zwak brandende koplamp
#1
Hallo tuners en suzuki liefhebbers..

Ik heb schade gehad aan me swift, deze heb ik gerepareerd en sindsdien blijft me bijrijderskant koplamp zwak branden en s
Reply

#2
al eens nieuwe H4 pitten in gedaan?
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#3
Ja heb ik geprobeert bij alle 3 de lampen doet ie het zelfde zwak branden.. heb m geprobeerd door te lussen van links naar rechts ook hetzelfde verha
Reply

#4
Slechte massa? Of kabeltjes verkeerd aangesloten? Ik ben een keer vergeten een massa kabel goed aan te sluiten en toen deed ook niks het mee 34
[Image: SwiftAvator.jpg]
"Gimme fuel, gimme fire, gimme that what I desire"
Reply

#5
ik denk ook de massa:

Dan gaat de spanning via het massapunt van het lampje in het dashboard.

ff wat elektro-praat ter verklaring:
Normaal staan het grootlicht in de koplamp en het lampje in het dash parrallel. Het gwoonlicht en het grootlicht hebben samen hetzelfde massa punt.
Nu is die massa weg en gaat de spanning na het gewoonlicht door het grootlicht en het lampje in het dash naar de massa van dat lampje...
Omdat de lampjes in nu allemaal in serie staan krijgen geen 12V meer, maar slechts 4 of 5 volt ....., waardoor ze zwak branden.

Einstein heeft gesproken Tongue

Dus ff de massa nakijken
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#6
Maar welke massa denken jullie dat ik het moet zoeken..
De ergste schade was aan de bijrijderskant Koplamp Zijscherm bumper en portier..
Ik hoef het niet achter het dashboard te zoeken toch??
Meer van de accu naar het chassis.. ?? of nie..
Ik ga zo wel ff kijken en proberen..
(als ik een nieuw massa punt maak voor de koplamp gaat hij maar iets veler branden niet veel..)

Greets roytje..
Reply

#7
ik denk dat het de draad is van je koplamp naar het massapunt (deze zit waarschijnlijk in de motorruimte, tegen de zijkant aan)

zet eens je groot licht aan, gaat dan het lampje in de dash normaal branden en de koplamp uit??
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#8
ber_i Wrote:ik denk dat het de draad is van je koplamp naar het massapunt (deze zit waarschijnlijk in de motorruimte, tegen de zijkant aan)

zet eens je groot licht aan, gaat dan het lampje in de dash normaal branden en de koplamp uit??

Inderdaad! Helemaal mee eens!
[Image: SwiftAvator.jpg]
"Gimme fuel, gimme fire, gimme that what I desire"
Reply

#9
CryYep inderdaad dat klopt.. dash gaat normaal branden en de zwak brandende koplamp gaat uit.. En als je extra massa maakt op massa van koplamp en je zet je licht uit branden ze allebei..

Maar heb geen idee waar ik het in moet zoeken, kan wel Cry
Heb er echt de balen van.. heb best al wat geprobeert maar weet niet waar ik t in moet zoeken...

Greets roy'tje
Reply

#10
Even zoeken naar een massakabel in je motorruimte.. is normaal bruin en eventueel daar het punt met je chassis even licht opschuren of kijken of je ergens bent vergeten een kabel aan te sluiten
[Image: SwiftAvator.jpg]
"Gimme fuel, gimme fire, gimme that what I desire"
Reply

#11
okay ga ik dat ff proberen is bij mij een hele moeilijke klote kabel zit aan me motor onder de accu.. zal het ff proberen en hopen dat dat het is.. Heb m wel gezien en gevoelt.. ff demonteren en schoonmaken en kijken of het dan is opgelost..

Ik heb namelijk ook wel's iemand gehoord over een dorpel die de massa ook niet goed geleid, maar vind ik wel beetje raar..
Je hebt rondom massa overal vandaan..

(Zou het bye the way niet kunnen zijn dat ik een verkeerde koplamp heb.. Waarschijnlijk heb ik m vervangen door eenvan een Gs van 89 en dat deze toch iets anders is.. als een van een 92er..
Reply

#12
Dat zou ik niet weten... is meer iets voor de echte swift kenner...
[Image: SwiftAvator.jpg]
"Gimme fuel, gimme fire, gimme that what I desire"
Reply

#13
welke koplamp je erin hebt gezet maakt niet uit, d'r zit nogsteeds hetzelfde lampje in, en de aansluiting is ook gelijk..

vergeet niet de stekker die je op het lampje drukt na te kijken, als door de schade daar het massa contact is verbogen, kan dat de oorzaak wezen..
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#14
Hoi Tuners ben ik weer...

Heb me massa schoongemaakt.
Heb accu vervangen door nieuwe..
Heb aftaking gemaakt in draadboom voor nieuwe stekker en deed de lamp helemaal niets meer..

Al met al heb bijna alles geprobeerd.. is er echt niemand van de club die zoiets heeft meegemaakt en heeft weten op te lossen..???

Hij moet voor de Apk En de lamp moet het goed doen, dus zit er aan te denken dat ik m bij een SUZZZ dealer laat keuren zodat ze gelijk me verlichting na kunnen kijken.. wel een wijs plan toch???

Groetjes Roy'tje
Reply

#15
wijs maar duur plan wsTongue vraag hun eens of ze weten wat het kan zijn, als ze het niet direct weten kun je het beste ergens anders gaan vragen omdat het de soez dealer dan alleen maar veel tijd gaat kosten en dus jou ook geld
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#16
Ja inderdaad das ook zo maar kan wel Cry
Hij kijkt nu zo vreselijk sneu met z
Reply

#17
idd gewoon simpel wat navraag doen, kost ...

iig succes
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#18
heb je ook alles al doorgemeten??

meten = weten...
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#19
Hallo tuners en knutselaars..

Heb zondag me koplamp storing verholpen..
Ik was bezig met links naar rechts doorlussen voor nood.. en om de Apk door te komen..
Na dat ik dit had geprobeerdt deden ze het allebei niet meer.. Cry
Toen ben ik met me snufferd meteen me zekeringen kast in gedoken en erachter gekomen dat me zekeringen stuk waren.. L+R Biggrin

Het aller stomste is dat ik niet gelijk me zekeringen heb gecontroleerd..
(Maar het is wel vaag dat je koplamp het flauw blijft doen..
daarom dach ik eigenlijk dat het iets anders was..
(Draad breuk, massa, slechte contacten.. )

Maakt ook niet uit het is weer toppie,
De swiffer kijkt weer pienter uit z'n oogie's..

Dus voor degene met een zwakke koplamp heeft.. (Zekering) Biggrin

Mannen/Vrouwen de groetjes roy'tje
Reply

#20
Hmmm... het kan zijn dat je aanslag hebt op de zekering waar deze contact maakt in het kastje... Hoge overgangsweerstand, lagere spanning.

Wat ik je kan adviseren met vergelijkbare problemen: lampje eruit en voltmeter erop! En meten... en meten... en meten...

Zo ben ik bij een Suzuki Wagon R van iemand van het forum hier een draadbreukje tegengekomen in de + van het achterlicht en een beginnende in de massa omdat de kabels in de kabelboom te kort zijn en dus schuren in de achterbumper.

Deze persoon had ook de meest onverklaarbare lichtpatronen en uitvallende verlichting...

Alles losgooien en 12V erop via de lichtschakelaar en maar kabels prikken... Dan kom je het vanzelf tegen!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.