APK regels (Staat toch wel wat in...)
With the changes you name here I don't expect any problems with the RDW. As long as your exhaust db's don't exceed the normal values for your stock car, this shouldn't be a problem. What kind of car are you talking about? Because if it wasn't sold here you get a different set of specifications that you have to meet up to.
Reply

(06-12-2010, 17:18)Mafkikker Wrote: With the changes you name here I don't expect any problems with the RDW. As long as your exhaust db's don't exceed the normal values for your stock car, this shouldn't be a problem. What kind of car are you talking about? Because if it wasn't sold here you get a different set of specifications that you have to meet up to.

Thank you so much. It´s an accord sold in Austria and I forgot to mention the aftermarket exhaust and manifold. Thus yes, the car is indeed a little bit louder than stock and has emission class euro1. I only use it for track days and time attacks and never push it on public roads. I would be pleased to show a picture and details of all critical parts but don´t know how to post pics here.
Reply

if the car is only for use on a track or on private ground, you don't need to register the car. But that also means that it is never allowed on the public road. Not even to ride it up a trailer. It also means that the car is way more difficult to sell afterwards.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

I do not think it will give any problems. As long as it is registered with plates in europe importing will not give big problems.....
Reply

Thank you for all replies so far, mates. You should know that in Austria we are not allowed to change a single screw on a car without administrative decision. If yes, than only in combination with expert´s reports, material reports and expensive tests. Not even the wheels if they are a different brand but same dimension.

Picture of the car we are talking about: http://www.pictureupload.de/originals/pi...C00390.JPG

I have looked up the details in the cars original certificate of conformity which have changed due to the modifications:

emissions
stock CO: 0,391 g/km, HC+NOx: 0,133 g/km / now CO: 0,02%, HC: 9ppm ?? (always passes annual emissions test in Austria although slightly worse than stock)

ground clearance
stock 13cm / now 10cm

wheels
stock 17x7JJ offset55 / now 17x8JJ offset35

modifications:
header + complete stainless steel exhaust
200 cell metal catalytic converter instead of stock 600 cell ceramic cat.
open air intake
other electronic controle unit
biger brakes at the front
Bilstein adjustable shocks and springs
lightweight gel battery

I have neither the official papers or reports about these parts nor assembly invoices as I built in everything with a friend of mine. Thus I desperately need to know which parts I should change before I move to you.
Reply

I have seen cars with greater modifications come in to holland. This car will give no problems I think.

I have no idea what modification will give problems. Maybe the catalytic. If you have the paper on that one it will be no problem.

There are a few more of this cars in holland with bigger mods.... So no worry just drive to the RDW and I hope you will get a set of plates soon!39
Reply

I don't think it will give any problems..
If so, they will tell you what to change and you can come back later.. When they tell you things are not allowed, it will only be very small things i think...

EDIT:
Nice car by the way, but why ask these questions on a Suzuki forum??
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

Because suzuki drivers are smarter than honda drivers 3442Winkdevil
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

(07-12-2010, 21:46)Baby-Face Wrote: I don't think it will give any problems..
If so, they will tell you what to change and you can come back later.. When they tell you things are not allowed, it will only be very small things i think...

EDIT:
Nice car by the way, but why ask these questions on a Suzuki forum??

Well, apk regulations apply for all brands similarly and the google search has brought me to your forum in the first run.

To sum up, there are no general requirements for minimum ground clearance, material properties of aftermarkets parts etc? I am positively surprised about your helpfulness. If it is not too much off topic and anybody should be interested in, here is a short vid of my last time attack at the Hungarian GP circuit: http://www.youtube.com/watch?v=kwZVPNktXaE kind regards
Reply

No requeremenst. But everything needs to be fitted properly! But if I see your video this should be the case42
Reply

Ik vroeg me af hoe het zit als je een turbo plaatst op een N/A blokje?
Geven ze bij de apk keuring door aan rdw dat bijvoorbeeld het vermogen niet meer klopt?
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

hoe willen ze dat meten? Kheb nog nooit een rollerbank bij de apk gezienWink
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

