Banden lopen aan bij een drempel
#1
Hallo,
Ik heb een bandenmaat van 195/45/15 onder me auto zitten, nu zou je moeten denken dat dat makkelijk kan. Maar als ik dus over een drempel rij hoor je al heel snel een klap, alleen als ik er heel zacht overheen rij gebeurt er niks. en ook als ik schuin de drempel op rij kan ik er harder overheen.

Maar is die klap het teken dat de banden aankopen? Want hij is niet verlaagd dus zou je al helemaal geen klap moeten horen.
Bij de originele banden had ik die klap niet.

Betekent het dat ik nu dus schuin over de drempel moet rijden om die klap niet te krijgen?
Reply

#2
Een klap wil niet zeggen dat ze aanlopen, bij aanlopen denk ik eerder aan een schavend geluid. Misschien iets met je schokbrekers 42

Reply

#3
Ok dat is mooi dat ik dat weet, hoef ik me niet daar druk om te maken.
Dan vraag ik t ff bij de garage.Idea
Reply

#4
Misschien dat je voorbumper op de drempel klapt.
Daar kan je achterkomen door even onder je voorbumper te voelen/kijken of daar schaafplekken zitten.

Maar dat lijkt me sterk aangezien je zelf zegt dat je niet verlaagd bent.
Of zachter over de drempels rijden Wink
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#5
nonsens Wrote:Misschien dat je voorbumper op de drempel klapt.
Daar kan je achterkomen door even onder je voorbumper te voelen/kijken of daar schaafplekken zitten.

Maar dat lijkt me sterk aangezien je zelf zegt dat je niet verlaagd bent.
Of zachter over de drempels rijden Wink
Nee dat kan niet nee want met mn nieuwe 15 inch velgen staat mn auto nog hoger Wink

heb nooit zin om in zn 1 over een drempel te gaan, normaal doe ik het altijd in zn 2.

Maar toch raar dat ie het bij zn originele velgen niet deed en nu wel. Ik ben van 13 naar 15 inch gegaan
Reply

#6
Wat voor drempels hebben jullie dan wel niet? ik ga altijd in de derde over de drempel +/- 40 km/h

Ik ga nooit in de stad wonen!! in zijn 2 over een drempel, tjonge jonge jonge waar gaat dat heen met het nederlandse wegennet.
Reply

#7
Het is een modern 30 km zone drempel(tje37)
Als ik er met 15 overheen rij hoor ik nog steeds een klap. Als ik er schuin overheen rij verdeelt ie het gewicht beter
Reply

#8
Hi,

Het zou ook kunnen zijn dat de rubbers van je stabilisator stang aan vervanging toe zijn. Ik heb het nl zelf ook bij mijn courier. Als je rustig een drempel pakt, dan gaat het goed, maar als je wat harder rijdt, dan is het net of je met een lekke band rijdt.

Wat je kan proberen is even deze rubbers inspuiten met wd40. Het is een tijdelijke oplossing, maar als het probleem dan minder wordt, dan weet je waar het aan ligt.
Reply

#9
hey focal,

wat voor klap hoor je, is et een beetje een metaal geluid of iets anders.
ik had het ook, heb me schokdempers voor moeten vervangen omdat ze gaar waren, en kwamen er toen ook achter dat de draagarm rechts (waar ik dus een soort van metalen tik hoorde bij drempels) speling had, en niet zo,n beetje ook. laat er even naar kijken. een draagarm kost zo'n 35 euri dus valt mee.
succes
Reply

#10
Ja ik laat er wel even naar kijken. Ik ga morgen naar de garage toe
Bedankt voor de reacties Smile
Reply

#11
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn achterkant als ik met zijn 3en in de auto zit.. dan hangt de auto op zijn kont.. verder alles onverlaagd nog, en ik weet niet wat het is.. Nieuwe veren??
Reply

#12
Als je ook zo'n "klap" hoort,dan is dat waarschijnlijk doordat je chassie ertegenaan komt??
Bij het middenstijltje achter de voorbumper waar links je schutplaat zit en rechts je radiateur,en dan daar precies onder. (dr zit dan een verdikking en daar zit ook een gat in)
Dan moet je ook schaafplekken zien.
Had ik ook met verlaging.
Nu met de Gele Koni's heb ik er geen last van,of ik moet er alsnog errug hard overheen gaan,maar dan zit ik er ook met de bumperlip tegenaan.

Mocht je nou met veel man erin zitten,dan is ie achter idd een stuk lager ,en zal de auto ergens achterin ook aanlopen lijkt me!?
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

#13
ET waarde van je 15"velgen zijn...?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.