort klep ergens te krijgen is?
En krijg ik problemen met de apk als ik eventueel mijn middendemper gewoon weghaal?

alvast bedankt

als je het dan toch doet laat dan een electrische klep ertussen zetten.
alleen 1 tip ga niet lopen knallen in hoge toeren met dat ding dichtTongue
Reply

#7
Ja, die klep is te krijgen bij iedere automaterialenzaak.
Jij bent een van de weinigen die echt begrijpen waar deze klep voor bedoeld is.

In amerikaanse Muscle Cars wordt zo'n systeem ook gebruikt om bij hogere toeren de restrictie van de dempers te omzeilen. Je hoort de auto dan ook ineens "schreeuwen" vanaf een bepaald toerental.

Als je deze klep in lijn zet met de uitlaat heeft 'ie véél minder effect en kan deze de motor te veel tegendrik geven zodat het systeem over de flos gaat.
T-stuk voor de middendemper, een deel naar de originele uitlaat, een deel afsluiten d.m.v. deze klep.
De uitlaatgassen vloeien langs de weg van de minste weerstand, dus als je de klep opent is er veel lawaai en een goede flow.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#8
Op het Subaru forum hebben ze net een groepsaankoop met Varex dempers gedaan. Linkje naar de site.
Hoewel er geen pasklare uitlaten voor Suzuki's zijn, zou je natuurlijk wel zoiets kunnen maken.

Linkje naar een JoeToeb filmpje
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#9
waarom de middendemper omzeilen? je zult dan namelijk geen verschil horen.

ik reed met mn GS met een kat en middendempervervanger maar een standaart uitlaat....geluid was iets ruwer....maar niet harder

tevens zit er geen restrictor in de middendemper van een swift dus wat betreft vermogen heeft het ook geen zin.
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#10
Zo`n klep is te krijgen bij Arco, www.stylingstuff.nl Wink Maar vergis je niet het is niet plug and play. Je zult zowiezo zelf al 2 flenzen moeten maken. Ik heb er ook voor gekeken maar toch van afgezien omdat het toch iets makkelijker lijkt dan dat het in werkelijkheid is.

Reply

#11
ik denk niet dat hij zo'n klep bedoelt.
Volgens mij wil hij een Y stukje voor zijn middendemper plaatsen. Het ene stukje gaat de demper in, het andere komt op een gewone pijp uit die langs de middendemper loopt. Na de demper komt weer een Y stukje waar die losse pijp en de demper weer samen komen en zo verder gaat in de uitlaatlijn. In dat eerste stuk wil hij volgens mij een klep zetten om zo te bepalen of het uitlaatgas door de demper gaat of door de gewone pijp.

boven komt het uitlaatgas naar binnen. Dan is het groene de klep die de losse pijp afsluit. Het uitlaatgas gaat nu dus door de demper (rood) naar beneden waar het weer in de gewone uitlaatlijn komt. Als de groene klep wordt omgezet, gaat het uitlaatgas door de losse pijp (ongedempt)
Correct me if i'm wrong
[Image: klepinuitlaat.jpg]
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#12
Klopt, maar als hij die klep in de bye-pass zet, krijg je hetzelfde effect!

De gassen nemen automatisch de weg met de minste weerstand. Als hij die klep dicht doet, gaan bijna alle gassen door de demper heen. Als de klep open is, is de tegendruk in de bye-pass kleiner dan de demper en zal meerendeel van de gassen via de bye-pass gaan...
Reply

#13
Ja engeltje klopt dat was de bedoeling maar ik zie er toch vanaf omdat het veelste veel werk is om het goed passend te krijgen. Heb nu een afspraak gemaakt voor volgende week voor 80 euro gaat demper er compleet tussenuit.

VR ik weet niet hoe je er aan komt dat het geen verschil maakt om demper weg te halen. Ik heb namelijk ook al andere einddemper. En het heet niet voor niets een DEMPER dus het zal echt wel schelen. of zie ik het verkeerd? En als je een middendemper/vervanger hebt is hij dus nog steeds gedempt en maak het inderdaad niet veel uit.
Suzuki Swift 1.3 GS 1999 That's the way i drive!!
Reply

#14
Zit nogal een flink verschil tussen middendemper en einddemper kerel Wink
Reply

#15
Blaze: Als je de einddemper vervangt heb je al behoorlijk zwaarder geluid.
Is dit met je middendemper niet dan?
Deze dempt toch ook? anders heeft hij geen nut toch?
Dus ik weet niet wat volgens jou het 'flinke' verschil is?
Suzuki Swift 1.3 GS 1999 That's the way i drive!!
Reply

#16
een middendemper kijk je recht doorheen.

als je echt verschil wilt in geluid en vermogen zou ik de bypas bij de katalisator drukken.

of een einddemper nemen die alleen hoog in toeren begint te blêren.
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#17
Ik dacht dat er schotten inzaten?
Maar goed hij gaat er volgende week donderdag onderuit dus we zien het vanzelf.
Ik wilde eerst ook me cat. weghalen maar dat mag niet want hij moet er onder zitten voor de keur.
Suzuki Swift 1.3 GS 1999 That's the way i drive!!
Reply

#18
katvervanger maken en ieder jaar even wisselen, is maar 4 boutjes

meestal kwam ik er zonder kat ook nog wel door de test heen (optisch was hij wel aanwezig)
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#19
middendemper van swift/baleno zijn zogenaamde absorbtiedempers, basicly; het is een buisje met allemaal gaatjes erin met daarachter dempingswol, thats it.. echter zit er wél een restrictie in, maar dit doet weinig kwa geluidWink
Reply

#20
in die van een baleno zit een ristrictie, in die van een swift nietSmile
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.