(08-12-2010, 15:29)engeltje Wrote: hoe willen ze dat meten? Kheb nog nooit een rollerbank bij de apk gezienWink

Ik wel, maar die was voor de remkracht Idea
Reply

Zou een goedkope Dynotest worden Biggrin
Es Aa Drie Één Nul
Reply

Verwacht ook niet dat elke apk garage dat met een dyno doet maar eerder zo van op de gok.
Met meer vermogen worden de remmen en het chassis meer belast.
Ik verwacht geen grote toename maar toch.
Dus jullie denken of weten dat het geen problemen gaat op leveren?
Ik heb nog 3 kwart jaar te gaan maar liep er al een tijdje mee rond.
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

Een vraagje over de banden, mag er op de voor of achter as links en rechts een verschillende band zitten qua merk en type (formaat is wel gelijk)?

Ik weet dat het verschil "kan" geven in het rij gedrag, maar weet zo niet of dit ook daadwerkelijk word gekeurd?
Suzuki Swift GTi '92 (R.I.P.)
Subaru Justy GX AWD '97 (in Rebuild)
Volkswagen Polo Steilheck '90 (For Sale)
Lexus IS200 '05 (Daily)
Reply

Ja dat mag, er moeten alleen "dezelfde" banden onder zitten per as.
Dus maat en type (doorgaans altijd radiaal banden) gelijk. Merk maakt niets uit.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Oke, thnx, scheelt weer een hoop zoekwerk naar die band van me maat welke nergens meer te verkrijgen is.
Suzuki Swift GTi '92 (R.I.P.)
Subaru Justy GX AWD '97 (in Rebuild)
Volkswagen Polo Steilheck '90 (For Sale)
Lexus IS200 '05 (Daily)
Reply

(20-08-2005, 14:09)Mafkikker Wrote: Het is aan de keurmeester om te beoordelen of er, na de door jouw uitgevoerde bewerking, nog wel aan deze eisen wordt voldaan. Hij is trouwens ook degene die een veto uit kan spreken als blijkt dat er vanuit de bestuurderspositie onvoldoende uitzicht is door de met folie beplakte ruiten. Het gaat bij deze beoordeling dus niet om het percentage lichtdoorlaatbaarheid van de folie, zoals vaak ten onrechte wordt gedacht. Folie kan erg donker zijn maar als de bestuurder naar alle kanten goed uitzicht heeft is het wettelijk en APK-technisch gezien geen enkel probleem.



dit stukje pak ik effe mee je mag je achterramen zo donker maken als je zelf wilt, er hoeven niet eens ramen te zitten (denk hierbij aan vrachtwagens of dichte combo's of personenbusjes in "werk" uitvoering) de bestuurdersraam en passagiersraam MOETEN een lichtdoorlatendheid van MINIMAAL 55% bedragen anders wordt het ZOWIEZOW afgekeurd wat de voorraam betreft, daar mag folie op ALLEEN geen eigen folie dit MOET vanuit de fabriek die voorramen maakt, en die MOET een lichtpercentage van (volgens mij) MINIMAAL 60% of hoger (pin me er niet helemaal op vast) licht doorlaten, waarom moet het vanuit de fabriek? goede vraag, omdat het uiteraard je voorraam is MOET het uit de fabriek omdat hun jou filmrol (tussen je binnen en buitenraam) vervangen voor de door jou gewenste percentage folie, en omdat het NIET standaard en dagelijks wordt gedaan is het HARSTIKKE duur (een normale ruit van een doorsnee auto die in meerdere auto's past is gemiddeld, pak hem beet hou hem vast een euro'tje of 150 ofzo maar varieert ENORM kwa prijs, dus als je dan een SPECIALE voorruit wilt kan het wel is heel hoog oplopen, tot in de 100 de euro's 400 euro zou een koopje zijn maar het is duurder) en dat is dan ZONDER montage en waarschijnlijk zonder verzendkosten (die ook niet 100% veilig is, het vervoeren uiteraard) dus dan moet je ook NOG naar een autotaalglas of carglass of een andere autoruitenzetter (persoonlijk kies ik voor autotaalglas mede omdat ik er gewerkt heb en weet dat het met zorg wordt gedaan) waar je ook nog is extra voor moet betalen omdat een voorruit verwisselen wel een aardig centje kost en als je JUIST alleen wisselt bij een autoruitenzetter is het in bijna alle gevallen GEEN verzekeringswerk, wat dus betekent dat je dus ALLES zelf kan betalen, in plaats van alleen je eigen risico (een voorraam met het officele dealer logo kan trouwens alleen door een dealer besteld worden, en is ook weer duurder volgens mij was een voorruit van een transporter 150 euro en meneer wou hem perse van de dealer hebben, was meneer gewoon 250 euro kwijt PUUR EN ALLEEN door het officele logo van de dealer)

