Probleem Wireless Android/Apple CarPlay
#1
Mijn S-Cross model 2023 werkt perfect met USB bekabeling voor Waze, Hey Google en andere, geen problemen hiermee.
 
In Juli dit jaar vertelde mijn Suzuki dealer dat zij een draadloos systeem aan het testen waren voor Android omdat draadloos niet beschikbaar is voor Android maar wl voor Apple.
Omdat ik een Samsung A54 met Android 11 heb was ik niet van plan om een Apple Smartphone te kopen.
 
Nu verleden vrijdag 20 oktober werd een toestel Wireless USB van het mek Maxam type; Android/Aplle Car Play Ref. 38AACP Wireless geïnstalleerd. Prijs 159 euro geïnstalleerd.  
 
En toen begint het probleem.
Bij gebruik Waze geen probleem
Bij gebruik “ Hey Google Assistent”  werkt niet, na automatisch afsluiten systeem valt weg en start na enkele seconden terug op, vervelend.
Ook schakelt deze mijn auto radio uit, vervelend moet terug manueel mijn auto radio opstarten.

Ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen van het toestel.
Voor ik terug naar mijn dealer ga even hier info vragen of iemand daar ook problemen mee heeft.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Groeten Tony
Met vriendelijke groeten van Tony uit België sinds maart 2023 eigenaar van Suzuki S-cross Hyb 4X4 

Reply

#2
Goedemorgen,
Probleem is opgelost, verkoper heeft toestelletje terug genomen en mij volledig terug betaald.
Jammer moet nu terug met kabeltje werken.
Met vriendelijke groeten Tony
Met vriendelijke groeten van Tony uit België sinds maart 2023 eigenaar van Suzuki S-cross Hyb 4X4 

Reply

#3
Zie Update:
 
https://www.suzukiclubnederland.nl/forum...?tid=30532
Met vriendelijke groeten van Tony uit België sinds maart 2023 eigenaar van Suzuki S-cross Hyb 4X4 

Reply

#4
Ik plaatste zojuist onder een ander item onderstaande reactie. Misschien heb je er iets aan:

Ik gebruik al geruime tijd een Motorola-adapter om Android-auto draadloos te gebruiken (gekocht bij Amazon). In mijn vorige S-Cross (2019) kwam de verbinding een enkele keer moeizaam tot stand, in mijn nieuwe S-cross (2023, full hybrid, Style) werkt deze snel en zonder problemen*). Software installeren is niet nodig, deze is standaard al in Android aanwezig. Adapter kan gemakkelijk direct bij de USB-plug in het vakje onder het dashboard worden weggewerkt.

Overigens heb ik altijd nog een USB-kabeltje paraat vanuit de plug onder de middenarmsteun om mijn telefoon aan te sluiten. Handig als ik een langere rit maak en wil voorkomen dat de batterij van mijn telefoon te ver wordt ontladen.

Het mediasysteem neemt alles probleemloos van de telefoon over, 2 navigatiestystemen (Maps en Sygic), podcasts, internetradio, audiostreaming en muziekfiles op telefoongeheugen. Als je vanuit Android auto teruggaat naar het Suzuki homescreen wordt het muziekprogramma in het 'audioframe' weergegeven, maar in het 'navigatieframe' wordt het Suzukinavigatiesysteem jammergenooeg niet vervangen door het in gebruik zijnde Androidnavigatieprogramma. Het display tussen toeren- en snelheidsmeter toont wel de aanwijzingen uit het actieve programma.

*) Ik kan het niet meer verifieren, maar mogelijk had ik voor een probleemloze werking in mijn vorige S-Cross de auto uit de bluetooth instellingen op mijn telefoon moeten verwijderen. Er is alleen een bluetooth koppeling met de Motorola dongle nodig. Gegevensuitwisseling tussen telefoon en dongle loopt via een directe WIFI verbinding.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.