Ramen blinderen met behulp van spuitbus??
#1
ja mensen weer een blinderings vraag stupid

heb al gezocht of hij al bestond maar kon het niet vinden dus 39

komt tie:

kun je je ramen ook blinderen met behulp van een of andere spuit verf
waar je nog wel doorheen kan kijken

en zoja welke spuitbus moek halen dan ??

dat spul waar je je lampen ook mee zwart kan spuiten is dat ook doorzichtig om doorheen te kijken of nie ?

Marcoswift

EDIT:

Resultaat:



ik heb me zijraampjes gespoten

en hier het resultaat:

[Image: Foto=XH3WY8FY]

[Image: Foto=KPJ6RTOA]

zoals je ziet is het erg strak geworden 42

en je kan er van binnen uit gewoon nog naar buiten koeken 39 (het is wel wat wazig)

hoe goed je erdoor heen kan kijken bepaal je zelf door het aantal lagen dat je het spuit 42

naja ik zeg dus een aanrader dat spuitbussen spul

- gekocht bij autostyle
- is een spuitbus voor het donker maken van je achterlichten
- kosten zijn 7,98 euro per bus
[Image: dsc02073ir2vy2.jpg]
Suzuki Swift GTI Turbo ---> [Image: 286346_4.png] 42 (lekker zuinig dus Tongue)
Reply

#2
dat spul is idd doorzichtig maar niet op ramenTongue word heel wazig ervan en ziet er niet uit.

gewoon ff beetje sparen en langs arco rijden39
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#3
hardcore Wrote:dat spul is idd doorzichtig maar niet op ramenTongue word heel wazig ervan en ziet er niet uit.

gewoon ff beetje sparen en langs arco rijden39
ja das waar

maar vind het te veel geld om eem paar raampjes donker te maken
en dan rond de 100 balen te betalen snappie 42

en zag de raampjes die vr had (en nu verkocht aan iemand anders)
en die zagen er op de foto goed uit en die waren ook gespoten
dus vandaar Idea

Marcoswift
[Image: dsc02073ir2vy2.jpg]
Suzuki Swift GTI Turbo ---> [Image: 286346_4.png] 42 (lekker zuinig dus Tongue)
Reply

#4
je hoeft er toch ook niet persee doorheen te kunnen kijken? gewoon motip spuitbusje kan niet mis gaan
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#5
Je kan je ramen ook (laten) spuiten, dat had Spawn ooit bij zijn witte Swift. Hij had het laten doen, en je kon er gewoon doorheen kijken hoor. Leek gewoon net als blinderingsfolie.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#6
Voor de liefhebber heb ik nog wel een set zijruiten staan van een driedeurs swift... Kan je het eens proberen...
Reply

#7
ik dacht dat bij autostyle blindeer spuitbussen te koop zijn.

Wat ik wel weet is als je dat op je ruiten spuit ( wel goed ontvetten) dat je dat geleidelijk moet doen anders krijg je vlekken.

Dus stuk of 4 lagen ( ligt er aan hoe donker je het wilt hebben) bij een heel warm temperatuur, resultaat is heel mooi alleen je het wel goed doen. anders van motip smoke kopen he wat je op je achterlichten spuit.


denk dat je 10 euro a bus betaald. folie is ook rond die koers.

Het coaten van je ruiten ( dus laten doen en wordt dus ook echt gecoat) dan ben je een ruime 6 a 700 euro kwijt voor 3 raampjes.