Al om het al, om een lang verhaal kort te maken, je mag je AL je achterramen zo donker maken als je zelf wilt.
Je voorruiten (zijruiten dus) moeten een lichtpercentage van MINIMAAL 55% hebben. (Als de politie kwaad wilt dan kunnen ze je voorruiten zijramen dus, testen met een speciale meter die zetten ze op 3 punten maar als ze hem al in het midden zetten en het slaat al te donker uit dan kan je het al vergeten en een boete te gemoet zien komen, maar ze zijn verplicht om je raam om 3 punten te controleren op je lichtdoorlatendheid, sommige agenten zijn dan zo, als het te donker is dat ze je een waarschuwing geven ALLEEN dan moet je je folie TER PLEKKE verwijderen ze blijven er dan zelfs bij staan zodat je dus niet liegt, echter van die windspoilers die zie je veel op vrachtwagens daar kan de politie je NIET op bekeuren)
Je voorRAAM MOET uit de fabriek komen en ALLEEN uit de fabriek maar is stik stervens duur, en je zal er daarom dus ook weinig auto's zien rijden met getinte voorraam, en het vervangen is het zelfde prijskaartje alleen een nieuwe raam is dus wederom hartstikke duur en dus niet rendabel.

Ik weet deze wijsheid allemaal omdat ik bij autotaalglas heb gewerkt en daar leer je zulke dingen dus, en ondanks dat ik niet al te fijn met me werkgever daar heb gebroken kom ik nog wel steeds naar autotaalglas weliswaar een ander filiaal maar daar zit ik niet mee, en er is wel een verschil tussen autotaalglas en carglass, autotaalglas is een friendschare (of hoe noem je dat ze hebben hun eigen potje en alle winst is voor de eigenaar zelf) en carglass pakt met hun alle uit 1 grote pot (daarom zie je ook zo achterlijk veel reclame van hun op tv en radio) en als je bij een autotaalglas werk, dan zie je ook dat er NAUWELIJKS tenzij niet anders mogelijk is op de voorruit gekit wordt MAAR juist op de auto ook omdat het makkelijker en veiliger is, en carglass leert iedereen aan om op de voorruit te kitten waarom? geen idee alleen weet ik wel dat als je kit knoeit van het raam op de auto dat je het haast niet weg kan krijgen, en daarom kit autotaalglas dus op de auto.

nou ik hoop jullie dus ook effe te hebben wakker geschud, met deze informatie

PS wat betreft de voorruit met scheur.

als je een A4tje tegen je voorruit plakt (op normaal doorkijk niveau) en daar goed door heen kan kijken wordt het als nog goedgekeurd hoe je scheur ook loopt en of je scheur ergens kruist met een andere scheur maakt niks uit zolang het niet in je zicht zit is het APK technish gezien goed, ook de hoeveelheid sterren (met uitlopers dus scheurtjes en scheuren) maakt niet uit zolang het maar niet in je gezichtsveld zit is het allemaal prima sterker nog.
Al zou er een stoeptegel tegen je voorruit komen en is de passagierskant naar zijn moeren maakt niks uit zelfs de politie mag je er GEEN bekeuring voor geven want het zit niet in je gezichtsveld, maar zodra er 1 scheur WEL in je gezichtsveld zit dan krijg je WEL een bekeuring, zolang er dus geen scheur in je gezichtsveld zit kunnen ze je niks maken alleen maar adviseren om je een nieuwe voorruit er in te laten zetten.

