Posts: 47
Threads: 5
Joined: Aug 2007
Auto: suzuki swift 1.3 GTI
Hooi.. nou was mijn vraag.. wat is nou ongeveer de topsnelheid van een standaard swift gti uit 1996 ?... ik haalde gister namelijk niet meer dan 175 op de autobahn..in de slipstream van een a4 1.6... zonder die auto ervoor was 170 al met veel pijn en moeite.. das toch veel te laag ? wel heb ik die brede banden erop zitten.. maar normaal moeten die dingen toch veel harder lopen ? 0-100 gaat ie gewoon als een gek.. \
wat kan dit wezen ? hebben jullie tips ? zaterdag ga ik naar de garage ff sleutelen.. dus dan kan ik dingen nachecken
Posts: 232
Threads: 4
Joined: Dec 2004
Auto: Subaru Impreza GTT
raar joh de mijne loopt 220 op de teller dus zou ongeveer 200 zijn
hoor ik daar in de gangen EVO ???
Posts: 219
Threads: 3
Joined: Feb 2005
Auto: GTi mk3 '92
bandenspanning al eens nagekeken? geen aanlopende remmen?
mijne loopt in de 4 zo door naar de 180a185 en de 5 tot 210 a 215 ofzo.
dus klopt idd niet dat je maar 170 haalt.
Ohja toevallig geen GL versnellingsbak eronder?
Posts: 47
Threads: 5
Joined: Aug 2007
Auto: suzuki swift 1.3 GTI
18-09-2007, 18:21
(This post was last modified: 18-09-2007, 18:24 by dobbelowzeffun.)
[quote=Lenco2001]
bandenspanning al eens nagekeken?
Posts: 2.180
Threads: 13
Joined: Jun 2005
Auto: Swift GTi Turbo
18-09-2007, 18:31
(This post was last modified: 18-09-2007, 18:34 by WireWess.)
Het is in ieder geval alvast goed dat hij zo'n 4000rpm doet @120km/h.
175km/h is ook nog wel haalbaar in z'n 4e versnelling
Ik krijg die van mij met 16" iig ook nog over de 200 heen, alleen hiervoor heb je wel even de tijd nodig
Wanneer heeft je auto voor het laatst een beurtje gehad?
Welke mods zitten er op je auto?
Je moet je wel realiseren dat na de 140/150 de prut er wel een beetje uit is, het blijft maar een 1.3tje, dus harder rijden duurt aardig lang.
Met uitzondering van enkele turbo rijders uiteraard
Posts: 2.450
Threads: 20
Joined: Feb 2005
Auto: Renault Clio RS
vond het wel meevallen @ mijn swift 190 in zn 4 makkelijk en 215 in zn 5, alleen zeggen ze nu ie verkocht is wel dan mijn swift heel snel is
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Posts: 219
Threads: 3
Joined: Feb 2005
Auto: GTi mk3 '92
Ik rij zelf ook met 195 breed , zowel 15 als 16 inch.
16 is idd iets trager, maar met de 15ers kun je de 4 echt wel gewoon vol gebruiken, zonder dat het echt traag is, de 5 oke dan kruipt ie idd van 185 door naar top, maar niet dat je zegt vanaf 140 150 is de pit eruit..
begin eens met onderhoudsbeurtje en kijk je luchtfilter eens na? misschien ook wel verstopt.
Posts: 47
Threads: 5
Joined: Aug 2007
Auto: suzuki swift 1.3 GTI
WireWess Wrote:Het is in ieder geval alvast goed dat hij zo'n 4000rpm doet @120km/h.
175km/h is ook nog wel haalbaar in z'n 4e versnelling
Ik krijg die van mij met 16" iig ook nog over de 200 heen, alleen hiervoor heb je wel even de tijd nodig
Wanneer heeft je auto voor het laatst een beurtje gehad?
Welke mods zitten er op je auto?
Je moet je wel realiseren dat na de 140/150 de prut er wel een beetje uit is, het blijft maar een 1.3tje, dus harder rijden duurt aardig lang.