Hierbij stoken ze je ruiten lekker warm zodat de coaten in het glas gaat zitten als het ware. Dus als je een keer aangehouden wordt en ze zeggen haal je folie eraf dan kan jij zeggen: Gaat niet meneer me ruiten zijn zo donkerBiggrin trek hem maar zelf erafBiggrin
Reply

#8
Krijg je bij stylingstuff ook een goedkeuringscertificaat erbij?
Reply

#9
Stuur VR ff een berichtje! Heb laatst 2 gespoten achterraampjes van hem overgenomen. Ziet er van buiten gewoon mooi zwart uit, van binnen alleen wazig, maar dat is toch niet intressant aangezien ik toch niet achterin zit Tongue
[Image: 2wn2tdg.jpg]
Reply

#10
allisonendaniel Wrote:Krijg je bij stylingstuff ook een goedkeuringscertificaat erbij?

ik niet iig dus denk het niet
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#11
musQ Wrote:Het coaten van je ruiten ( dus laten doen en wordt dus ook echt gecoat) dan ben je een ruime 6 a 700 euro kwijt voor 3 raampjes.

Bij Stylingstuff dacht ik dat het echt wel goedkoper was/is.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#12
Thieuke Wrote:
musQ Wrote:Het coaten van je ruiten ( dus laten doen en wordt dus ook echt gecoat) dan ben je een ruime 6 a 700 euro kwijt voor 3 raampjes.

Bij Stylingstuff dacht ik dat het echt wel goedkoper was/is.

Het coaten? Doen ze dat dan ook?Puzzled

Volgens mij doet Arco alleen met folie blinderen en dan kost het zo'n 150 euro als ik het goed heb.

Geloof me als je je ramen voor minder kan laten coaten dan worden die mensen HEEL snel rijk.
Reply

#13
zover ik weet kan die idd nie coaten

maar met folie ziet super uit39
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#14
ramen waren bij stylingstuff goedkoop om te blinderen

50 voor zijruiten en 60 euro voor achterruit!!!!
dus je kan voor 260 alle ramen laten tinten, ongeacht de donkerheid
Reply

#15
dannyspelde Wrote:ramen waren bij stylingstuff goedkoop om te blinderen

50 voor zijruiten en 60 euro voor achterruit!!!!
dus je kan voor 260 alle ramen laten tinten, ongeacht de donkerheid

ja alleen als TS het geld voor over had om het te laten doen waren ze nu al geblindeerd.

Alleen TS vraagt vraagt of het met de spuitbus gaat.

Daar heb ik mijn antwoord op gegeven en de prijzen zodat hij kan zien dat het met de spuitbus het goedkoopst is. Dat TS geen extra geld wilt uitgeven om een goed geblindeerd ruit te hebben inclusief garantie dat mag hij zelf weten.

Dus jongens blijf erbij we hebben nu al zijn topic vervuilt. Hierbij mijn excuses.




Dus spuitbus kan alleen je moet het wel goed doen. kost ongeveer 10 euro per bus dacht ik zo...
Reply

#16
musQ Wrote:
dannyspelde Wrote:ramen waren bij stylingstuff goedkoop om te blinderen

50 voor zijruiten en 60 euro voor achterruit!!!!
dus je kan voor 260 alle ramen laten tinten, ongeacht de donkerheid

ja alleen als TS het geld voor over had om het te laten doen waren ze nu al geblindeerd.

Alleen TS vraagt vraagt of het met de spuitbus gaat.

Daar heb ik mijn antwoord op gegeven en de prijzen zodat hij kan zien dat het met de spuitbus het goedkoopst is. Dat TS geen extra geld wilt uitgeven om een goed geblindeerd ruit te hebben inclusief garantie dat mag hij zelf weten.

Dus jongens blijf erbij we hebben nu al zijn topic vervuilt. Hierbij mijn excuses.