Nou jongens veel leesplezier en doe er vooral je voordeel mee!!

Groetjes Michel
(21-11-2005, 22:30)pietah Wrote: om nog even terug te komen op de binnenspiegel..
een binnenspiegel is altijd verplicht, echter wanneer je geen goed zicht hebt naar achter is ook de rechterbuitenspiegel verplicht.

Achum, een binnenspiegel is NIET verplicht denk hierbij aan een vrachtwagen die heeft toch ook geen binnenspiegel?? de chauffeur hoeft echt niet te zien wat er achter hem gebeurt en de binnenspiegel kan je bij een vrachtwagen NIET eens monteren omdat hier GEEN bevesteging voor op de voorraam zit, tegenwoordig hebben VEEL (maar niet allemaal) een achteruitkijkcamera, echter is deze ook NIET verplicht het is puur en alleen om de chauffeur te helpen, let hier maar is op als je in de file staat op een 2 baans weg kijk maar is naar binnen in de cabine of probeer het beter als je op een 3 baans in de file staat (stil staat uiteraard) dan zie je GEEN binnenspiegel en in veel gevallen GEEN achteruitkijkcamera omdat deze dus NIET verplicht is, personen auto's hebben bijna standaard een binnenspiegel om het makkelijker te maken voor de bestuurder, al om het al is een binnenspiegel dus NIET verplicht sterker nog je ken je binnenspiegel er zelfs afhalen (behalve bij de suzuki swift 2009 die zit bevestigt aan het dak maar alle binnenspiegels die bevestigt zitten op de voorraam (zonder automatische regendetectie) kan je er heel gemakelijk afhalen is geen probleem :: VOORBEELD bij een VW zonder automatische regendetectie kan je de binnenspiegel met een kwartslag draaien ZO in je hand hebben ::

DUSSSSSSSSSSSSSS

een binnenspiegel is NIET verplicht als je een rechterbuitenspiegel hebt en andersom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

als je geen rechterbuitenspiegel hebt is een binnenspiegel WEL verplicht

veel suc6! en geloof me maar google het anders maar ENJOY!!!

Groetjes Michel
(08-01-2009, 11:28)Eddol Wrote: Is het niet zo, dat auto's vanaf 05 oid sproeiers hebben voor hun koplampen als ze xenon hebben.

Dat klop maar dan moet de xenon vanuit de fabriek ingebouwd zijn anders zit het er niet op.
Het is niet officeel verplicht maar wel makkelijker dan kan je bijvoorbeeld 1 weekje wasstraat overslaan en gewoon je koplampen sproeien en weer goed zicht heb en krijgt.
Mijn auto heeft ook xenon aftermarkt (dus zelf ingebouwd) MAAR mijn auto gaat elke WEEK op een maandag door de wasstraat, ik heb ook een wasabonement van 3 maanden bij, De Walvis (nu een tijdelijke actie van hun omdat het nieuw is)
Ik heb ook xenon gekocht die GEEN strooilicht geven zelf gevraagd aan de verkoper die was aan het zoeken en kwam verschijdene tegen in zijn systeem en kon mij garanderen dat de xenon die ik er heb ingebouwd GEEN strooilicht geven, en voor zo ver ik kan zien geeft het ook geen strooilicht.

Dus het zou officeel WEL moeten maar hoeft niet omdat mensen dus xenon aftermarkt kopen en dus zelf inbouwen de politie kan je wel een beuring geven als je verlichting NIET goed is afgesteld maar ze kunnen je niet bekeuren op het feit dat je xenon verlichting voert in "verkeerd" koplampen

Groetjes Michel
Reply

Sodeju wat een lap tekst43
[Image: 6vqu.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.