topsnelheid... :(
#1
Hooi.. nou was mijn vraag.. wat is nou ongeveer de topsnelheid van een standaard swift gti uit 1996 ?... ik haalde gister namelijk niet meer dan 175 op de autobahn..in de slipstream van een a4 1.6... zonder die auto ervoor was 170 al met veel pijn en moeite.. das toch veel te laag ? wel heb ik die brede banden erop zitten.. maar normaal moeten die dingen toch veel harder lopen ? 0-100 gaat ie gewoon als een gek.. \

wat kan dit wezen ? hebben jullie tips ? zaterdag ga ik naar de garage ff sleutelen.. dus dan kan ik dingen nachecken

Reply

#2
raar joh de mijne loopt 220 op de teller dus zou ongeveer 200 zijn
hoor ik daar in de gangen EVO ???
Reply

#3
bandenspanning al eens nagekeken? geen aanlopende remmen?

mijne loopt in de 4 zo door naar de 180a185 en de 5 tot 210 a 215 ofzo.

dus klopt idd niet dat je maar 170 haalt.

Ohja toevallig geen GL versnellingsbak eronder?
Reply

#4
[quote=Lenco2001]
bandenspanning al eens nagekeken?
Reply

#5
Het is in ieder geval alvast goed dat hij zo'n 4000rpm doet @120km/h.
175km/h is ook nog wel haalbaar in z'n 4e versnelling Smile
Ik krijg die van mij met 16" iig ook nog over de 200 heen, alleen hiervoor heb je wel even de tijd nodig Wink

Wanneer heeft je auto voor het laatst een beurtje gehad?
Welke mods zitten er op je auto?

Je moet je wel realiseren dat na de 140/150 de prut er wel een beetje uit is, het blijft maar een 1.3tje, dus harder rijden duurt aardig lang.
Met uitzondering van enkele turbo rijders uiteraard Smile

Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#6
vond het wel meevallen @ mijn swift 190 in zn 4 makkelijk en 215 in zn 5, alleen zeggen ze nu ie verkocht is wel dan mijn swift heel snel isPuzzled
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#7
Ik rij zelf ook met 195 breed , zowel 15 als 16 inch.

16 is idd iets trager, maar met de 15ers kun je de 4 echt wel gewoon vol gebruiken, zonder dat het echt traag is, de 5 oke dan kruipt ie idd van 185 door naar top, maar niet dat je zegt vanaf 140 150 is de pit eruit..

begin eens met onderhoudsbeurtje en kijk je luchtfilter eens na? misschien ook wel verstopt.

Reply

#8
WireWess Wrote:Het is in ieder geval alvast goed dat hij zo'n 4000rpm doet @120km/h.
175km/h is ook nog wel haalbaar in z'n 4e versnelling Smile
Ik krijg die van mij met 16" iig ook nog over de 200 heen, alleen hiervoor heb je wel even de tijd nodig Wink

Wanneer heeft je auto voor het laatst een beurtje gehad?
Welke mods zitten er op je auto?

Je moet je wel realiseren dat na de 140/150 de prut er wel een beetje uit is, het blijft maar een 1.3tje, dus harder rijden duurt aardig lang.
Met uitzondering van enkele turbo rijders uiteraard Smile

hmm 175 in de 4 ? hij is begrensd op 7400nogwat toeren.. dus ik heb em in de 4 nog nie zover doorgetrokken.. maar had gas wel dik 10 min vast.. maar nie boven die snelheid te krijgen

me auto heeft net vorige week nieuwe olie etc gekregen.. dus dat zit wel snor Wink

mods.. motorisch helemaal ... veranderd.. alleen remus einddemper.. das alles..
Reply

#9
iedere auto is anders mee omgegaan.

de
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#10
[quote=VR]
iedere auto is anders mee omgegaan.

de
Reply

#11
220+ makkelijk, maar ik heb pssjttdevil
Reply

#12
jah ik heb t zelfde problleem

boven de 150 no power gewoon Puzzled

en harder als 190+ gaat ie opeens niet meer Cry
Reply

#13
42 bij de 120 houd de mijne op geloof ik42










Tongue Yeah right...Tongue34

vaak doet onderhoud al heel veel om de motortjes in topconditie te houde schone benzine is ook een must... dus ff brandstoffiltertje nazien.. wie weet...
d'r WAS er maar ééntje gek genoeg om met markeerstift groene Viperstrepen en Kever-style Harley uitlaten te gaan rijden!
Now driving: Ford Focus Wagon & Mazda RX-8
Reply

#14
Devil-GTi Wrote:220+ makkelijk, maar ik heb pssjttdevil

haha jah ok.. maar mijn auto heeft helaas geen pssjtt.. Tongue was het maar zo Smile
Reply

#15
dobbelowzeffun Wrote:hij is begrensd op 7400nogwat toeren..

Niet meer? Dacht dat die van mij rond de 8200 zatPuzzled
Maargoed, ik had dat ook. Niet harder dan 180km/h.
Maar dat was voordat mn koppakking gedaan was.
Weet niet of dat er mee te maken heeft gehad?
Ben geen monteurSmile
Je hoeft niet te denken dat je een F1 coureur moet zijn om snel te zijn.
Reply

#16
nope zit idd @ 7400 of 7600 standaard

een gechipte swift is meestal 8600
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#17
je moet um in zijn 4 ook wel goed door trekken wil je in zijn 5 lekker door kunnen trekken. Dus ram um in zijn 4 es tot de 170-180 en dan naar 5 schakelen en dan zou je de 200 over moeten kunnen @ teller.
Reply

#18
[quote=Crazyanz]
je moet um in zijn 4 ook wel goed door trekken wil je in zijn 5 lekker door kunnen trekken.
Reply

#19
Met mijn GSje haal ik al 170 op teller in de 4, dus met je GTI moet het harder willen. En gewoon door trekken! Kan die af en toe best hebben.
[Image: qr-grunnmeet.jpg]
Reply

#20
dobbelowzeffun Wrote:
Crazyanz Wrote:je moet um in zijn 4 ook wel goed door trekken wil je in zijn 5 lekker door kunnen trekken. Dus ram um in zijn 4 es tot de 170-180 en dan naar 5 schakelen en dan zou je de 200 over moeten kunnen @ teller.

ok.. gaan we dat gauw es proberen.. ben dat toerental alleen nie zo gewend Tongue ben bang dat ie plof zegt hahaha

max power van een gti stnd blok komt pas vrij rond de 6000 toeren Wink

gewoon rond de 6800 toeren schakelen want daarboven heb je toch weinig vermogen
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.