APK regels (Staat toch wel wat in...)
#61
Da's wel "vreemd" ja...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#62
dat is makkelijk geld verdienenWink.

maar goed je hebt je 35 euro afgerekend,dus zal je het er wel mee eens zijn geweest.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

#63
Tuurlijk, je bent een lul als je t er niet mee eens bent.
T geeft alleen zo t idee dat de hele APK werkelijk een wasse neus is.

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#64
Chicken Little Wrote:Dat zeg ik ...
niks hiervan ...........

Enkel wat ik opnoemde

Heb je hem soms hier in het dorp laten keurenstupid
idd vreemd dat ze geen enkele test hebben gedaan, maar
Reply

#65
tja het zij zo ..

ik weet niet of het te maken heeft met dat het de eerste keer apk is?

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#66
Nee, mag niks uitmaken, zeker met de gedachte dat je pas in 2011
weer apk nodig hebt.
Reply

#67
T is inderdaad een raar verhaal ,


Ben ook wel beetje overdonderd ermee...

.... nu ik net mn keurings papiertje nalees, rechts boven staat geldig tot 2010 , ipv 2011 ..

Als ik de rdw site check is het idd tot 2011 ..

Zou dit problemen kunnen geven ?

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#68
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed... Even een printje maken van de RDW site en terug gaan naar de garage met de vraag wanneer 'ie nu terug moet. Doen ze moeilijk, even bellen naar de RDW hoe nu verder.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#69
Even een wat ouder topic kicken nadat ik in een ander topic iets las over veranderingen vanaf 1 mei:

Een quote uit het boekje:

Quote:Deuren
De deuren van een personenauto of bedrijfsauto moeten nu van binnen én van buiten zijn te openen. Het gaat om alle deuren, met uitzondering van die in de laadruimte. Dit was al het geval bij aangepaste taxi’s, maar is dus nu een eis voor alle voertuigen.

Ruiten
Bij een APK-keuring hoeft niet meer gecontroleerd te worden of de voorruit en de ruiten links en rechts van de bestuurder (en als er geen rechterbuitenspiegel is ook de achterruit) zijn voorzien van onnodige voorwerpen. Denk aan bijvoorbeeld folie of het tinten van ruiten. Een voertuigeigenaar kan hiervoor wel door de politie voor worden bekeurd.

Gasontladingslichten (Xenonlichten)
Als de dimlichten gasontladingslampen (Xenonlichten) hebben, dan moeten deze lichten een goedwerkende koplampsproei-installatie hebben. Ook mag het dimlicht niet uitgaan als er wordt overgeschakeld van dimlicht naar grootlicht.

Airbags en Gordelspanners
Airbags en gordelspanners moeten aanwezig zijn, als ze van fabriekswege zijn gemonteerd. Ook moet het controlelampje goed werken. Als duidelijk is dat een airbag verwijderd is op de plaats waar in de auto ‘AIRBAG’ staat vermeld of als het controlelampje blijft branden of niet werkt, moet hiervan melding worden gemaakt. Er moet dan op het APK-keuringsrapport een reparatieadvies worden gegeven. Het voertuig wordt dus hierop niet afgekeurd.

Handmatige verstelling dimlicht
Als een voertuig een handmatige verstelling voor het dimlicht heeft, moet deze werken. Dit kan bijvoorbeeld worden gecontroleerd door op het koplamptestapparaat te kijken of de licht/donker-scheiding van het dimlicht verschuift als de handmatige verstelling wordt bediend.

Samenvattend een aantal vragen voor de experts op APK gebied:

- Gecleande deuren zijn dus niet meer toegestaan? Hoe zit dat dan met het "kinderslot"?
- Folie op de ruiten is dus geen discussie meer met de APK?
- Aftermarket Xenon móet dus voorzien zijn van een sproei-installatie? Even lampen wisselen is er dus ook niet bij, want als je aangehouden wordt met Xenon en zonder sproei-installatie voldoe je niet aan de APK-eisen en mag je dus de weg niet op...
- Handmatige verstelling dimlicht: daarmee bedoelen ze elektrisch verstelbare koplampen neem ik aan?

Al met al aardig wat wijzigingen, met name Xenon en de verplichte sproei-installatie en het verplicht van binnenuit en buitenaf kunnen openen van deuren lijkt me een flinke wijziging voor de meesten hier...
Iemand (bij voorkeur dus een APK-keurmeester) hier al iets zinnigs op te melden?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#70
kinderslot is uit te schakelen dus word niet meegeteld.
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#71
die xenon sproeiertjes is verplicht vanaf autos van 1-2007.




