Suzuki Club Nederland Forum
past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - Printable Version

+- Suzuki Club Nederland Forum (https://www.suzukiclubnederland.nl/forum)
+-- Forum: Technisch (https://www.suzukiclubnederland.nl/forum/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Forum: Styling (https://www.suzukiclubnederland.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? (/showthread.php?tid=8548)



past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - ErwinSwift - 05-07-2006

Weet iemand van jullie of er velgen met als maat: 4 X 114,3x67, bandenmaat 185/65/14 onder een niet verlaagde swift GS passen?


RE: past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - JordyG - 05-07-2006

Ik vermoed 4 x 114,3 6jx14 met die bandenmaat dat je bedoeld.
Er staat een briljant goed topic als sticky in dit zelfde subforum.


RE: past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - hardcore - 05-07-2006

nou bij mij past het iig wel die bandenmaat in 14 inch heb precies hetzelfde maten, mijn swift is ook verlaagd 4 cm


RE: past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - ErwinSwift - 05-07-2006

Oke dan da's mooi Biggrin Bedankt voor jullie reactie. Ik ga nl. weer terug van lichtmetalenvelgen naar stalenvelgen. De auto is me veel en veel te licht aan de voorkant. Dus naast stalenvelgen wordt hij ook verzwaard zodat hij minder snel in de bochten omhoog wipt.


RE: past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - WireWess - 05-07-2006

Bij mij werd de wegligging alleen maar beter nadat ik was overgegaan naar lm velgen.

Wellicht een optie om je auto te verlagen?
Die swift plakt wel aardig aan de weg hoor!


RE: past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - Snelle Jelle - 05-07-2006

Meeste lm-velgen zijn zwaarder als de stale velgenTongueWink


RE: - VR - 05-07-2006

Snelle Jelle Wrote:Meeste lm-velgen zijn zwaarder als de stale velgenTongueWink

...idd vaak wel jah.

orginele Gti velgen zijn wel lichter dan 14 " staal....zelfs lichter dan 13"
maar over het algemeen zijn ze zwaarderWink

wil je je weg ligging veranderen zou ik eerder denken aan de breedte van je band en vering etc.


RE: past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - ErwinSwift - 05-07-2006

en ik heb dus de orginele Gti-velgen eronder liggen, voorheen 13 inch staal en dat lag vele malen vaster op de weg dan mijn huidige 14 inch velgen. Dus nu maar weer staal met een bredere band.


RE: past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - ikinks - 05-07-2006

Dan durf ik te beweren dat er wat mis is met je ophanging en/of stuurinrichting...


RE: past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - ErwinSwift - 05-07-2006

het ligt echt puur aan de velgen en dat de swift gewoon te ligt van voren is



RE: past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - ikinks - 05-07-2006

Te licht?

Ik heb vorig jaar een set 15 inchers gekocht met 195/50 sloffen erom van een vrouw; die ging weer terug naar stalen velgen omdat ze de 15" te zwaar vond.


Dus... ik niet snap? Puzzled


RE: past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - Snelle Jelle - 05-07-2006

Liggen er niet gewoon hele slechte banden om die gti velgenPuzzledPuzzledPuzzled


RE: past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - ErwinSwift - 05-07-2006

Nee de banden zijn perfect. Ik vind hem gewoon veel en veel te licht in de neus. En dat kan zijn omdat ik alleen maar zware auto's zoals een volvo 850 2.5 TR en een Alfa 155 3.0 TS gewend ben. Auto's die als een blok op de weg liggen.

Als ik bij de Swift in een bocht flink gas geef komt die van voren gewoon van de grond af, wat gewoon levensgevaarlijk is.
Dit gaan we oplossen door een stalenbalk voorin de auto te lassen of de neus van de auto naar beneden te gooien.


RE: past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - StylingStuff - 05-07-2006

Goede verlagingsset eronder dan ben je ook van het probleem af...

Dat de wegligging van een swift niet heel erg goed is klopt, maar dit heeft niks met het gewicht te maken, achterin is hij veel lichter namelijk...

Verlagen, eventueel veerpootbrug erin en karten maar!

Ben wel erg benieuwd naar de banden waar je mee rijdt... Merk, type, spanning en slijtage (profieldiepte)?


RE: past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - VR - 05-07-2006

tip: Apex veren!

kost bijna niks en rijd 20x beter39
en dan maakt het in princiepe niet uit of je nu op 13" rijd of op 14.
bij 14" zou je bredere banden kunnen monteren voor meer grip.


PS
185/65 om je 14" is wel hoog hoor!

ik heb nu 185/60/14 en daar merk je al dat je vermorgen inleverd.
orginele gti banden maat is namelijk 185/55/14Wink


RE: - ErwinSwift - 05-07-2006

StylingStuff Wrote:Ben wel erg benieuwd naar de banden waar je mee rijdt... Merk, type, spanning en slijtage (profieldiepte)?

merk: Michelin Energy 175/60/R14
spanning 2,3 bar
profieldiepte: 6,4 mm


RE: past deze velgmaat en banden onder mijn swiffie? - StylingStuff - 05-07-2006

Geen slechte band, alleen niet gemaakt om hard mee door de bochten te gaan... De energy serie is bedoeld voor zuinig rijden, weinig bandengeluid en een lange levensduur...

Bandenspanning zou ook wel terugmogen naar 2,1 bar, maar denk niet dat dat het probleem oplost... Stalen wielen lossen ook niets op, daar kan het niet aan liggen...

Ik zou verlagen. Apex kan je voor 80 euro in huis hebben, is vrij soepel, Jamex is iets duurder (119 euro) maar wel veel stugger en strakker in de bochten...