trillen/schudden tijdens acellereren
#1
Hallo, ik heb een suzuki swift waarbij tijdens het optrekken en rijden niks aan de hand is maar als de auto eenmaal wat snelheid heeft gaat hij schudden of trillen als ik flink gas geef. Laat ik het gaspedaal weer wat terug komen en blijf constant rijden dan is er niks aan de hand. Geef ik daarop weer flink gas dan begint de auto aan de voorzijde ergens te trillen alsof een wiel los zit. Aaandrijfassen zijn o.k. en de auto is net goed gekeurd. kan iemand mij helpen ik weet er geen raad mee!!
Reply

#2
laat em eens een keer uitlijnen...

verder stel je ff voor in het wie is wie topicWink dan weten we tegen wie we praten enz...
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#3
uitlijnen en balanceren
Reply

#4
ik had dus hetzelfde maar bij mij was het omdat ik mijn balansgewichjes va nde velgen had gehaald..boven 120 was het probleem er ook gewoon bij conctante snelheid. opnieuw laten balanceren en was ok. in jou geval zal het wel uitlijnen worden en eventueel balanceren
Reply

#5
Daar had ik ook al aan gedacht. De auto komt zo terug van de garage waar een aandrijfhoes is vervangen a 70 euri !! waarbij de auto inderdaad opnieuw uitgelijnd zou moeten zijn. Zouden de gebroeders van de werkplaats dit verzuimd hebben? Wel slechte service als dit zo is. Uitlijnen is niet door een beun te doen. Kost haar weer 30 euro`s.
Dit is wel iets wat voor de hand ligt maar waar ik nog niet aan had gedacht in de veronderstelling dat de garage goed werk af geleverd zou hebben.
Reply

#6
ik heb er ook niet veel verstand van misschie nmaar uitlijnen gebeurt toch bij een goede bandencenter of kunnen ze dat overal
Reply

#7
bandencenter is alleen balanceren denk ik Smile

Tenminste, als ik bandjes laat monteren, zit balanceren in de prijs erbij
Reply

#8
Beste heren, nog een keer goed denken leert dat balanceren en uitlijnen gebonden is aan vaste snelheden, dus alleen trillen bij 90 en 120 ofzo. Trillen onder acceleratie heeft daar dus niets mee te maken!!
Wat wel voor de hand ligt is een onbalans in de homokineet (versleten) zonder al te knakken. Verder is er nog de stabilisatorstang die in de rubbers van de draagarmen zit en daar ook een hoop trillen kan veroorzaken als de gelijderbussen stuk zijn of de rubbers zelf zijn gebarsten of versleten. Dus denk wat verder dan een balansgewichtje op een wiel, dat is te simpel gedacht en echt een leken opmerking. Ik hoop nog op meerdere intelligentere ingevingen die getuigen van kennis van motervoertuigentechniek. Dus bij deze heren graag nog wat meer iedeeen als u denkt te weten wat er speelt.
Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang. 39
Reply

#9
nou als je even nadenkt kan het een motorsteun(of meerdere) zijn of wellicht je aandrijfassen of je rubbers van je draagarmen
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#10
Dat is ook het probleem. Er zijn meerdere mogelijkheden. Ik denk dat ik dinsdag eens begin om de stabilisatorstangrubbers.
Reply

#11
Heb zelf ook wat last van trilling als ik goed optrek in de 2e en 3e versnelling. Duurt ff, daarna goed. Kan iets met de koppeling van doen hebben, in de auto heeft altijd een oude man in gereden, die wellicht slecht geschakeld heeft. De dealer gaat ernaar kijken dinsdag, wat de oorzaak precies kan zijn.
[Image: baleno021.jpg]
Reply

#12
Het is de homokineet aan de bakzijde (rechts). Dit onderdeel is alleen bij de dealer te krijgen a 197 euro excl. BTW. Is er een goede sloop in braband die een aandrijfas heeft liggen swift, 1997 1.3 8v???
Reply

#13
van dijne in volkel mss
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

#14
trillen tijdens accelereren? en de relatie stabilisator stang?????

die heb ik nog niet eerder gehoord 34

maar idd, zou kunnen.......

als ie los onder de auto hangt hahahaha 34


zou eens meten hoeveel axiaale speling op de aandrijfas zit Wink
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#15
Naaldlager van een van de rollen van de binnenste homokineet ligt in stukken. Meten is niet meer nodig dacht ik zo.
Reply

#16
nox6 Wrote:trillen tijdens accelereren? en de relatie stabilisator stang?????

die heb ik nog niet eerder gehoord 34

maar idd, zou kunnen.......

als ie los onder de auto hangt hahahaha 34


zou eens meten hoeveel axiaale speling op de aandrijfas zit Wink

Heb jij die turbo zelf op je swift geschroefd ?? 39 Je zult dan wel vaak naar de onderdelenshop of sloop moeten , Hoe lang hou je dat heel ??Puzzled
Reply

#17
wachtwoord Wrote:Naaldlager van een van de rollen van de binnenste homokineet ligt in stukken. Meten is niet meer nodig dacht ik zo.

aha dus dat had je zo kunnen zien als je de aandrijfas ff beet had gepakt en een stukkie heen en weer draait? om zo de axiaale speling te meten Wink
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#18
wachtwoord Wrote:
nox6 Wrote:trillen tijdens accelereren? en de relatie stabilisator stang?????

die heb ik nog niet eerder gehoord 34

maar idd, zou kunnen.......

als ie los onder de auto hangt hahahaha 34


zou eens meten hoeveel axiaale speling op de aandrijfas zit Wink

Heb jij die turbo zelf op je swift geschroefd ?? 39 Je zult dan wel vaak naar de onderdelenshop of sloop moeten , Hoe lang hou je dat heel ??Puzzled


weet niet, vraag het eens aan anderen stc-ers op het forum Wink
ik hoef me denk ik niet te bewijzen, mijn topic spreekt voor zich denk ik 34
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#19
Heb je site bekeken en je hoeft je inderdaad niet meer te bewijzen, RESPECT. Leuke website en ik heb altijd bewondering voor de openlucht sleutelaars. Ben er zelf ook een die het meestal buiten doet tot grote ergernis van de buurt. Dure hobby he.
Ga zo door en houd de smeris uit de buurt als je die turbo de sporen geeft. devil
Reply

#20
(22-11-2007, 14:37)wachtwoord Wrote: Hallo, ik heb een suzuki swift waarbij tijdens het optrekken en rijden niks aan de hand is maar als de auto eenmaal wat snelheid heeft gaat hij schudden of trillen als ik flink gas geef. Laat ik het gaspedaal weer wat terug komen en blijf constant rijden dan is er niks aan de hand. Geef ik daarop weer flink gas dan begint de auto aan de voorzijde ergens te trillen alsof een wiel los zit. Aaandrijfassen zijn o.k. en de auto is net goed gekeurd. kan iemand mij helpen ik weet er geen raad mee!!

Zal het in deze bestaande topic houden. Heb namelijk exact het
zelfde probleem.

Het enigste wat ik weet is dat er op de binneste als de buitenste
homokineten aan de rechterkant speling zit. Nou zou ik dus uit deze
topic kunnen opmaken dat dit het probleem is.

Maar..... Er zit ook wat lichte speling op het stuurhuis.
Kan dit het schudden OOK veroorzaken.

Bij mij merk je dit alleen bij acceleratie rond de 80kmh.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.