Xenon en Wetgeving
Kort samengevat komt het qua wetgeving voor Xenon op hetvolgende neer:
"After Market" Xenon verlichting dat op voertuigen wordt aangebracht van het bouwjaar 1 januari 2007 en jonger, wordt vereist dat ze tevens zijn voorzien van automatische hoogteverstelling en een koplampreinigingsinstallatie. Voor voertuigen van voor 01/01/2007 is dit niet vereist.
De formele regelgeving kun je hier nalezen: Klik op: verkeer en waterstaat



maar of dit weer in 1 rechte lijn staat met de APK regeltjes durf ik(nog) niet met zekerheid te zeggen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

#72
Hoe ik het lees is het gewoon vanaf nu voor alle auto's...

Ben dit al vaker tegen gekomen. Dit omdat er veel auto's met aftermarket xenon rondrijden die alles behalve de weg proberen te verlichten zoveel strooilicht34

Beetje hoog irritatie gehalte. En de xenon kunnen ze niet verbieden, dan maar onnodig moeilijk makenstupid
Reply

#73
@ Jolanda: Daar zat ik inderdaad ook mee, maar da's kennelijk dus in de nieuwe APK regelementen aangepast.
@ Unuki: Valt wel mee... setje sproeiers op de voorbumper maken en eventueel een extra pompje en/of reservoir en je bent er! Echt mooi is het niet, maar ja...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#74
- Gecleande deuren zijn dus niet meer toegestaan? Hoe zit dat dan met het "kinderslot"?
>Het kinderslot moeten wij de-activeren en daarna controleren of de deur open gaat van binnen, daarna moeten wij em wel weer activeren beetje gevaarlijk anders.. Gecleande deuren zijn dus echt een No NO

- Folie op de ruiten is dus geen discussie meer met de APK?
>Geen discussie

- Aftermarket Xenon móet dus voorzien zijn van een sproei-installatie? Even lampen wisselen is er dus ook niet bij, want als je aangehouden wordt met Xenon en zonder sproei-installatie voldoe je niet aan de APK-eisen en mag je dus de weg niet op...
>Hier komen geloof ik nog datums bij, echter weet ik dit niet zeker.. volgends mn apkkeurmeester boekie die je thuis krijgt als keurmeester staan hetzelfde alleen dan anders geformuleerd..

- Handmatige verstelling dimlicht: daarmee bedoelen ze elektrisch verstelbare koplampen neem ik aan?
>Van binnenuit of bij de koplamp zelf..
Reply

#75
dat van die deuren dat sucks Thumbsdown
ik kan dus nieuwe deuren gaan kopen CryPuzzled
@devil van binnen uit word bedoeld voor verstellen koplampen

greetz vincent
een gek die met een heftruck racet

live starts @550 bhp +

http://www.liamdoran.com

www.eqin.eu

Reply

#76
Druk knopjes aan de buiten kant maken die de poppers bedienen? Idea Is ook wel netjes!
Reply

#77
volgens mij is dat ook niet toegestaan dan
een gek die met een heftruck racet

live starts @550 bhp +

http://www.liamdoran.com

www.eqin.eu

Reply

#78
Thnx Devil!
Ik ben weer een beetje wijzer geworden, en kan de plannen voor de Cabrio nog aanpassen gelukkig!
Dan maar geen gecleande grepen, of andere grepen regelen...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#79
De deuren moeten vanaf de buitenkant open te maken zijn.
Bijv. een knopje onder de deur ofzo maarja dan is het ook wel erg makkelijk voor eventuele autodieven..

Waar ik mij persoonlijk meer zorgen om maak is deze regel:

Lid 8/9.
Banden op één as moeten dezelfde maataanduiding hebben. Tijdens de APK is een nood- of reservewiel met een afwijkende maataanduiding niet toegestaan


Ik heb 15", er word dus nu verwacht dat ik ook een 15" reservewiel heb liggen als reservewiel??
Ik heb namelijk helemaal geen reservewiel liggen in de auto en samen met mij honderden andere "autoliefhebbers".
Maakt het dan ook uit of het een andere soort velg is dan de rest?
@the force:

Dat is indd erg jammer, zat er ook over te twijvelen..
Dan maar op een leuke manier deurgrepen verzinnen..
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#80
en welke dag is het morgen?
Dit is zo iets wat ik had kunnen bedenken.
Sterker nog, volgens mij heb ik al eens iets gepost over strengere keuringseisen voor getunede auto's, een paar jaar geleden.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.