Dus spuitbus kan alleen je moet het wel goed doen. kost ongeveer 10 euro per bus dacht ik zo...
en die kan je gewoon bij autostyle kopen dus 39

gaat is kijken of ik ze kan vinden en dan is uitproberen 39
[Image: dsc02073ir2vy2.jpg]
Suzuki Swift GTI Turbo ---> [Image: 286346_4.png] 42 (lekker zuinig dus Tongue)
Reply

#17
ik heb een aantal jaren geleden de ruitjes gespoten van mn gs.
deze ramen heeft sebas nu.

het resultaat vanaf de buitenkant is een stuk mooier dan wanneer je het met folie dot.
met folie krijg je dat verschrikkelijk lelijke randje er omheen. als je de ramen laat coaten of dus zelf gaat spuiten heb je dit niet.

vanaf de binnenkant wordt het een beetje wazig maar ik dnek dat je als je het netjes spuit en het eventueel nade tijd nog een beetje gaat polijsten je een nog best mooi beeld kan krjigen.

hoe te spuiten: leg de raampjes met de bolle kant op de grond op een zachte doek (zodat ze neit krassen op de grond), vervolgens ontvet je ze goed.

daarna pak een een spuitbus (van autosliyle geloof ik, ja) waar je achterlichten mee kunt verdonkeren. hier mee spuit je dunne lagen eerst in horizontale lijnen en daarna vertikale lijnen. doe dit tot dat je de gewenste tint te pakken hebt.

laat de boel drogen en monteer ze weer op je auto
en klaar is .... (zelf in te vullen)

39


[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#18
VR Wrote:ik heb een aantal jaren geleden de ruitjes gespoten van mn gs.
deze ramen heeft sebas nu.

het resultaat vanaf de buitenkant is een stuk mooier dan wanneer je het met folie dot.
met folie krijg je dat verschrikkelijk lelijke randje er omheen. als je de ramen laat coaten of dus zelf gaat spuiten heb je dit niet.

vanaf de binnenkant wordt het een beetje wazig maar ik dnek dat je als je het netjes spuit en het eventueel nade tijd nog een beetje gaat polijsten je een nog best mooi beeld kan krjigen.

hoe te spuiten: leg de raampjes met de bolle kant op de grond op een zachte doek (zodat ze neit krassen op de grond), vervolgens ontvet je ze goed.

daarna pak een een spuitbus (van autosliyle geloof ik, ja) waar je achterlichten mee kunt verdonkeren. hier mee spuit je dunne lagen eerst in horizontale lijnen en daarna vertikale lijnen. doe dit tot dat je de gewenste tint te pakken hebt.

laat de boel drogen en monteer ze weer op je auto
en klaar is .... (zelf in te vullen)

39

rare naamPuzzled (zelf in te vullen)34

Ja zie je nouBiggrin, Er zijn meerdere kleuren voor te krijgen tegenwoordig

Rood oranje blauw groen wit en gewoon zwart. Mja achterruiten doet er niet toeBiggrin

Off-topic @ VR Waarom heb je je ruiten weer verkocht? naam je veel mensen mee achterin?
Reply

#19
Om even reactie te geven op de vraag of je een 'certificaat' krijgt bij styling stuff:

Er is geen enkel bedrijf die je een certificaat kan geven wat zin heeft. Het tinten van de achterruiten mag gewoon zolang je maar 2 buitenspiegels hebt, en het tinten van de voorste zijruiten en voorruit mag gewoon nog steeds niet.

Het wordt momenteel gedoogd als je onder de 50% tint blijft (dus meer dan 50% lichtdoorlatend) maar daarvoor is een certificaat zinloos.

Bedrijven die wel een certificaat geven voor getinte voorruiten nemen het risico de bekeuring van de klant te moeten betalen, ik ben liever gewoon eerlijk over hoe het wettelijk zit Wink

Garantie is uiteraard een ander verhaal, als ik ze tint is dat MET garantie

Groeten Arco namens Styling Stuff
Reply

#20
musQ Wrote:Off-topic @ VR Waarom heb je je ruiten weer verkocht? naam je veel mensen mee achterin?

nope, ik vind het niet mooi.
alleen de achterruiten tinten vind ik een beetje half afgemaakt staan. alsof je met grijskenteken rijd.
blinderen vind ik alleen mooi wanneer alles gedaan is39


[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.