Met uitzondering van enkele turbo rijders uiteraard
hmm 175 in de 4 ? hij is begrensd op 7400nogwat toeren.. dus ik heb em in de 4 nog nie zover doorgetrokken.. maar had gas wel dik 10 min vast.. maar nie boven die snelheid te krijgen
me auto heeft net vorige week nieuwe olie etc gekregen.. dus dat zit wel snor
mods.. motorisch helemaal ... veranderd.. alleen remus einddemper.. das alles..
Posts: 3.570
Threads: 73
Joined: Dec 2004
Auto: 4x GS,2xSdn,2xGTi,1xGTX
iedere auto is anders mee omgegaan.
de
Posts: 47
Threads: 5
Joined: Aug 2007
Auto: suzuki swift 1.3 GTI
[quote=VR]
iedere auto is anders mee omgegaan.
de
Posts: 1.744
Threads: 11
Joined: Dec 2005
Auto: Skyline GTR & 2x Justy
220+ makkelijk, maar ik heb pssjtt
Posts: 386
Threads: 38
Joined: Dec 2005
jah ik heb t zelfde problleem
boven de 150 no power gewoon
en harder als 190+ gaat ie opeens niet meer
Posts: 740
Threads: 9
Joined: Dec 2004
Auto: Focus + RX-8
d'r WAS er maar ééntje gek genoeg om met markeerstift groene Viperstrepen en Kever-style Harley uitlaten te gaan rijden!
Now driving: Ford Focus Wagon & Mazda RX-8
Posts: 47
Threads: 5
Joined: Aug 2007
Auto: suzuki swift 1.3 GTI
Devil-GTi Wrote:220+ makkelijk, maar ik heb pssjtt
haha jah ok.. maar mijn auto heeft helaas geen pssjtt..
was het maar zo
Posts: 307
Threads: 21
Joined: Aug 2005
Auto: BMW 530d '99
dobbelowzeffun Wrote:hij is begrensd op 7400nogwat toeren..
Niet meer? Dacht dat die van mij rond de 8200 zat
Maargoed, ik had dat ook. Niet harder dan 180km/h.
Maar dat was voordat mn koppakking gedaan was.
Weet niet of dat er mee te maken heeft gehad?
Ben geen monteur
Je hoeft niet te denken dat je een F1 coureur moet zijn om snel te zijn.
Posts: 2.450
Threads: 20
Joined: Feb 2005
Auto: Renault Clio RS
nope zit idd @ 7400 of 7600 standaard
een gechipte swift is meestal 8600
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Posts: 65
Threads: 9
Joined: Jun 2007
Auto: Swift GTi '94
je moet um in zijn 4 ook wel goed door trekken wil je in zijn 5 lekker door kunnen trekken. Dus ram um in zijn 4 es tot de 170-180 en dan naar 5 schakelen en dan zou je de 200 over moeten kunnen @ teller.
Posts: 47
Threads: 5
Joined: Aug 2007
Auto: suzuki swift 1.3 GTI
[quote=Crazyanz]
je moet um in zijn 4 ook wel goed door trekken wil je in zijn 5 lekker door kunnen trekken.
Posts: 270
Threads: 7
Joined: Feb 2007
Auto: Swift 1.3 GS '91
Met mijn GSje haal ik al 170 op teller in de 4, dus met je GTI moet het harder willen. En gewoon door trekken! Kan die af en toe best hebben.
Posts: 65
Threads: 9
Joined: Jun 2007
Auto: Swift GTi '94
dobbelowzeffun Wrote:Crazyanz Wrote:je moet um in zijn 4 ook wel goed door trekken wil je in zijn 5 lekker door kunnen trekken. Dus ram um in zijn 4 es tot de 170-180 en dan naar 5 schakelen en dan zou je de 200 over moeten kunnen @ teller.
ok.. gaan we dat gauw es proberen.. ben dat toerental alleen nie zo gewend ben bang dat ie plof zegt hahaha
max power van een gti stnd blok komt pas vrij rond de 6000 toeren
gewoon rond de 6800 toeren schakelen want daarboven heb je toch weinig vermogen