APK regels (Staat toch wel wat in...)
Hoe wil je dat doen dan met een auto waarbij de deuren op slot gaan tijdens het rijden? Dit is een redelijk basic anti-hijack functie die zelfs op veel fabrieksauto's tegenwoordig kan.

Over dat reservewiel. Waarschijnlijk lees je het verkeerd. Het is tijdens de keuring niet toegestaan om 2 verschillende banden op 1 as te hebben. Je mag dus niet bij een kapotte band even snel voor de keuring een reservewiel erop leggen om door de keuring heen te gaan. Reservewiel mag wel degelijk een andere maat zijn, zolang hij tijdens de keuring maar niet op de as zit (hoe verklaar je anders de goedgekeurde 'thuiskomertjes'?).
Poetsen?! Puzzled

[Image: swift%20gti%20banner.jpg]
Special paint FTW!
Dolby 9.3 DTST surround sound, massief gouden kabels. HiFi en WiFi. Zzzz
Reply

(02-04-2009, 16:52)TazZ Wrote: Hoe wil je dat doen dan met een auto waarbij de deuren op slot gaan tijdens het rijden? Dit is een redelijk basic anti-hijack functie die zelfs op veel fabrieksauto's tegenwoordig kan.

Over dat reservewiel. Waarschijnlijk lees je het verkeerd. Het is tijdens de keuring niet toegestaan om 2 verschillende banden op 1 as te hebben. Je mag dus niet bij een kapotte band even snel voor de keuring een reservewiel erop leggen om door de keuring heen te gaan. Reservewiel mag wel degelijk een andere maat zijn, zolang hij tijdens de keuring maar niet op de as zit (hoe verklaar je anders de goedgekeurde 'thuiskomertjes'?).

ik lees leterlijk uit mn apk keurmeester boekie op...
Bij een apk keuring mag er GEEN noodwiel op een van de assen zitten.

en daarbij een reservewiel en een noodwiel zijn 2 totaal verschillende dingen...
reservewiel/noodwiel is ook geen apk eis dus als je die thuis laat is het ook goed.
Reply

(02-04-2009, 21:13)Erik Wrote:
(02-04-2009, 16:52)TazZ Wrote: Je mag dus niet bij een kapotte band even snel voor de keuring een reservewiel erop leggen om door de keuring heen te gaan. Reservewiel mag wel degelijk een andere maat zijn, zolang hij tijdens de keuring maar niet op de as zit
Bij een apk keuring mag er GEEN noodwiel op een van de assen zitten.
Wat ik zeg. Smile
Poetsen?! Puzzled

[Image: swift%20gti%20banner.jpg]
Special paint FTW!
Dolby 9.3 DTST surround sound, massief gouden kabels. HiFi en WiFi. Zzzz
Reply

neon etc mag weer onder de auto voor apk. Verboden verlichting is geen afkeur meer zolang deze niet aangaat met het gewone licht (wordt niet meer op gecontroleerd).

ik heb net even aan m'n vader gevraagd (afgelopen maandag de cursus gehad ivm die nieuwe regels) en naar alle waarschijnlijkheid zijn greeploze deuren GEEN afkeur als je poppers op afstandsbediening hebt en als het op beide deuren werkt.
De regels hebben het er alleen over dat de deuren van buitenaf (en van binnen) geopend kunnen worden. Er wordt nergens gesproken over klinken of aan de auto vastzittende manieren om de deuren open te maken.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

Was het niet zo dat je geen elektronica onbeschermd onder de auto mocht hebben?
Reply

de neon/ledjes zitten toch in een beschermde buisWink
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

Erg netjes dat je er even navraag naar hebt gedaan Martin, toppie 39 En hou ons op de hoogte Wink

Reply

Inderdaad is alle "verboden" verlichting nu geen keuringspunt meer als deze tenminste maar niet met de verplichte verlichting aan gaat!
Even een zekering verwijderen uit de voedingslijn en je bent helemaal rond!

Over die deuren: ik hou er sterk rekening mee dat de eisen hierop alleen maar verscherpt worden.
Het is immers een lang gekoesterde wens van de hulpdiensten in nederland dat dit verboden wordt.
Als jij een ongeluk krijgt en je afstandsbediening zit in de auto, de stroom is uitgevallen of wat dan ook krijgt men de auto van buitenaf niet open...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

ik vermoed ook dat dit aangescherpt gaat worden en er is zeker iets voor te zeggen. Ik zeg alleen dat het op dit moment nog niet geheel doorgevoerd is.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

Klopt helemaal, Martin!
Ik haalde het alleen maar aan om te voorkomen dat iemand nu zijn auto laat spuiten en misschien volgend jaar al weer kan gaan zagen Wink
Heb overigens al wel gemerkt dat er voldoende discussie is over de door de keurmeester goedgekeurde manier van openen van de deuren, mechanisch of elektronisch.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

[Image: IMG-1.jpg]



[Image: IMG.jpg]
ff de link om het beter te kunnen lezen
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

Die had ik inderdaad al gelinkt ja...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Valt achteruitrijlicht indien dat wel aanwezig is op de auto onder toegestane of verplichte werkende verlichting?
Reply

(18-04-2009, 01:55)Annemarie Wrote: Valt achteruitrijlicht indien dat wel aanwezig is op de auto onder toegestane of verplichte werkende verlichting?

Ik geloof dat het pas vanaf een bepaald bouwjaar verplicht is. Dacht van 1998 ?

Correct me if i`m wrong
From Racer To Stock..
Form Stock To Old Skool !

Swift Mk1 1.3 16v GTi 1987
Reply

ik meen toen bij de apk te hebben gehoord vanaf 1992
want mijn zwarte toen die deed het niet die was van 1990

groetjes wendy
een gek die met een heftruck racet

live starts @550 bhp +

http://www.liamdoran.com

www.eqin.eu

Reply

(18-04-2009, 08:12)Altomaat Wrote:
(18-04-2009, 01:55)Annemarie Wrote: Valt achteruitrijlicht indien dat wel aanwezig is op de auto onder toegestane of verplichte werkende verlichting?

Ik geloof dat het pas vanaf een bepaald bouwjaar verplicht is. Dacht van 1998 ?

Correct me if i`m wrong

das de datum waar vanaf mistachterlichten verplicht zijn.
achteruit rij lichten zijn al veel langer, zoniet altijd verplicht.

t is zoizo niet handig om eraf te halen, anders hebben mensen geen idee wat je wilt gaan als je achteruit wilt, en gaan ze bijv. achter je staan
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

(18-04-2009, 10:15)ber_i Wrote: ...
t is zoizo niet handig om eraf te halen, anders hebben mensen geen idee wat je wilt gaan als je achteruit wilt, en gaan ze bijv. achter je staan

Tell me about it....
[Image: signature.png]

Reply

Buiten dat.. Je moet dan iedere keer je mistlamp aan zetten als je achteruit rijdt in het donker, aangezien je anders helemaal niets ziet. Tongue
Poetsen?! Puzzled

[Image: swift%20gti%20banner.jpg]
Special paint FTW!
Dolby 9.3 DTST surround sound, massief gouden kabels. HiFi en WiFi. Zzzz
Reply

ik zal het eens opzoeke wel jaar het verplicht is voor achteruit rij licht Smile en als ik dan toch bezig ben moet iemadn nog meer iets weten ??
Reply

Ik weet dat het sowieso handig is om te hebben. Alleen die van mij doet 't niet, ik moet nog uitzoeken of het de schakelaar is of een kabelbreuk, maar ik was benieuwd of hij in ieder geval de APK zou halen. Smile (Op dat punt dan Wink)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.